به همراه داشتن چه وسایلی در هواپیما ممنوع است؟

به گزارش مجله فضای وب، لوازم ممنوع در هواپیما

با این که انجام سفرهای هواپیمایی یکی از ساده ترین راه ها برای رسیدن به مقصد است اما به هر حال هر چیز خوبی محدودیت هایی هم در خود دارد. شما به عنوان یک مسافر هواپیما به هر مقصدی که می خواهید بروید، نمی توانید تا هر وسیله ای را که می خواهید را در داخل هواپیما با خود حمل کنید ! هر شخصی انگیزه ای متفاوت و منحصر به فرد خودش را دارد اما معمولا افراد برای خلاص شدن از پرداخت هزینه چمدان یا جلوگیری از گم شدن آن به دلایل مختلف، ترجیح می دهند فقط با کیف همراه خود سفر هوایی نمایند. اما باید این را بدانید که همراه داشتن چه چیزهایی ممکن است در فرایند کارهای فرودگاهی شما اختلال ایجاد کند. اگر در صورتی که این وسیل را با خود به همراه داشته باشید و مسئولان مربوطه این موضوع را متوجه شوند، بدون شک با این مسئله کاری ندارند که شما از قوانین مربوطه اطلاع داشته اید یا نه و بی شک آن وسیله را از مسافر ضبط خواهند کرد. امروز ما می خواهیم تا در این مطلب مجموعه ای کامل از لوازم ممنوع در هواپیما را مورد آنالیز قرار دهیم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

به همراه داشتن چه وسایلی در هواپیما ممنوع است؟

وسایل تیز

فهرست لوازم ممنوع در هواپیما را می خواهیم در ابتدا با وسایل تیز آغاز نماییم. با این که موضوع شاید این مورد به نظر واضح باشد که بردن وسایل تیز به داخل پرواز ممنوع است اما با این حال، باید حتما بگوییم که به همراه داشتن وسایل تیز در کیفی که همراه شما است، ممنوع می باشد زیرا جزو دسته سلاح های سرد به حساب می آید.

اگر در شرایطی که باید حتماً وسیله ای همانند چاقو، کاتر یا شمشیر به همراه داشته باشید را داخل چمدانی که تحویل قسمت بار می دهید، بسته بندی کنید و تحویل نمایید.

البته این نکته لازم به ذکر است که در قانون بیشتر شرکت های هواپیمایی، همراه داشتن قیچی های کوچک و ناخن گیر موردی ندارد ولی با این حال توصیه می کنیم به خاطر این که دچار مشکل نشوید و با ماموران فرودگاه به مشکل برنخورید، هر چیزی که را که ممکن است سفر شما را مختل کند را داخل بسته بندی مخصوص در داخل تلفن بگذارید.

انواع اسلحه

پر واضح و مبرهن است که در کل آوردن اسلحه داخل هواپیما و یا هر جای دیگر ممنوع است اما در کل، بسیاری از سلاح ها می توانند در صورت خالی بودن در چمدانی که تحویل بار می دهید حتما بسته بندی شوند.

به صورت کامل باید اسلحه خود را باید حتماً آن ها را در جعبه ای محکم و قفل شده قرار دهید. توصیه ما به شما این است که در این رابطه حتماً قوانین شرکت های هواپیمایی که می خواهید با آن سفر کنید را بخوانید چون بسیار ممکن است که هزینه های بیشتری را برای حمل آن متحمل شوید.

برای این که سفری راحت داشته باشید برترین راه است که قبل از سفر حتماً درباره قوانین کشور مقصد در رابطه با حمل اسلحه اطلاعات پیدا کنید و حتما در این صورت مجوز حمل اسلحه را به همراه خود داشته باشید.

مایعات کمتر از 100 میلی لیتر

با این که شاید به نظرتان عجیب باشد اما این نکته را باید بدانید که محدودیت حمل مایعات به داخل کابین هواپیما این روزها بین بیشتر ایرلاین های جهان مشترک بوده ولی در این مابین ایرلاین هایی هستند که دارای قوانینی سهل گیرانه و آسان گیرتری باشند.

تمام مایعات و ژل هایی که به همراه دارید باید در ظرف هایی کمتر از 100 میلی لیتر بوده و تمامشان در یک کیسه پلاستیکی زیپی بسته بندی شوند. خمیر دندان، شامپو یا مایعات دیگر به همراه ببرید، می توانید آن ها را در ظرف های کوچک مسافرتی بریزید.

البته باید این را بدانید که برای دارو قوانین مخصوصی وجود دارد. توصیه می کنیم که از قبل درباره این قوانین اطلاعات کسب کنید اما در بیشتر مواقع باید به مأمور بازرسی بگویید که داروی مایع به همراه دارید.

وسایل آتش زا

البته که روشن کردن آتش در دورن کابین هواپیما ایده خوبی نیست و بی شک از لوازم ممنوع در هواپیما می باشد. بهتر است تا تمام وسایل و مواد شیمیایی آتش زای خود را در خانه بگذارید. اگر از طریق ای آتش زا احتیاج داشتید آن ها را در همان جا تهیه کنید.

این مواردی را که نام بردیم را به همراه سایر اقلام انفجاری چه در کیف همراه و چه در چمدان ممنوع هستند. لوازمی مانند اجاق های کمپ نیز جزو اقلام آتش زا محسوب می شوند.

بعضی پروازها اجازه حمل یک بسته مواد آتش زای بی خطر را به شما می دهند اما شما همچنان حق ندارید که آن ها را در چمدان خود بگذارید. فندک معمولی را می توانید در کیف خود حمل کنید.

میوه، گوشت، سبزیجات (مواد غذایی فسادپذیر) و سایر محصولات کشاورزی

باید بدانید که بیشتر کشورها از لوازم ممنوع در هواپیمااین می باشد که شما را از همراه داشتن گوشت، میوه، سبزیجات، گیاهان و سایر محصولات کشاورزی در پروازها منع می نمایند.

به طور مثال اگر با خود میوه ای را می برید باید آن را حتما سریع بخورید وگرنه موقع رسیدن آن را توقیف می نمایند و ماموران فرودگاه آن را ثبت و ضبط می نمایند. استرالیا و نیوزلند در این قانون بسیار سختگیرتر هستند و اجازه حمل سوغاتی های چوبی را نیز به شما نمی دهند.

از جمله وسایل دیگری که شاید برایتان عجیب باشد که نمی توانید آن ها را حمل نمایید عبارتند از: چوب بیسبال، باتوم اسکی، تیر و کمان، چوب گلف، هاکی و چوب بیلیارد و هر وسیله ورزشی دیگری که چوب و باتوم و قسمت هایی همانند این را دارند، داخل هواپیما مجاز نیستند.

ابزارآلات و دیگر موارد

یک بار برای همواره این نکته را درباره لوازم ممنوع در هواپیما به خاطر داشته باشید این است که آوردن بیشتر ابزارآلات به داخل هواپیما ممنوع است و بنابراین سر این موضوع به هیچ عنوان ریسک نکنید. اگر برنامه دارید که حتما باید ابزاری با خود ببرید، به احتمال بسیار زیاد مجبور هستید که آن را داخل یک چمدان حمل کنید و آن را در نهایت تحویل دهید.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2011

به "به همراه داشتن چه وسایلی در هواپیما ممنوع است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به همراه داشتن چه وسایلی در هواپیما ممنوع است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید