تقابل اقتصاد و روباتیک در داووس ، پذیرایی از مهمانان مجمع جهانی اقتصاد با روبات کافه چی

به گزارش مجله فضای وب، سال جاری در مجمع جهانی اقتصاد روبات های کافه چی از مهمانان پذیرایی می نمایند. این موضوع در کنار جذابیت های خود حاوی نکاتی مهم است.

تقابل اقتصاد و روباتیک در داووس ، پذیرایی از مهمانان مجمع جهانی اقتصاد با روبات کافه چی

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مجمع دنیای اقتصاد سال 2019 تفاوت هایی آشکار با سال گذشته دارد. از نخستین حضور مدیرعامل اپل در این مجمع و سخنرانی جک ما؛ کارافرین سرشناس چینی در خصوص جنگ دنیای سوم که بگذریم حضور روبات های کافه چی در مجمع دنیای اقتصاد بسیار قابل توجه است.

روبات های موسوم بهYuMi در بخش های مختلف مجمع حضور دارند و با اشاره های ساده مثل حرکت دست یا گوش دادن به صدای کاربران یا حتی با یاری فرمان های تلفن همراه و ساعت های هوشمند اقدام به پذیرایی از حاضران مجمع با قهوه، شیرینی و نسکافه می نمایند.

حضور روبات ها در مجمع دنیای اقتصاد بسیار مهم است چرا که به شکلی آشکار نشان می دهد حضور تکنولوژی های روباتیک در ارکان زیرساختی اقتصاد تا چه حد حائز اهمیت است و حتی می تواند ارکان مهم اقتصاد را دستخوش تغییراتی مهم کند.

به نظر می رسد شرکت نمایندگان مجمع دنیای اقتصاد هم از حضور روبات ها بسیار شاد هستند. یکی از زنان شرکت نماینده در این مجمع می گوید کار با روبات ها بسیار ساده تر از پیشخدمت های انسانی است. من به روبات گفتم سلام، من یک قهوه می خواهم و روبات فورا قهوه من را آماده کرد.

البته روبات YuMi حدود 4 سال سن دارد و امتحان خود را پس داده است.بنویت گربر، مدیر بخش بین الملل شرکت سازنده این روبات، یعنی شرکت چند ملیتی ABB می گوید این برای ما بسیار مهم سات که روباتمان بتواند میزبان بزرگ ترین رویداد مالی دنیا باشد.

گربر در خصوص اینکه چرا روبات مذکور صرفا با قهوه از مشتریان پذیرایی می نماید و کاری به دیگر خدمات ندارد گفت: مدیر اجرایی ما چیزی شگفت انگیز می خواست و ما سعی کردیم این خواسته را براورده کنیم. درواقع درست است که روبات ما صرفا قهوه سرو می نماید، اما قهوه را در کمتر از 90 ثانیه آماده می نماید و بالاترین کیفیت را بر حسب درخواست مشتریان ارائه می دهد.

تمرکز کلیدی داووس در سال های اخیر چگونگی مقابله با نابرابری هایی است که در سایه تکنولوژی رخ می دهد برای مثال اتفاقاتی که برای نیروی کار در ازای مکانیزه شدن و روباتیک شدن فضای شغلی رخ می دهد بنابراین حضور روبات های کافه چی از یک سو نشان دهنده رشد مالی حوزه روباتیک و از سوی دیگر بیانگر صندلی متزلزل بعضی مشاغل است.

منبع: انتخاب
انتشار: 12 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 137

به "تقابل اقتصاد و روباتیک در داووس ، پذیرایی از مهمانان مجمع جهانی اقتصاد با روبات کافه چی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقابل اقتصاد و روباتیک در داووس ، پذیرایی از مهمانان مجمع جهانی اقتصاد با روبات کافه چی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید