آب و هوای باتومی

به گزارش مجله فضای وب، از آنجایی که بیشتر گردشگران برای تفریح در ساحل و دریا پایتخت گردشگری گرجستان را برای سفر انتخاب می نمایند مساعد بودن آب و هوای باتومی می تواند به لذت بخش تر شدن سفر یاری کند . باتومی در جنوب غربی گرجستان در منطقه نیمه گرمسیری در نزدیکی دامنه کوه های قفقاز کوچک واقع شده و با درختان نخل پوشیده شده است . باتومی با وسعتی نزدیک به 65 کیلومتر مربع از محبوب ترین مقاصد گردشگری گرجستان و تور باتومی از پرطرفدارترین تورهای این کشور می باشد .

آب و هوای باتومی

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

در خصوص آب و هوای باتومی بیشتر بدانیم

آب و هوای متفاوت شهر باتومی از آن یک اقامتگاه ساحلی شلوغ در فصل گرم ساخته است در حالی که ممکن است در زمستان به طور کامل با برف پوشیده گردد . این شهر در حاشیه جنوبی اقلیم اقیانوسی واقع شده اما در دسته اقلیم نیمه گرمسیری مرطوب طبقه بندی شده است . آب و هوای شهر به شدت تحت تاثیر جریانات دریایی از سمت دریای سیاه است و وجود تپه ها و کوه ها در نزدیکی شهر سبب شده تا بارش های قابل توجهی در طول سال رخ دهد . با توجه به آمار بارش ها باتومی مرطوب ترین شهر گرجستان و کل منطقه قفقاز می باشد .

متوسط دمای سالانه در باتومی حدود 14 درجه سانتیگراد است و ماه آگوست با دمای متوسط 22 درجه و ماه ژانویه با دمای میانگین 7 درجه به ترتیب گرم ترین و سردترین ماه های سال می باشند . متوسط بارش سالانه در این شهر 2392 میلی متر است و ماه های دسامبر و می به ترتیب با بارش 303 و 80 میلی متر مرطوب ترین و خشک ترین ماه های سال در باتومی می باشند . باتومی هیچ موقع بارش برف بیشتر از 30 سانتی متر را تجربه نکرده و فقط 12 روز از 365 روز سال در این شهر برف می بارد .

حداقل و حداکثر دمای ثبت شده برای باتومی به ترتیب 6- و 40 درجه سانتی گراد است و 239 روز در کل سال این شهر دمایی بالای 10 درجه دارد . این شهر سالانه 1958 ساعت آفتاب دریافت می نماید .

منبع: لذت سفر
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 825

به "آب و هوای باتومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب و هوای باتومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید