شیائومی ردمی K20 پرو یک جانشین شایسته برای پوکوفون F1 است

به گزارش مجله فضای وب، پوکوفون F1 یکی از پرسروصداترین گوشی های 2018 محسوب می شود و به همین خاطر بسیاری از کاربران بی صبرانه منتظر ارائه نسل دوم آن هستند. اگرچه هنوز شیائومی در این مورد رسماً اظهارنظر نکرده، ولی با توجه به شواهد و قرائن به نظر می رسد که ردمی K20 پرو جانشین این گوشی محسوب می شود. این گوشی که از امکانات فوق العاده ای بهره می برد، قیمت آن فقط از 362 دلار آغاز می شود.

شیائومی ردمی K20 پرو یک جانشین شایسته برای پوکوفون F1 است

حالا که وان پلاس با عرضه وان پلاس 7 پرو نشان داده می خواهد به سمت پرچم داران گران تر حرکت کند، بار دیگر رقابت بر سر بهره برداری از عنوان قاتل پرچم داران داغ تر شده است. شیائومی سال گذشته با عرضه نسل اول پوکوفون نشان داد که به این عنوان نظر دارد و در ادامه به این موضوع می پردازیم که ردمی K20 پرو یک جانشین ایدئال برای این گوشی و بهره گیری از این عنوان است.

امکانات فوق العاده و هیجان انگیز

اول از همه باید در مورد مشخصه های ردمی K20 پرو صحبت کنیم که بدون شک توجهات بسیار زیادی را جلب می کند. مانند پوکوفون F1، اگر از قیمت این گوشی خبر نداشته باشید فکر می کنید که با یک پرچم دار گران قیمت همه فن حریف روبرو هستید. این گوشی شیائومی از تراشه قدرتمند اسنپ دراگون 855، 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و تا 256 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد و انرژی آن هم از طریق باتری 4000 میلی آمپر ساعتی تامین می شود.

یکی از دلایل پیروزیت نسل اول پوکوفون این بود که علی رغم داشتن قیمت بسیار پایین، شیائومی کم فروشی نکرد و امکانات قابل توجهی را برای آن به ارمغان آورد. در رابطه با ردمی K20 پرو هم شاهد تکرار این رویکرد هستیم و به غیر از اسنپ دراگون 855، این گوشی از لحاظ دیگر بخش ها هم حرف زیادی برای گفتن دارد.

دوربین اصلی این گوشی از سنسور IMX586 سونی بهره می برد که اخیراً در گوشی هایی مانند Realme X مورد استفاده قرار گرفته و در ردمی K20 پرو هم به عنوان سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی انجام وظیفه می کند. در ادامه، باید به نمایشگر 6.39 اینچی اولد این گوشی با رزولوشن Full HD+ هم اشاره کنیم که کیفیت قابل توجهی را به ارمغان می آورد.

ردمی K20 پرو در این دو بخش بهبود قابل توجهی نسبت به پوکوفون داشته است. اما شیائومی برای این گوشی فقط به بخش سخت افزاری توجه نکرده و حتی برای طراحی آن هم دست پر ظاهر شده است.

بهره گیری از ترندهای پر زرق وبرق

پوکوفون F1 علی رغم تمام امکانات قابل توجهی که داشت، ولی جای خالی ویژگی های پرزرق وبرق در این گوشی احساس می شد. طراحی این گوشی معمولی بود و دوربین آن هم امکانات فوق العاده ای نداشت. شیائومی که به خوبی از انتقادهای مربوط به این گوشی خبر داشته، برای ردمی K20 پرو تصمیم گرفته از جدیدترین ترندهای صنعت گوشی های هوشمند پیروی کند.

در مقایسه با بدنه پلاستیکی پوکوفون، این گوشی ردمی از پنل پشتی شیشه ای خمیده بهره می برد که رنگ بسیار جذابی دارد. همچنین بریدگی نمایشگر نه چندان جذاب پوکوفون هم ناپدید شده زیرا این گوشی از نمایشگر تقریباً بی حاشیه و یک دست بهره می برد.

بی حاشیه بودن نمایشگر به لطف بهره گیری از دوربین سلفی پاپ آپ امکان پذیر شده است که این مورد هم یکی دیگر از ترندهای روز محسوب می شود. در پنل پشتی هم شاهد تعبیه ترکیب دوربین سه گانه اصلی-واید-تله فوتو هستیم که بسیاری از گوشی های 2019 از این ترکیب بهره می برند. در ضمنً نباید ارائه حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را هم از قلم بیندازیم. در کنار موارد ذکر شده، باید به وجود جک هدفون، پشتیبانی از شارژ سریع 27 واتی و سیستم خنک کننده هم اشاره کنیم.

آیا ردمی K20 پرو همان پوکوفون F2 است؟

در هفته های اخیر، شایعاتی منتشر شد که طبق آن ها ردمی K20 پرو در حقیقت همان پوکوفون F2 است. شرکت های چینی برای گوشی های خود در بازار چین و دیگر کشورها معمولاً نام های متفاوتی انتخاب می کنند و در این شایعات آمده بود که این گوشی در بازارهای بین المللی تحت عنوان پوکوفون F2 عرضه خواهد شد.

فارغ از این که چنین شایعاتی صحت دارند یا نه، باید بگوییم که K20 پرو یک جانشین ایدئال برای نسل اول پوکوفون است. شیائومی سال گذشته با عرضه پوکوفون پیروز شد یک قاتل پرچم داران را روانه بازار کند و حالا ردمی K20 پرو با بهره گیری از مشخصات سخت افزاری فوق العاده، طراحی زیبا و قیمت بسیار مناسب، بار دیگر می تواند نام شیائومی را به عنوان شرکت سازنده گجت های مقرون به صرفه ولی بسیار قدرتمند و جذاب بر سر زبان ها بیندازد.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 213

به "شیائومی ردمی K20 پرو یک جانشین شایسته برای پوکوفون F1 است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی ردمی K20 پرو یک جانشین شایسته برای پوکوفون F1 است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید