سردرگمی گردشگران فرانسه درباره ماسک، کجا باید ماسک بزنیم؟ ، 159 دلار جریمه ماسک نزدن

به گزارش مجله فضای وب، براساس قانون جدید فرانسه هر فرد بالای 11 سال در صورت نداشتن ماسک در مناطق مورد نظر 135 یورو (159 دلار) جریمه خواهد شد.

سردرگمی گردشگران فرانسه درباره ماسک، کجا باید ماسک بزنیم؟ ، 159 دلار جریمه ماسک نزدن

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

قانون جدید استفاده اجباری از ماسک به دلیل افزایش ویروس کرونا باعث سردرگمی گردشگران در فرانسه شده است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دولت فرانسه استفاده از ماسک در بعضی از مناطق اطراف پاریس را اجباری نموده تا بتواند مانع شیوع بیشتر ویروس همه گیر کرونا گردد اما قوانین جدید گردشگران را سردرگم نموده و آنها ابهامات زیادی در خصوص محل اجرای قانون یا همان مکان استفاده از ماسک دارند.

پاریس اعلام نموده که استفاده از ماسک در بیش از 100 منطقه پاریس مانند منطقه محبوب مونت مارتر، خیابان های باریک و بعضی از مناطق ساحل رودخانه سن اجباری است. اما سایر مقاصد مشهور گردشگری مانند محوطه برج ایفل و خیابان شانزه لیزه در فهرست مناطق استفاده اجباری از ماسک دیده نشده است.

گردشگران فرانسه در محوطه موزه لوور/ عکس: رویترز

دومینیکو دیتوما یک گردشگر که با خانواده اش از منطقه مونت مارتر پاریس دیدن نموده در این باره گفت: ما گردشگر هستیم و نمی دانیم در چه مناطقی باید ماسک بزنیم.

وی اضافه نمود: ما فرض می کنیم این منطقه گردشگری است اما هیچ علایمی در خصوص استفاده از ماسک در آن وجود ندارد. بنابراین همه چیز مبهم است.

یک گردشگر دیگر که خود را آنجلیکا معرفی می نماید در این باره گفت: شنیده ام قانون جدید استفاده از ماسک از امروز اجرایی می گردد، اما من از جزئیات، مکان اجرای آن و مناطق مورد نظر اطلاعی ندارم و نمی دانم چگونه می توان از آن آگاه شد.

براساس این قانون هر فرد بالای 11 سال در صورت نداشتن ماسک در مناطق مورد نظر 135 یورو (159 دلار) جریمه خواهد شد.

آدری پولوار یکی از اعضای شورای شهر پاریس از قوانین جدید در خصوص نقشه مناطقی که باید در آن ماسک زد؛ دفاع کرد. او گفت این نقشه اینک در وب سایت رسمی شهر موجود است و با توجه به توانایی مردم در فضاهای تعیین در کنار قانون حفظ فاصله اجتماعی ارتقا می یابد.

گردشگران فرانسه در محوطه برج ایفل اعلام کردند که نمی دانند کجا و در چه مناطقی باید ماسک بزنند/ عکس: رویترز

وی اضافه نمود: برای همین بعضی از خیابان ها و نواحی تحت تاثیر قانون قرار دارند و بعضی از موقعیت های مشابه در بخش پوشش اجباری ماسک قرار ندارند.

فرانسه و بعضی از کشورهای اروپایی در هفته های گذشته با افزایش شدید شمار مبتلایان به ویروس کرونا روبه رو شده اند که این موضوع نگرانی ها از شروع موج دوم ابتلا به این بیماری را افزایش داده است. براساس گزارش ها در روز آدینه گذشته حدود 2288 مبتلای جدید به کرونا شناسایی شدند که پس از قرنطینه ماه آوریل بی سابقه بوده است.

مردم فرانسه از 21 جولای تا کنون موظف به زدن ماسک در تمامی اماکن عمومی بسته در این کشور هستند.

--

منبع: عصر ایران
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1137

به "سردرگمی گردشگران فرانسه درباره ماسک، کجا باید ماسک بزنیم؟ ، 159 دلار جریمه ماسک نزدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردرگمی گردشگران فرانسه درباره ماسک، کجا باید ماسک بزنیم؟ ، 159 دلار جریمه ماسک نزدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید