تور یونان: بازدید از عجیب ترین مکان های یونان

به گزارش مجله فضای وب، عجیب ترین مکان های یونان

یونان یکی از آن کشورهایی است که جاذبه های بسیاری را در خود جای داده و محلی بسیار مناسب برای گردشگران می باشد به طوری که حتی اگر چندین سفر به این کشور بی نظیر داشته باشید به سختی می توانید تمامی جاذبه های دیدنی آن را مشاهده نمایید. اما گاها بعضی از افراد در پی مشاهده دیدنی ها و یا انجام دادن فعالیت هایی هستند که همچون بیشتر مردم نباشد و این چنین بتوانند گردشی متفاوت را داشته و تجربه ای تازه را در مقصد خود بدست آورند. در این مطلب می خواهیم عجیب ترین مکان های یونان و کارهایی که می توان در سفر به این کشور انجام داد را به شما معرفی نماییم پس با خبرنگاران همراه باشید.

تور یونان: بازدید از عجیب ترین مکان های یونان

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

خیابان پیتاکی | Pittaki Street

اینجا یک خیابان تاریک در منطقه Psyrri در آتن می باشد که به خاطر آرایش منحصر به فردی که در چراغ های روشنایی خیابان دارد شناخته شده است به گونه ای که این خیابان را جالب و جادویی می نماید. به لطف یک انجمن غیر انتفاعی به نام Imagine The City و بعلاوه گروهی از داوطلبان به نام lighting studio Beforelight چراغ هایی در این خیابان غم انگیز که فروشگاه هایی خالی آن را فرا گرفته اند نصب شده است تا بتواند روشنایی را در این خیابان ایجاد کند. دومین برجستگی خیابان پیتاکی این است که در انتهای این خیابان شما می توانید یک کافه کوچک را بیابید که بسیار مجذوب کننده بوده و با دکوراسیونی متفاوت و رنگارنگ بر خلاف سایر فروشگاه های این خیابان است. بعلاوه شما می توانید یک کیک خانگی تهیه نموده و در جلوی کافه بنشینید تا تجربه ای متفاوت از عجیب ترین مکان های یونان داشته باشید.

خیابان پیرگی | Pyrgi

در جزیره چیوس سواحل زیبا و شناخته شده ای قرار گرفته است و روستاهای عجیب و غریب آن که از جنس ماسه و بتن ساخته شده اند شاخصه این منطقه می باشند. هر کدام از این روستاها ویژگی های خاصی دارند اما یک روستای خاصی که واقعا ارزش تماشا را دارد پیرگی می باشد. این روستای قرون وسطایی به خاطر طراحی های معروف سیاه و سفید خود و همچنن تزئینات نمایشی که از ساختمان هایش به نمایش گذاشته است مشهور می باشد. این روستا قطعا یک مقصد ارزشمند گردشگری برای عکاسی های اینستاگرامی می باشد. این طراحی ها به نام xysta است که یادآور الگوی هندسی sgraffito می باشد. علاوه بر این روستا دارای شخصیتی قرون وسطایی با خیابان های باریک و زیرگذرهای غاری و قوسی شکل می باشد که یکی از عجیب ترین مکان های یونان است. مطمئن شوید که دوربین شما به اندازی کافی باتری داشته باشد زیرا احتمالا مجبور خواهید شد عکس های زیادی تهیه کنید.

نکرومانتیون اپیرا | Necromanteion of Ephyra

احتمالا شما در مورد Oracle of Delphi در یونان مرکزی شنیده اید اما کمتر کسی است که در مورد پیش گویی مرگ و معبد باستانی هیدس و همسرش الهه Persephone شنیده باشد. این معابد که در آن نکرومانتیون برای دریافت پیشگویی ها انجام می شده در مکان هایی قرار گرفته است که گویی محل ورودی به جهان زیرزمینی می باشد. یکی از این مکان ها اپیرا می باشد که در اپیروش واقع در ساحل رود آچرون قرار گرفته است. این مکان در دهه 1960 از طریق باستان شناسی به نام Sotirios Dakaris کشف شده است که شامل چند اتاق زیرزمینی بوده و هرچند صحت موارد استفاده از این دالان هنوز تایید نشده است اما بازدید از آن می تواند یک تجربه ای متفاوت باشد.

گورستان راه آهن تسالونیکی | Thessaloniki Railway Graveyard

اگر شما به تماشا چیزهایی که به صورت رها شده اند علاقه مند هستید پس بهتر است که از گورستان راه آهن در حومه تسالونیکی به عنوان دومین شهر بزرگ و یکی از عجیب ترین مکان های یونان بازدید نمایید. این گورستان در حومه Nea Ionia واقع شده و شما در اینجا هزاران واگن قطار زنگ زده را خواهید دید که به خودی خود محلی بسیار خاص برای عکاسی می باشد. از دهه 1980 این گورستان به عنوان مکانی برای قطارهایی است که از عملکرد در سازمان راه آهن هلنی خارج می شوند و شما می توانید از طریق اتوبوس هایی که به سمت ایستگاه راه آهن حرکت می کنند در نزدیکی آن پیاده شوید.

سنگ های آتشفشانی لمنوس | Volcanic rocks of Lemnos

جزیره کم ارزش لمنوس در دریای اژه در شمال واقع شده است که به طبیعت پر زرق و برق و بعلاوه روستاهای کوچک و مجذوب کننده آن معروفیت دارد. در اساطیر لمنوس به عنوان محلی شناخته شده است که زئوس آسمان را پرتاب نموده است. این جزیره در حال حاضر پر شده از غارهای آتشفشانی Miocene و اینکه این جزیره از لحاظ ساختاری از طریق سنگ های آتشفشانی ساخته شده به گونه ای که گذازه ها روی سطح این جزیره را سنگفرش نموده اند و شکل های شگفت انگیزی به خود گرفته که باعث می گردد در فهرست عجیب ترین مکان های یونان قرار بگیرد. این سنگ ها که مردم محلی آن ها را Fragokefala می نامند در قسمت شمال جزیره و در نزدیکی پلیوچنی در کنار ساحل Poliochni واقع شده است.

گورستان ترک شده بوگامیل | Deserted Bogomils Cemetery

این منطقه در نزدیکی نو چالکیدونا، یک شهر کوچک در شمال یونان و در نزدیکی تسالونیکی می باشد که محلی است برای گورهای نیمه خالی که فراموش شده اند. این غارهای سلتیک شهادت حضور بوگامیل ها که یکی از اعضای قوم مسیحی در یونان بوده اند را می دهد. این قوم زمانی که در این منطقه مستقر شدند از طریق مسیحیان و عثمانی ها مورد آزار و اذیت قرار گرفتند. جامعه کوچک آن ها در قرن 15 ناپدید شده و گورستان تمام وقت آن ها در یونان به جای مانده است.

شهر ارواح گاوروس | Ghost town of Gavros

اینجا محلی برای عکاسان مبتدی و حرفه ای، فکر های کنجکاو و بعلاوه دوست داران چیزهایی است که رها شده و یا استفاده ای از آن ها نمی گردد. روستای گاوروس یک منطقه ای است که به طور کامل رها شده و در جاده متصل به Kastoria و دریاچه Prespa واقع شده است. علت اینکه برای چی مردم محلی این مکان را ترک نموده و در نزدیکی آن دوباره سکونت نموده اند تعیین نیست اما این مکان فرصتی است برای اینکه بتوانید سبک معماری محلی این منطقه را از نزدیک مشاهده نمایید.

قلعه افسانه ای آگریلیس | Fairytale castle of Agrilis

در Messinia به عنوان یک شهر کوچکی از آگریلیا شناخته شده که به غروب های زیبایش و بعلاوه قلعه افسانه ای آگریلیس مشهور می باشد. بله درست متوجه شدید، گرچه کمی سخت به نظر می رسد اما قلعه افسانه ای از طریق Harry Fournarakis ساخته شده است. او یک پزشک یونانی آمریکایی بود که پس از اینکه مدرک جراحی خود را از آتلانتیک دریافت کرد به میهن پدری خود بازگشت. ساختمان تشکیل شده از بتن و گچ از ویژگی های این قلعه می باشد بعلاوه پل متحرکی که منحصر به فرد آن است این قلعه را تبدیل به یکی از عجیب ترین مکان های یونان کرد است. افسانه های مختلفی با اسطوره های یونانی ترکیب شده، همچون حیاط هایی که در مجاورت قلعه قرار گرفته است و یکی از مجسمه های اسبی که در آن نشسته است. اگرچه که این قلعه در حال حاضر بدون سکنه بوده و رها شده است اما هنوز هم بازدیدکنندگان می توانند آزادانه از فضای بیرون این قلعه تماشا کنند. بعلاوه Fournarakis مسئول ساخت یک ماکت برج ایفل در شهر مجاور فیلیاترا بوده است.

تپه های شنی لمنوس | Sand Dunes of Lemnos

اگر تصمیم نگرفته اید که هنوز برای بازدید به لمنوس سفر کنید شاید این بخش بتواند شما را متقاعد سازد. در کنار جزییات غیر معمول آتشفشانی این جزیره شما می توانید در شمال این جزیره به یک کویر کوچک برسید که بسیار شگفت انگیز می باشد. تپه های شن و ماسه ای Pachies Ammoudies دائما در حال تغییر شکل از طریق باد است و بعلاوه دارای حیات وحش منحصر به فردی از جمله خرگوش و زنبق سفید می باشد. یک هشدار را در نظر بگیرید، از بازدید از این منطقه در اواسط روز اجتناب نمایید و قبل از سفر به اینجا حتما از خودروی مناسب خود اطمینان حاصل کنید زیرا برای رسدن به این تپه ها تنها یک جاده خاکی وجود دارد.

دهانه آتشفشانی | Volcanic crater

در حالی که اغلب افراد با جزیره های آتشفشانی سانتورینی و کالدرا آشنا می باشند اما تعداد کمی هستند که در مورد جزیره آتشفشانی Nisyros اطلاع دارند. جزیره نایسروس در گروه Dodecanese بین کاس و تیلوس واقع شده است که به عنوان جزیره ای آرام شناخته شده که در آن آتشفشانی خاموش قرار گرفته است و بعلاوه عمارت Stefanos نیز در آن برای عموم مردم باز می باشد. در قلب این جزیره دهانه آتشفشان قرار گرفته است که بزرگترین دهانه در این جزیره می باشد و شما حتی می توانید فوران بخارهای آب را در دهانه آن مشاهده نمایید تا خود را در یکی دیگر از عجیب ترین مکان های یونان ببینید. در حالی که پایین دهانه با فنس پوشیده شده است اما اگر شما کفش هایی با کفی های نازک پای خود داشته باشید حتما احساس سوزش در پاهای خود را خواهید داشت. این مکان یک تجربه شگفت انگیز می باشد که حتما می بایست در هنگام بازدید از این جزیره از آن تماشا نمود.

در تمامی نقاط جهان مناطقی وجود دارند که می توانید از آن ها به عنوان مکان هایی که خاص و متفاوت می باشند بازدید نمایید و مطمئن باشید که شما جزء معدود افرادی خواهید بود که تجربه این نقاط را بدست خواهید آورد.

منبع: www.theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1962

به "تور یونان: بازدید از عجیب ترین مکان های یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان: بازدید از عجیب ترین مکان های یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید