مراکز حساس و حیاتی مجهز به مولد اضطراری برق باشند

به گزارش مجله فضای وب، مدیردفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان گفت:طبق مصوبه سازمان پدافند غیرعامل کشور همه مراکزحساس و حیاتی باید مجهز به مولد اضطراری تامین برق باشند.

مراکز حساس و حیاتی مجهز به مولد اضطراری برق باشند

به گزارش خبرنگاران کرمان؛ مهدی اسلامی، در حاشیه رزمایش سراسری تست آماده بکاری مولدهای اضطراری برق که با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان انجام شد ،اضافه نمود: بعضی دستگاه ها و مراکزی که احتیاج مبرم به برق دارند، هنوز نسبت به تامین مولد اضطراری اقدام نکرده اند که باید هرچه سریعتر در این باره اقدام نمایند.

وی افزود: در شمال استان کرمان بیش از 180مرکز دارای مولد اضطراری وجوددارد که در زمان پیک بار 60 تا 65 مگاوات به کاهش پیک یاری می نماید.

وی گفت: 70مرکزحساس دارای سطح بندی نظیر پمپ بنزین ها ، بیمارستان ها ، نانوایی ها هم وجود داشته که با توجه به حساسیت کار در صورت اضطرار و اعلام احتیاج ازسوی مرکز دیسپاچینگ کشور قطع خواهدشد.

اسلامی، بااشاره به اینکه شبکه برق ناپایدار است گفت: ناپایداری ایجاد شده متاثر از شرایط جوی و بحرانی و افزایش بار میباشد که ممکن است خاموشی های ناخواسته به مشترکین تحمیل شود.

وی بعلاوه تاکید نمود: مشترکین که خاموشی های تحمیل شده خسارت به سیستم ها یا تجهیزات مرکز وارد می نماید باید حتما به مولد اضطراری یا دیزل ژنراتور مجهز شوند

.

مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان، شبکه برق را جزو شبکه هایی دانست که به طور معمول مورد انواع تهدیدها قرار می گیرد و بنابراین ضروری است در این زمینه دقت بیشتری به خرج داد.

اسلامی، توجه به وجود واحدهای پراکنده فراوری برق و مولدهای اضطراری تامین برق در سازمان ها و مراکز حساس از جمله بیمارستان ها را ضروری خواند و خاطرنشان ساخت: فعالیت های خوبی در این سال های اخیر انجام شده است.

وی به عقد تفاهم نامه با شرکت نفت برای تامین سوخت دولتی اشاره کردو اضافه نمود: از تاریخ 9خردادماه تا 22 خردادماه امسال با قطع مراکز دارای دیزل ژنراتور در ساعات پیک بار بیش از 34 مگاوات کاهش مصرف را شاهد بودیم که این مهم تا پیان فصل پیک اوخر مردادماه ادامه خواهدداشت.

وی با بیان اینکه هنوز بعضی مراکز حساس و حیاتی برای تامین مولد اضطراری اقدامی نکرده اند، توصیه کرد : همه دستگاه هایی که احتیاج ضروری به برق پایدار دارند، باید نسبت به تامین مولد اقدام نمایند.

وی افزود:هرچه واحدهای مصرف نماینده برق آماده تر باشند، بهتر می توانند در شرایط اضطراری و بحرانی برق خود را تامین نمایند.

لازم به ذکر است پنجمین مانور سراسری تست آماده بکاری مولدهای اضطراری برق مراکز حساس شمال استان پیش از ظهر روز یکشنبه در اداره کل ثبت احوال ، صداوسیما ، اورژانس افضلی پور، نیروی انتظامی ،خبرگزاری ایرنا و مراکز حساس شرکت مخابرات استان برگزارشد .

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1698

به "مراکز حساس و حیاتی مجهز به مولد اضطراری برق باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز حساس و حیاتی مجهز به مولد اضطراری برق باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید