طعم شیرین افزایش دستمزدها را هیچ کارگری درک نمی کند

به گزارش مجله فضای وب، نقینه - دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران درباره مسائل کارگران گفت: با دورکاری و تعطیلی، کارفرمایان سودجو حقوق و بیمه کارگران را پرداخت نمی نمایند.

طعم شیرین افزایش دستمزدها را هیچ کارگری درک نمی کند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، هادی ابوی, دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران درباره مسائل کارگران در سال 1400 گفت:متأسفانه با عدم مدیریت دولت, شرایط کارگران شبیه سال گذشته با تعطیلی و بیکاری همراه شد.

وی ادامه داد:طعم شیرین افزایش دستمزدها را هیچ گاه کارگران درک نمی نمایند. چرا که در فروردین ماه باافزایش هزینه های زندگی از بین می رود. چندروز گذشته وزیرکار صحبت از امید به زندگی نموده بودند. طبیعی است که کارگران امید به زندگی نداشته باشند. در همین دوران قرنطینه کارگران تبعیض آشکاری را بین خود و کارمندان دولت مشاهده می نمایند.

ابوی گفت: فردی که در بخش خصوصی کار می نماید بعد از اعلام محدودیت های کرونایی و تعطیلی درآمد خود را از دست می دهد و حتی حق بیمه برایش واریز نمی گردد. اما نقطه مقابل کارمندان هستند که به خاطر شرایط کرونایی نه تنها شغل خود را از دست نمی دهند. بلکه از سوی سازمان و نهاد خود مورد حمایت قرار می گیرند.

وی گفت: کارفرمایان در بخش خصوصی نه حقوق می دهند و نه بیمه پرداخت می نمایند. بسیاری از رستوران ها و هتل ها و اصناف تحت تاثیر کرونا آسیب بسیاری دیدند. پیش بینی می شد با کنترل شرایط کرونا شرایط بهتر گردد. اما عدم مدیریت دولت در شیوع ویروس کرونا, نه تنها اقدامی برای کارگران بیکار شده و گرفتار صورت نگرفت, بلکه بر مسائل آنها اضافه کرده شد.

ابوی با بیان اینکه متأسفانه این روزها شاید تخلف شاخص کارفرمایان هستیم که به تعداد روزهای کارکرد کارگر برایش حق بیمه پرداخت می نمایند اضافه کرد:بعد از کرونا با توجه به اینکه ظرفیت مشاغل به ویژه در حوزه گردشگری کاهش یافت, مشاهده می کنیم که خیلی از کارگران تعدیل شدند و کاری که در گذشته به طور مثال 5 نفر انجام می دادند, اکنون همان کار بر عهده 2 نفر با حقوق حداقلی واگذار شده است. یعنی ظرفیت اشتغال کم شده است به همان نسبت کارگران کمتر شده اند اما حجم کار بالا است. فقط تعداد شغل کم شده است, این موضوع از آسیب های دوران پسا کرونا است.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران گفت: بعضی از کارگران هم که در زمان کرونا بیکار شده اند,به کار بازگشته اند اما حقوق به اندازه 10 روز یا 15 روز به آنها پرداخت می گردد که از ترس بیکاری ناچار به پذیرش هستند.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1573

به "طعم شیرین افزایش دستمزدها را هیچ کارگری درک نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طعم شیرین افزایش دستمزدها را هیچ کارگری درک نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید