روبل روسیه در ضعیف ترین سطح خود ازسال 2016 نهاده شد

به گزارش مجله فضای وب، نگرانی ها از تشدید تحریم های آمریکا بر ضد روسیه و اجرایی شدن برنامه بازنشستگی جدید باعث شد روبل باز هم کاهشی گردد.

روبل روسیه در ضعیف ترین سطح خود ازسال 2016 نهاده شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، ولادمیر پوتین- رئیس جمهور روسیه احتمالا در روزهای پیش رو برنامه دولت برای افزایش سن بازنشستگی را برای اجرا ابلاغ خواهد نمود. این لایحه جنجالی با مخالفت های گستردهای در داخل روسیه روبرو گردیده است و به مدت 4 سال در مجلس روسیه بر سر آن بحث بود.

در مبادلات امروز، ارزش روبل در برابر دلار با 0.4 درصد کاهش همراه شد تا هر دلار به 68.12 روبل برسد. سطحی که ازآوریل 2016 تاکنون بیسابقه به حساب می آید. در برابر یورو نیز روبل 0.2 درصد عقب نشست و به 79.54 روبل رسید.

به نظر میرسد اقدامات حمایتی بانک مرکزی نظیر توقف خرید ارزهای خارجی تا ماه سپتامبر نتوانسته است جلوی ریزش روبل را بگیرد. تنش های ژئوپلتیکی نیز بر کاهش ارزش روبل بی تاثیر نبوده است: تحلیل گران روس بانک در یادداشتی نوشته اند: هر لحظه که خبر مهمی منتشرنمی گردد التهاب بازار را افزایش میدهد و فعالان بازار، تقاضای خرید دلار را بیشتر می نمایند.

دور نخست تحریم های روسیه به بهانه مسمومیت یک جاسوس این کشور در انگلیس اجرایی گردیده است و در صورتی که این کشوراقدامات مدنظر آمریکا را انجام ندهد، دور دوم تحریمها از 90 روز پس ازاجرایی شدن دور اول اعمال خواهند شد.

شاخص آر تی اس بورس مسکو نیز با 0.09 درصد کاهش به 1077.38 واحد رسید هر چند که شاخص مو اکس 0.6 درصد بالاتررفت و در سطح 2329.68 واحد بسته شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 25

به "روبل روسیه در ضعیف ترین سطح خود ازسال 2016 نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبل روسیه در ضعیف ترین سطح خود ازسال 2016 نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید