ماجرای اینترنت بدون فیلتر برای خارجی ها چه بود؟

به گزارش مجله فضای وب، معاون گردشگری با اشاره به طرح پیشنهادی به وزارت ارتباطات برای دسترسی به اینترنت بدون فیلتر برای مشاغل گردشگری و گردشگران خارجی، گفت: هنوز ضریب نفوذ شبکه های اجتماعی داخلی به مقدار ای نیست که گردشگران خارجی که موقتا در داخل کشور حضور دارند، از آن ها استفاده نمایند.

ماجرای اینترنت بدون فیلتر برای خارجی ها چه بود؟

به گزارش روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی اصغر شالبافیان با اشاره به این که فعالان حوزه گردشگری از جمله دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری به واسطه ایفای وظیفه و نوع شغلشان باید بتوانند از رسانه های اجتماعی خارجی استفاده نمایند و با مخاطبان خود که در خارج از کشور حضور دارند ارتباط بگیرند، اظهار کرد: تمامی زحماتی که در حوزه شبکه های اجتماعی ایرانی اجرا شده قابل تقدیر است، اما هنوز ضریب نفوذ این شبکه ها به میزان ای نیست که گردشگران خارجی که موقتا در داخل کشور حضور دارند از آن ها استفاده نمایند. به همین جهت یکی از دو پیشنهادی که در جلسات بخش خصوصی به ما منعکس می شد، فراهم شدن اینترنت مناسب برای ایفای نقش شغلی دفاتر خدمات مسافرتی با شرکای خارج از کشور خودشان بود. درست همچون نمونه هایی که برای بعضی از مشاغل ایجاد شده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: ارائه سیم کارت ویژه گردشگران، پیشنهادی بود که به منظور آنالیز در مراجع قانونی و ذی ربط و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شد و این درخواست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از وزیر ارتباطات، در زمانی که ایشان در نمایشگاه گردشگری حضور یافت، مطرح شد.

شالبافیان در ادامه یادآور شد: برای روبرو شدن با چالش های ناشی از اتفاقات اخیر و به منظور حمایت از فعالان حوزه گردشگری و رعایت حقوق گردشگران، بسته پیشنهادی را آماده نموده ایم که بتواند به تسهیل ورود گردشگران و حمایت از فعالان این صنعت، منجر گردد. یکی از این پیشنهادات تمدید دوساله معافیت های حوزه گردشگری بود که خوشبختانه در ستاد مالی دولت هم تصویب شد.

به گفته او، ایجاد صندوق حمایتی برای حوزه گردشگری یکی دیگر از این پیشنهادها بوده که در قالب لایحه بودجه سال 1402 ارائه شده و در کمیسیون تلفیق مصوب شده که منابع آن به وسیله اختصاص بخشی از عوارض خروج از کشور تامین می گردد.

معاون گردشگری بیان نمود: امیدواریم در مصوبه نهایی مجلس نیز این پیشنهاد به همین شکل اعلام و مصوب گردد.

معاون گردشگری، لغو ویزا یک طرفه با بعضی از کشورها را از دیگر بندهای این بسته پیشنهادی عنوان نمود و اضافه کرد: با همکاری وزارت خارجه، فهرستی از کشورهایی که امکان لغو ویزا یک طرفه با آن ها وجود دارد و به نوعی به حوزه گردشگری نیز یاری می نماید، تهیه شد و درحال آنالیز است.

او به بعضی دیگر از بندهای این بسته پیشنهادی اشاره نمود و گفت: امهال تسهیلات بانکی پرداختی به تاسیسات و فعالان گردشگری تا سال 1402 بدون محاسبه سود دوره امهال، موضوع دیگری است که در دست آنالیز است و هنوز مشخص تکلیف نشده است. بعلاوه بر اساس جلساتی که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به همراه فعالان این حوزه با سازمان امور مالیاتی برگزار نموده، دیرنمودها و تاخیر در پرداخت مالیات فعالان حوزه گردشگری بخشیده می گردد، اما این موضوع هنوز به وسیله سازمان امور مالیاتی کشور به صورت مکتوب اعلام و ابلاغ نشده است.

شالبافیان اضافه کرد: استمرار بهره مندی تأسیسات گردشگری از تعرفه خدماتی گازبها که در قالب لایحه بودجه نیز مطرح شد و مواردی نظیر انشعابات آب و برق و گاز، الزام شورای برنامه ریزی استان ها به تخصیص 5 درصد از اعتبارات عمرانی خود به حوزه گردشگری و ورود خودرو و سایل نقیله مورد احتیاج حوزه گردشگری با سود بازرگانی صفر از دیگر موضوعاتی است که در این بسته پیشنهادی مطرح شده و هرکدام در مراجع ذی ربط در حال آنالیز است.

منبع: فرارو
انتشار: 8 اسفند 1401 بروزرسانی: 8 اسفند 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2200

به "ماجرای اینترنت بدون فیلتر برای خارجی ها چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای اینترنت بدون فیلتر برای خارجی ها چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید