برداشت انگور از باغات آذربایجان غربی شروع شد (طراحی ویلا باغ)

به گزارش مجله فضای وب، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برداشت انگور از سطح باغات استان شروع شده و پیش بینی می گردد 180 هزار تُن انگور از سطح تاکستان ها برداشت گردد.

برداشت انگور از باغات آذربایجان غربی شروع شد (طراحی ویلا باغ)

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

اکبر کرامتی اضافه نمود: سطح زیرکشت باغات انگور استان شامل سطح غیربارور حدود سه هزار هکتار اعم از آبی و دیم و سطح زیر کشت بارور حدود 20 هزار هکتار شامل 15 هزار و 520 هکتار آبی و چهار هزار و 700 هکتار دیم است و شهرستان ارومیه رتبه اول را از نظر سطح زیر کشت این محصول دارد.

وی ادامه داد: از مجموع بیش از 180 هزار تُن انگور فراوریی در استان، 150 هزار تُن به صورت آبی و بقیه به صورت دیم برداشت می گردد.

کرامتی اضافه نمود: انگور دومین محصول باغی استان بوده و بیش از 30 هزار بهره بردار بطور مستقیم و 30 هزار نفر به صورت غیر مستقیم در امر داشت و برداشت، بسته بندی و حمل و نقل انگور فعالیت نموده و از این راه امرار معاش می نمایند.

وی با بیان اینکه این استان رتبه چهارم کشوری در فراوری انگور را به خود اختصاص داده است، گفت: سالانه بیش از 410 تُن آب غوره به وسیله سه واحد آبغوره گیری به صورت صنعتی در سطح استان استحصال می گردد، غوره در مصارف خانگی و تهیه سالادها و چاشنی غذاها بکار می رود و بخش عمده ای از آبغوره نیز در استان نیز به روش سنتی خانگی تهیه می گردد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه بخشی از انگور فراوریی استان سالانه به کشورهای همسایه صادر می گردد، یادآور شد: از کل محصول فراوریی 60 درصد به صورت تازه خوری در استان و سایر نقاط کشور مصرف شده، مقداری نیز صادر شده و بقیه در صنایع تبدیلی به صورت آب میوه، کشمش و شیره انگور فرآوری می گردد.

خبرنگاران آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 مهر 1401 بروزرسانی: 2 مهر 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2128

به "برداشت انگور از باغات آذربایجان غربی شروع شد (طراحی ویلا باغ)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت انگور از باغات آذربایجان غربی شروع شد (طراحی ویلا باغ)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید