شفر: باید در اطراف تیمم بعضی چیزها را متوقف کنم، دوباره بلند می شویم و برمی گردیم، نیومایر خودش خواست تعویض گردد

به گزارش مجله فضای وب، سرمربی آلمانی تیم فوتبال استقلال با ابراز تأسف از شکست مقابل السد قطر تأکید کرد که باید بعضی چیزها را در اطراف تیمش متوقف کند.

شفر: باید در اطراف تیمم بعضی چیزها را متوقف کنم، دوباره بلند می شویم و برمی گردیم، نیومایر خودش خواست تعویض گردد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران, وینفرد شفر در نشست خبری بعد از دیدار السد برابر استقلال در دور رفت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا که با شکست 3 بر یک تیمش انتها یافت, گفت: ما در نیمه دوم آن کیفیتی که مدنظر داشتیم و باید مقابل السد ارائه می کردیم را نداشتیم. می توانم بگویم شاید روی هر چهار گل اگر تمرکز بیشتری بود، به ثمر نمی رسیدند. شاید یک مقدار خنده دار باشد که بگویم چه گل هایی که خوردیم و چه گلی که زدیم، اگر بازیکنان تمرکز بیشتری داشتند، به ثمر نمی رسیدند.

در 20 دقیقه پایانی بازی تمرکز لازم را نداشتیم وی در مورد دلایل تغییر سیستم بازی تیمش برای دیدار مقابل السد قطر توضیح داد: ما در 11 نفر ابتدایی ترکیب مان تغییر ایجاد کردیم، آنهم در حالی که علی کریمی باید در هافبک دفاعی بازی می کرد، اما در گرم کردن ابتدای بازی بیان کرد دیگر نمی تواند بازی کند. ما هم مجبور به ایجاد تغییراتی در ترکیب تیم مان شدیم. در 20 دقیقه تا نیم ساعت پایانی بازی ما تمرکز لازم را نداشتیم و بسیار عصبی بودیم. اتفاقاتی که در گذشته برای ما اتفاق افتاده بود که خوب نبودند و پیش از بازی می خواستم بازیکنانم آرامش داشته باشند، عصبی نشوند و به همین دلیل چیزی را نگفتم. اکنون هم ما باید این مسائل را بین خودمان و با باشگاه حل کنیم.

زمین خوردن مهم نیست، مهم این است که بازهم بتوانیم بلند شویم و بایستیم سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطر نشان کرد: همه می دانند که تیم السد بسیار قدرتمند است، اما این نتیجه ای نبود که ما می خواستیم و انتظار آن را داشتیم. خط هافبک این تیم با حضور ژاوی، گابی و بازیکن کره ای بسیار خطرناک است. با این حال اکنون باید بگویم می خواهیم به بازیکنان مان یکی دو روز استراحت بدهیم و بعد باید با آنها به خوبی صحبت کنیم. شما من را می شناسید که وقتی زمین می خوریم، مهم نیست بلکه این اهمیت دارد که بازهم بتوانیم بلند شویم و بایستیم. ما باید یکسری مسائل را در تیم خودمان تغییر بدهیم. ما دوباره برمی گردیم و دوباره می گویم وقتی شما زمین می خورید و شکست خورده هستید، مشکلی نیست، بلکه این اهمیت دارد که دوباره بلند شوید. اکنون می گویم که ما دوباره بلند می شویم و برمی گردیم.

خوب نیست که الان با خشونت و به سرعت صحبت کنیم شفر در واکنش به این مسئله که مشکلاتی که می گوید در ابتدای فصل منطقی است، اما شکست سنگین خانگی مقابل السد باعث شد تا هواداران به او و بازیکنان لقب بی غیرت را بدهند، گفت: یکی از مشکلاتی که ما داشتیم، اردوی پیش فصل بود، اما وقتی با السد بازی داریم فقط باید روی این بازی تمرکز کنیم. در مورد هواداران هم باید بگویم آنها از راه های دور، شمال و جنوب کشور به تهران آمده بودند تا این بازی را ببیند و من شرمنده آنها هستم و معذرت می خواهم. با این حال خوب نیست که الان با خشونت و به سرعت صحبت کنیم و به نظرم باید آرامش داشته باشیم و کارمان را ادامه بدهیم.

نیومایر خودش خواست تعویض گردد وی در واکنش به این سؤال که شاید علت شکست تیم استقلال تعویضش باشد که به اشتباه نیومایر را بیرون کشید و دانشگر را به خط دفاعی افزود، گفت: مشکل نیومایر خطایی بود که اواخر نیمه اول روی پایش انجام شد. پای او درد گرفته بود. با شما صحبت نموده بودم که این بازیکن تازه آمده و هنوز آماده و با تیم ما هماهنگ نیست. نیومایر بین دو نیمه با من صحبت کرد و خواست تعویض گردد که پس از تعویض او نیز روزبه چشمی در خط هافبک نهاده شد. چشمی خوب بازی کرد و مشکلی از آن ناحیه وجود نداشت.

باید در اطراف تیمم بعضی چیزها را متوقف کنم سرمربی تیم فوتبال استقلال در انتها توضیح داد: یکی از دلایل شکست ما این بود که توپ خیلی سریع روی دروازه مان بر می گشت. در نیمه اول هم چند مرتبه سه مقابل دو یا چهار مقابل سه شدند. با این حال در میانه زمین نیومایر خوب بود و توپ های خوبی به زمین حریف ارسال می کرد. مجموعاً باید بگویم تغییر پوزیشن ما در میانه زمین خوب نبود و پشت یک سوم دفاعی حریف، کاری انجام نمی دادیم، در حالی که ژاوی خیلی راحت به عقب می رفت، توپ می گرفت و برمی گشت و پاس خود را ارسال می کرد. ما در این شرایط سازماندهی خوبی در خط دفاعی مان نداشتیم، مثل توپی که دروازه بان حریف توپ را مستقیم ارسال کرد و به مهاجمان السد رسید که ما سازماندهی خوبی در عقب زمین نداشتیم. این را بگویم شما در بازی بعدی تیمی جدید با قدرت بیشتر خواهید دید و من باید در اطراف تیمم بعضی چیزها را متوقف کنم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 22

به "شفر: باید در اطراف تیمم بعضی چیزها را متوقف کنم، دوباره بلند می شویم و برمی گردیم، نیومایر خودش خواست تعویض گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شفر: باید در اطراف تیمم بعضی چیزها را متوقف کنم، دوباره بلند می شویم و برمی گردیم، نیومایر خودش خواست تعویض گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید