جاده سازی با دورریز مصالح ساختمانی و تایر کهنه توسط محقق ایرانی

به گزارش مجله فضای وب به نقل از نیواطلس، دکتر محمد صابریان بروجنی و همکارانش با ترکیب مواد یادشده با یکدیگر پیروز به احداث مسیرهای جاده ای شده اند که از استحکام کافی برای عبور انواع خودرو برخوردار است. مزیت دیگر این نوع جاده ها دوام و عمر مفید طولانی به خصوص در صورت جریان یافتن ترافیک سنگین در آنهاست.

جاده سازی با دورریز مصالح ساختمانی و تایر کهنه توسط محقق ایرانی

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با مشاور ساخت در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

جاده های معمولی در صورت جریان یافتن ترافیک سنگین معمولاً به علت ترمز دریافت مکرر رانندگان دچار شیارها و پستی و بلندی های فراوان می شوند، اما این جاده بتونی مسائل مذکور را ندارد.

این اولین بار است که یک جاده به طور کامل از مواد بازیافتی فراوری می گردد. با پردازش دورریز مصالح ساختمانی می توان بتون بازیافت شده فراوری کرد و ترکیب آن با بعضی مصالح دیگر مستعمل انعطاف و استحکام این بتون را افزایش می دهد.

بتون یادشده به عنوان زیرلایه اولیه آسفالت جاده ها قابل استفاده است. سپس 0.5 درصد تایر مستعمل به 99.5 درصد مصالح مستعمل اضافه می گردد.

صابریان بروجنی که در دانشگاه آز ام آی تی ملبورن به تحقیق و تدریس مشغول است، در این مورد گفته است: تا به حال در جاده سازی از مواد طبیعی ولی ناپایدار برای مدت طولانی استفاده می شد که از جمله آنها می توانیم به سنگ و شن و ماسه طبیعی اشاره کنیم. ولی مواد ترکیبی دورریز گروه ما 100 درصد بازیافتی است و انعطاف، استحکام و طول عمر مفید جاده ها را افزایش می دهد. این روش هم به حفظ محیط زیست یاری می نماید و هم هزینه های ساخت جاده را کاهش می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1057

به "جاده سازی با دورریز مصالح ساختمانی و تایر کهنه توسط محقق ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاده سازی با دورریز مصالح ساختمانی و تایر کهنه توسط محقق ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید