همه آنچه در مورد گلکسی اس 10 سامسونگ می دانیم

به گزارش مجله فضای وب، رسماً، ما هیچ چیز قطعی در مورد گلکسی اس 10 نمی دانیم. برخلاف گوشی تاشو سامسونگ که مدتی قبل نمونه اولیه آن نمایش داده شد، سامسونگ هنوز وجود گلکسی اس 10 را تایید نکرده است. اما بعد از عرضه 9 نسل مختلف از سری گوشی های گلکسی اس، مطمئناً در سالگرد 10 سالگی آن، سامسونگ این سری گوشی ها را رها نمی کند.

همه آنچه در مورد گلکسی اس 10 سامسونگ می دانیم

هرچند سامسونگ همچنان بزرگ ترین سازنده گوشی های هوشمند در دنیا است، ولی آمار فروش گوشی های این شرکت رو به کاهش است و هواوی بعد از دریافت صندلی اپل، حالا برای دریافت مقام سامسونگ خیز برداشته. اگرچه دولت آمریکا شمشیر را برای هواوی از رو بسته و نمی گذارد گوشی های این شرکت در آمریکا فروخته گردد، ولی این شرکت توانسته به رشد شگفت انگیز خود همچنان ادامه دهد. با توجه به این قضایا، سامسونگ باید نوآوری های زیادی را عملی کند تا بتواند توجه کاربران را بار دیگر جلب کند.

خوشبختانه در رابطه با گلکسی اس 10 خبرهای زیادی منتشر شده که به لطف آن ها، می توانیم به بخش زیادی از مشخصه های نسل دهم گلکسی اس اشاره کنیم. در ادامه به همه آنچه که در مورد گلکسی اس 10 می دانیم، نگاهی می اندازیم.

عرضه گلکسی اس 10 در مدل های 5G، پلاس و مقرون به صرفه

بر اساس شایعات، سه مدل مختلف از گلکسی اس 10 معرفی می گردد:

  • یک مدل استاندارد که نمایشگر آن تقریباً هم اندازه گلکسی اس 9 است ولی از حاشیه های کمتری بهره می برد.
  • یک مدل بزرگ تر تحت عنوان پلاس.
  • یک مدل نسبتاً مقرون به صرفه مانند آیفون XR که نسبت به مدل های گران تر از امکانات کمتری بهره می برد؛ از بین آن ها می توانیم به بهره گیری از نمایشگر تخت و عدم تعبیه حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اشاره کنیم. همچنین احتمالاً این مدل فاقد جک هدفون است.

طبق شایعات، مدل پلاس (که اسم رمز آن Beyond X) است، احتمالاً از اینترنت 5G پشتیبانی می نماید. این مشخصه باعث می گردد که در مقایسه با برادر کوچک تر خود، ویژگی های متمایز بیشتری داشته باشد.

البته باید خاطرنشان کنیم که گلکسی اس 10 اولین گوشی 5G سامسونگ نخواهد بود؛ زیرا مدیرعامل بخش موبایل سامسونگ مدتی قبل گفته که در ماه مارس، این شرکت در کره جنوبی اولین گوشی 5G خود را عرضه می نماید.

6 دوربین در بدنه گلکسی اس 10؟

طبق برخی از گزارش ها، در پنل پشتی مدل پلاس 4 دوربین و در جلوی آن هم دو دوربین قرار گرفته است. تعبیه چندین دوربین دست کاربران را برای قابلیت های مربوط به زوم بازتر می نماید و می تواند عکس های پرتره را با دقت بیشتری ثبت کند و دیگر مزایایی که با بهره گیری از این تعداد دوربین امکان پذیر می گردد. طبق تعدادی از شایعات، سامسونگ پس از بهره گیری از دوربین چهارگانه در گلکسی A9، می خواهد نسخه بهبود یافته آن را در مدل پلاس اس 10 تعبیه کند. البته به گفته یکی از مشهورترین افشاکنندگان دنیای تکنولوژی، Evan Blass، به نظر می رسد در نهایت شاهد تعبیه سه دوربین اصلی در پنل پشتی مدل پلاس این گوشی باشیم.

نمایشگر 6.7 اینچی مدل پلاس و طرح بریدگی نمایشگر

بر اساس شایعات مختلف، مدل پلاس از نمایشگر 6.7 اینچی بهره می برد. سامسونگ برای اینکه بتواند از این نمایشگر بزرگ بدون افزایش اندازه کلی گوشی استفاده کند، باید حاشیه های آن را تا حد زیادی کاهش دهد.

مدتی قبل، سامسونگ از نسل جدید نمایشگرهای Infinity پرده برداری کرد. در این مراسم، شکل و شمایل کلی نمایشگرهای Infinity-U (بریدگی نمایشگر U شکل)، Infinity-V (بریدگی نمایشگر V شکل) و در نهایت Infinity-O نشان داده شد که مورد آخری، به جای بریدگی از یک حفره در گوشه بخش فوقانی نمایشگر بهره می برد.

تعبیه دوربین سلفی در حفره

با توجه به موارد ذکر شده، گلکسی اس 10 از چه نوع بریدگی نمایشگر استفاده می نماید؟ به گفته Evan Blass، گلکسی اس 10 از نمایشگر Infinity-O بهره می برد که در گوشه فوقانی آن یک حفره تعبیه شده است. علاوه بر او، Ice Universe هم اعلام نموده که نسل دهم گلکسی اس 10 مجهز به نمایشگر Infinity-O است.

6 ویژگی مهم که گلکسی اس 10 باید داشته باشد

گلکسی اس 10 به جای اسکنر عنبیه از سیستم تشخیص چهره بهره می برد؟

بعد از اینکه اپل سیستم فیس آی دی را معرفی کرد، بسیاری از کاربران امیدوار بودند چنین سیستمی به گلکسی اس 9 راه پیدا کند که البته چنین اتفاقی رخ نداد. در عوض، سامسونگ ترجیح داد که همچنان برای این گوشی از اسکنر عنبیه استفاده کند. حالا طبق تعدادی از شایعات، سامسونگ احتمالاً برای نسل دهم گلکسی اس می خواهد اسکنر عنبیه را کنار بگذارد و در عوض از سیستم تشخیص چهره استفاده کند.

علاوه بر اینکه چنین سیستمی می تواند دقت و امنیت این مشخصه را افزایش دهد، بلکه سیستم تشخیص عمق در مواردی مانند اپلیکیشن های واقعیت افزوده و مشخصه AR Emoji هم مثمر ثمر واقع می گردد.

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر از نوع فراصوت

قبل از عرضه گلکسی اس 9، شایعاتی مبنی بر بهره گیری این گوشی از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر منتشر شد که در نهایت عملی نشد. اما طبق جدیدترین خبرها، گلکسی اس 10 نه تنها از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می برد، بلکه سامسونگ برای این کار از فناوری فراصوت استفاده می نماید که دقت و سرعت بسیار بهتری را امکان پذیر می نماید.

بهره گیری از رابط کاربری One UI قرار گرفته بر روی اندروید پای

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، رابط کاربری گوشی های سامسونگ بیش از حد شلوغ شده و حالا سامسونگ برای حل این موضوع، رابط کاربری One UI را معرفی نموده است. این رابط کاربری در مقایسه با Samsung Experience از ظاهر ساده تری بهره می برد و سبک تر است. علاوه بر این، باید خاطرنشان کنیم که One UI با اندروید پای سازگار است و بر روی نسخه های قدیمی اندروید اجرا نمی گردد.

تاریخ احتمالی معرفی و عرضه

سامسونگ معمولاً سری گوشی های گلکسی اس را در اواخر ماه فوریه (اوایل اسفند) در نمایشگاه MWC معرفی می نماید. همچنین خبرهایی در رابطه با احتمال معرفی گلکسی X در همین نمایشگاه منتشر شده است. به احتمال زیاد، سامسونگ هر دوی این گوشی ها را در یک تاریخ معرفی نمی نماید، زیرا با این کار، این گجت ها زیر سایه یکدیگر قرار می گیرند. احتمالاً در نمایشگاه MWC 2019 شاهد معرفی گلکسی اس 10 خواهیم بود و سپس چند هفته بعد، سامسونگ نخستین گوشی تاشو خود را رسماً معرفی خواهد نمود.

آنالیز انتظارات منطقی و غیرمنطقی از گوشی گلکسی اس 10

منبع: Cnet

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 103

به "همه آنچه در مورد گلکسی اس 10 سامسونگ می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه آنچه در مورد گلکسی اس 10 سامسونگ می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید