تعداد مراکز دانشگاهی ایران از کشور چین بیشتر است

به گزارش مجله فضای وب، به گزارش خبرنگاران، مجتبی شریعتی نیاسر روز چهارشنبه مراسم شروع سال تحصیلی دانشگاه های استان ایلام گفت: از سال 1384 تاکنون شاهد شاهد رشد بی رویه مراکز و موسسات آموزش عالی در کشور بوده ایم.

تعداد مراکز دانشگاهی ایران از کشور چین بیشتر است

وی گفت: مراکز آموزش عالی کشور با توجه به جمعیت کشور از تعداد مراکز علمی چین با جمعیت میلیاردی بیشتر است.

نیاسر با اشاره به اینکه نزدیک به 100 هزار دانشجوی دکترا در کشور داریم، گفت: ساماندهی دوره های تحصیلی در راس برنامه های وزارت علوم است و این ساماندهی از دوره دکترا آغاز گردیده است.

وی توضیح داد: ساماندهی موسسات آموزش عالی بسیار مهم است و این امر مورد توجه وزارت علوم قرار گرفته و در این طرح برخی از موسسات آموزش عالی زیر خط استاندارد هستند باید ادغام، تجمع و یا تغییر ماموریت داده شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم مطرح کرد: طرح آمایش آموزش عالی کشور برای افزایش کیفیت در دستور کار واقع شده است و سیاست های اتخاذگردیده در وزارت علوم مبتنی بر کاهش واحدهای آموزشی همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: از دیگر طرح های وزارت علوم ماموریت گرایی است، خیلی از مراکز دانشگاهی در گذشته با توجه به عدم نظارت آموزش عالی خارج از ماموریت خود عمل می کردند و مرکز آموشی و موسسات باید در راستای پتانسل های خود حرکت نمایند.

نیاسر ادامه داد: از دیگر طرح های وزارت علوم طرح مدیریت منطقه ای حوزه آموزش عالی است که در این طرح قرار است تمام مناطق 10 گانه آموزشی کشور تصمیم ساز شوند.

وی توضیح داد: طرح مدیریت منطقه ای در راستای تفویض اختیار به مناطق که مورد تأکید ویژه و جدی وزیر علوم هم است، با تأکید بر دو ماموریت تصمیم سازی و تصمیم گیری مناطق، طراحی گردیده که فرآیند آن در حال تکمیل است و به زودی ابلاغ می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 56

به "تعداد مراکز دانشگاهی ایران از کشور چین بیشتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد مراکز دانشگاهی ایران از کشور چین بیشتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید