لیگ برتر فوتبال، دوئل های جذاب در روز اول هفته پنجم و تحریم یک بازی!

به گزارش مجله فضای وب، هفته پنجم رقابت های لیگ برتر فوتبال با چهار دیدار آغاز خواهد شد و باید از این هفته منتظر رونمایی از چهره واقعی تیم ها باشیم.

لیگ برتر فوتبال، دوئل های جذاب در روز اول هفته پنجم و تحریم یک بازی!

به گزارش خبرنگاران، نوزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر کم کم گرم و پرهیجان تر از قبل می شود. با برگزاری دیدارهای هفته چهارم که دربی پایتخت را در دل خود جای داده بود، رفته رفته لیگ هیجان بیشتری می گیرد. رقبایی که قصد دارند در همین هفته های از یکدیگر فاصله بگیرند و تیم هایی که تلاش می کنند خودی نشان دهند تا نگاه گزینه سقوط بودن از همین حالا به آنها وجود نداشته باشد. حالا لیگ به هفته پنجم رسیده و به گفته بیشتر مربیان از این هفته باید منتظر رونمایی از چهره واقعی تیم ها باشیم. تیم هایی که قطعاً باید به بیشترین هماهنگی رسیده باشند و البته مربیانی که باید به شناخت خوبی از تیم خود و البته رقبا رسیده باشند.

سایپا - تراکتور تبریز

اولین دیدار از هفته پنجم لیگ برتر، بین تیم های سایپا و تراکتور برگزار می شود. مصاف یکی از جوان ترین مربیان و یکی از مسن ترین مربیان لیگ. ابراهیم صادقی که اولین سال سرمربیگری خود را در سایپا تجربه می کند و البته مصطفی دنیزلی که با کوله باری تجربه به ایران آمده تا بلکه بتواند تراکتوری ها را به آرزوی دیرینه شان که کسب اولین قهرمانی در لیگ ایران است، برساند.

با این حال نه می توان سایپای 7 امتیازی با مربی جوانش را تیمی دست و پا بسته دانست که در خانه به راحتی به تراکتور امتیاز بدهد و نه تراکتور 8 امتیازی و پرستاره با مربی کهنه کارش از پیش برنده است. لیگ این فصل نشان داده شگفتی در آن زیاد است که نمونه این شگفتی ها شاید شکست 3 بر 2 سایپا مقابل پارس جنوبی پس از پیروزی پرگل آنها با نتیجه 4 بر 3 مقابل نساجی باشد. لیگ این فصل غیر قابل پیش بینی تر از هر فصل دیگری است و نمی توان در مصاف سایپا و تراکتور هم تیمی را از پیش برنده یا از پیش بازنده دانست.

گل گهر سیرجان - صنعت نفت آبادان

از میان مربیان خارجی لیگ، شاید بتوان سرمربیان گل گهر و صنعت نفت را آشناترین آنها با فوتبال ایران دانست. وینکو بگوویچ که سال هاست در فوتبال ایران فعالیت می کند و پس از سال ها مربیگری در لیگ دسته اول، این فصل با گل گهر به لیگ برتر آمده تا دوباره نامش را به زبان ها بیندازد. مربی کرواتی که نزدیک به 20 سال تجربه کار در ایران را دارد و شاید همین تجربه او به تیم تازه صعود کرده گل گهر کمک کند. البته که سیرجانی ها از چهار هفته ابتدایی تنها سه امتیاز کسب کرده اند، اما آنها تلاش خواهند کرد از بازی های خانگی خود امتیازات بیشتری بگیرند تا بتوانند با خیال آسوده تری لیگ را ادامه دهند.

در سمت دیگر روی نیمکت صنعت نفت دراگان اسکوچیچ خواهد نشست که پس از تجربه کار در تیم هایی چون فولاد خوزستان، ملوان و خونه به خونه، بار دیگر در جنوب کشور مربیگری می کند. صنعت نفتی که در چهار هفته ابتدایی لیگ پیروز به کسب 5 امتیاز شده و تنها شکست آنها در هفته نخست مقابل پرسپولیس بود. شکستی که سرمربی کروات برزیلی ها معتقد بود، سزاوار آن نبودند. با این حال باید دید دوئل کروات های لیگ برتر آیا برنده ای خواهد داشت یا نه. اینکه کروات جوان تری چون اسکوچیچ برنده این مصاف خواهد بود یا بگوویچ با تجربه در خانه پس از سه تساوی، به اولین پیروزی فصل می رسد.

نفت مسجدسلیمان - شهر خودروی مشهد

باشگاه نفت مسجد سلیمان اعلام کرده در اعتراض به حکم کمیته انضباطی مبنی بر برگزاری این دیدار بدون حضور تماشاگران امروز به میدان نمی رود. باید دید این تهدید به تحریم بازی واقعا عملی می شود یا اینکه در حد همان حرف باقی می ماند.

با این حال اگر این دیدار برگزار شود می توانیم شاهد مسابقه خوبی باشیم. فارغ از تیم های مدعی سپاهان و تراکتور که هنوز در چهار هفته نخست لیگ، طعم شکست را نچشیده اند، نفت مسجدسلیمان دیگر تیمی است که شاید خیلی حساب ویژه ای روی این تیم باز نمی شد، اما آنها نیز هنوز اجازه نداده اند خط تیره مقابل باخت شان در جدول پاک شود. تیمی که شکست فقط شکست نخوردن شان در چهار هفته ابتدایی موضوع بحث نیست، بلکه متوقف کردن مدعیان یکی پس از دیگری، کاری است که شاگردان مهدی تارتار انجام داده اند.

مسجدسلیمانی ها که یکی از تیم های پرچالش این فصل در جابجایی و رسیدن به استانداردها را داشتند، در هفته نخست پیروز به متوقف کردن تراکتور شدند. متوقف کردن صنعت نفت در خانه و سپس کسب تساوی مقابل استقلال و سپاهان، مدعیان را کلافه کرده است. مسلماً در این فصل هم باید تیم شهر خودرو را یکی از مدعیان لیگ بدانیم که فصل گذشته نیز با یحیی گل محمدی نتایج خوبی گرفت و به سهمیه آسیایی نیز رسید. حالا این تیم مدعی از مشهد در مسجدسلیمان باید به مصاف تیمی برود که علاوه بر شکست نخوردن، در متوقف کردن مدعیان تبحر پیدا کرده است. باید دید در این مصاف آیا شهر خودرو می تواند به این حربه پایان بدهد یا آنها نیز به صف تیم های قبلی خواهند پیوست.

پارس جنوبی جم - نساجی مازندران

فراز کمالوند این فصل به عنوان سرمربی پارس جنوبی، روزهای سختی را شروع کرد. به گفته این مربی، وضعیت مالی پارس جنوبی چندان مساعد نبود و البته بازیکنان زیادی هم شهر جم را ترک کردند تا به نوعی تیمی از صفر ساخته شود. با این حال شروع پارس در لیگ نوزدهم، شروع نسبتاً خوبی بوده و آنها از چهار هفته ابتدایی 5 امتیاز کسب کرده اند. 5 امتیازی که به سختی کسب شده و البته پارسی ها اولین پیروزی خود را هفته گذشته کسب کردند. حالا آنها در خانه به دنبال تداوم این روند هستند و برای حفظ این روند، باید نساجی را از پیش رو بردارند.

البته که شکست نساجی کار ساده ای برای پارس جنوبی نخواهد بود. تیمی که تاکنون 7 امتیاز کسب کرده و تنها در هفته سوم مقابل سایپا غافلگیر شده است. هرچند نساجی در این هفته از هواداران پرشور خود دور است، اما آنها خارج از خانه نیز می توانند 90 دقیقه سخت را برای پارس جنوبی رقم بزنند. شاگردان رضا مهاجری پس از یک فصل کسب تجربه در لیگ برتر، این فصل به دنبال جایگاه بهتری در لیگ هستند و برای کسب جایگاه بهتر، باید از همین هفته ها حداکثر امتیازات را جمع آوری کنند. مصاف تیم های جنوب و شمال کشور، می تواند دوئلی خاص باشد و البته جذاب.

برنامه دیدارهای هفته پنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور و اسامی داوران این دیدارها به شرح زیر است:

چهارشنبه، 3 مهرماه 98

سایپای تهران - تراکتور تبریز، ساعت 16:15، ورزشگاه پاس قوامین تهران

داور: پیام حیدری

کمک ها: علی میرزابیگی و مهدی شفیعی

کمک داوران اضافی: سیدرضا مهدوی و امیرسامان سلطانی

داور چهارم: هادی طوسی

ناظر داوری: محمدرضا فلاح

گل گهرسیرجان - صنعت نفت آبادان، ساعت 17، ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان

داور: سیدعلی اصغر مومنی

کمک ها: محمدرضا منصوری و تورج عیوض محمدی

کمک داوران اضافی: محمدرضا اکبریان و امیر عرب براقی

داور چهارم: محمد راهی

ناظر داوری: ابوطالب طاهریان

نفت مسجدسلیمان - شهر خودروی مشهد، ساعت 18:30، ورزشگاه شهیدبهنام محمدی مسجدسلیمان

داور: موعود بنیادی فر

کمک ها: قهرمان نجفی و یوسف مغروری

کمک داوران اضافی: میثم حیدری و محمدرضا تارخ

داور چهارم: حمید نادری

ناظر داوری: سعید بطحایی

پارس جنوبی جم - نساجی مازندران، ساعت 18:30، ورزشگاه تختی جم

داور: کوپال ناظمی

کمک ها: سعید قاسمی و علیرضا مرادی

کمک داوران اضافی: محمدباقر پورباقر و ایمان کهیش

داور چهارم: محمد عطایی

ناظر داوری: حسین نجاتی

پنجشنبه، 4 مهرماه 98

پرسپولیس تهران - سپاهان اصفهان، ساعت 16:15، ورزشگاه آزادی تهران

داور: سیدوحید کاظمی

کمک ها: رضا سخندان و علیرضا ایلدروم

کمک داوران اضافی: سیدمهدی سیدعلی و علی صفایی

داور چهارم: امیررضا آشورماهانی

ناظر داوری: فریدون اصفهانیان

ماشین سازی تبریز - شاهین شهرداری بوشهر، ساعت 16:30، ورزشگاه بنیان دیزل تبریز

داور: علی بای

کمک ها: حسن ظهیری و محسن بابایی

کمک داوران اضافی: حسین زمانی و کیوان علیمحمدی

داور چهارم: محمدعلی رضایی

ناظر داوری: محمود رفیعی

فولاد خوزستان - پیکان تهران، ساعت 18:30، ورزشگاه شهدای فولاد اهواز

داور: مرتضی منصوریان

کمک ها: سعید علی نژادیان و یعقوب سخندان

کمک داوران اضافی: مهدی مرجانزاده و سعاد وفاپیشه

داور چهارم: پوریا زحمتی

ناظر داوری: اسماعیل صفیری

ذوب آهن اصفهان - استقلال تهران، ساعت 18:30، ورزشگاه فولادشهر

داور: بیژن حیدری

کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی و رحیم شاهین

کمک داوران اضافی: حمید حاج ملک و کمیل غلامی

داور چهارم: ایوب غلامزاده

ناظر داوری: محسن ترکی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 406

به "لیگ برتر فوتبال، دوئل های جذاب در روز اول هفته پنجم و تحریم یک بازی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ برتر فوتبال، دوئل های جذاب در روز اول هفته پنجم و تحریم یک بازی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید