برترین گیاهان برای تراریوم! ، قسمت اول

به گزارش مجله فضای وب، فقط چند لحظه ای به جلوه یک جنگل انبوه کوچک که درون ظرفی شیشه ای محبوس شده فکر کنید! حالا می توانید از ساخت تراریوم صرف نظر کنید؟ سبزی و نشاطی که تراریوم به خانه می بخشد با گلدان های گیاهان آپارتمانی از زمین تا آسمان تفاوت دارد!

برترین گیاهان برای تراریوم! ، قسمت اول

تراریوم ها از عصر ملکه ویکتوریا وجود داشته اند. اما شکل امروزی آنها با گذشته اندکی تفاوت دارد. بزرگترین خوبی آنها این است که همه می توانند تراریوم درست نمایند!

در ادامه به معرفی چند گیاه بسیار عالی برای کاشت در تراریوم می پردازیم:

1- گیاه دوستی (پیله آ اینولک ریدا)

این گیاه زیبا با بافت خاص برگ هایش نمایی خیره نماینده به تراریوم شما می دهد. رنگ قرمز رگبرگ ها در ترکیب با سبز درخشان برگ ها خیره نماینده است. گیاه دوستی سریع رشد می نماید و به خوبی در نور کم طاقت می آورد و حداکثر تا 30 سانتی متر بلند و عریض می گردد. ممکن است گیاه دوستی شما را با گل های ظریف صورتی رنگ خود سورپرایز کند!

این گیاه سایز مناسبی برای کاشته شدن در تراریوم دارد و در هر سایز شیشه تراریومی جا می گردد.

2- سرخس عنکبوتی

این سرخس بسیار با شرایط تراریوم سازگار است. به برگ های درخشان و سبزش نگاه کنید! این گیاه رگبرگ های سبز کم رنگ تا زردی دارد که در ترکیب با رنگ سبز تیره برگ ها بی نظیر اند. سرخس عنکبوتی نور کم را به خوبی تحمل می نماید. این گیاه عاشق خاک مرطوب است! پس همواره قبل از خشک شدن خاک آبیاری اش کنید. هم چنین رطوبت هوا را هم دوست دارد و شرایط مرطوب تراریوم برایش بسیار ایده آل است. اگر می خواهید این سرخس را در بیرون از خانه (حیاط، تراس و …) بکارید توجه کنید که آن را در محیط سایه داری قرار دهید. این گیاه حداکثر تا 40 سانتی متر رشد می نماید.

3- کریپتانتوس (استار فیش)

کریپتانتوس گیاهی از خانواده آناناس است. برگ های نواری شکلش با راه راه های رنگین کمانی تزئین شده که از قرمز تا خرمایی، سفید و سبز تیره متفاوت هستند. گیاه بعلاوه گل های کوچکی هم دارد. رنگ برگ های کریپتانتوس با شدت نورهای مختلف تغییر می نماید. گیاهی آرام رشد است و حداکثر تا 15 سانتی متر رشد می نماید که همین مشخصه، آن را به گیاهی عالی برای کاشت در تراریوم بدل نموده است.

4- فیتونیا

فیتونیا یک انتخاب استوایی است! طرح های چشم گیر روی برگ ها بافتی مجذوب کننده به تراریومتان می بخشد. این گیاه به خوبی در هوای مرطوب و گرم تراریوم رشد می نماید و در بلوغ کامل تنها 30 سانتی متر می گردد! برای کاشت این گیاه در تراریوم 5 سانتی متر سنگریزه را با مقداری ذغال ترکیب کنید و در کف ظرف تراریوم تان بریزید.

5- پپرومیا

به بافت موجدار و حیرت انگیز برگ های این گیاه نگاه کنید! میتوانید از جای دادن آن در بین گیاهان تراریوم تان صرف نظر کنید؟! رنگ شاخ و برگ پپرومیا در هر گیاه اندکی فرق دارد. واریته های قرمز پپرومیا هم انتخاب مناسبی هستند و استفاده از آنها در کنار چند گیاه سبز رنگ جلوه ای خاص به جنگل شیشه ای تان می بخشد.

این گیاه 15 سانتی متر رشد می نماید و نور کم و محیط مرطوب را می پسندد. گاهی هنگام خارج کردن پپرومیا از گلدان متوجه می شوید که گیاه تان از چند بوته تشکیل شده. می توانید بوته ها را از هم جدا کنید و هر کدام را جداگانه بکارید و یا به همان صورت در کنار هم درون تراریوم قرار دهید.

6- علف خوک

اگرچه این گیاه تراکم فوق العاده ای دارد اما تنها تا 15 سانتی متر بلند می گردد. علف خوک گیاهی رونده است. پخش شدن در محیط کاشتش را دوست دارد و تا 60 سانتی متر هم در محیط پهن می گردد. پس اگر می خواهید آن را در تراریوم های کوچک بکارید توجه داشته باشید که به طور منظم هرسش کنید. خاک را مرطوب (و نه خیس) نگه دارید. در مکان هایی با آب و هوای گرم می توانید از این گیاه حتی به عنوان گیاه پوششی زمین، در حیاط یا هر جای دیگری بهره ببرید.

7- آکوامارین (پیله آ گلوکا)

گیاهی بسیار ظریف و زیباست . رنگ قرمز- قهوه ای شاخسارش در ترکیب با رنگ سبز- آبی برگ ها بسیار چشم نواز است. پیله آ گلوکا رطوبت زیاد و نور کم را می پسندد. از این گیاه کند رشد با شاخ و برگ پیچیده در همش، به عنوان پوشاننده نقاط خالی تراریوم و پس زمینه ای برای گیاهان بزرگ تر بهره ببرید.

در محیط هایی با اقلیم گرم می توان این گیاه را در گلدان های سبدی آویز و در بیرون از خانه قرار داد.

آکوامارین تنها 30 سانتی متر بلند می گردد و به همین دلیل جای دادن آن در تراریوم کار آسانی است!

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2100

به "برترین گیاهان برای تراریوم! ، قسمت اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین گیاهان برای تراریوم! ، قسمت اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید