آخرین شرایط شیوع کرونا در کشور، شیوع ویروس جهش یافته شیب بسیار تندی دارد

به گزارش مجله فضای وب، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا تأکید کرد: در 11 استان شیب شیوع کرونا تند است.

آخرین شرایط شیوع کرونا در کشور، شیوع ویروس جهش یافته شیب بسیار تندی دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس، علیرضا رئیسی، روز شنبه بیست و یکم فروردین 1400، در حاشیه نشست ستاد ملی مقابله با کرونا، به ارزیابی شرایط کرونا در کشور پرداخت.

وی با اشاره به شکل گیری موج جدید کرونا، اضافه نمود: افت در رعایت پروتکل ها باعث شد این موج شکل بگیرد. به طوری که رعایت پروتکل ها به زیر 60 درصد رسید.

رئیسی ادامه داد: اما یک عامل مهم، ویروس جهش یافته است که الان سوش غالب در کشور ویروس انگلیسی است.

وی به عامل مهمی که تمامی کشورها درگیر آن هستند، اشاره نمود و گفت: ویروس جهش یافته انگلیسی در حال حاضر در اغلب کشورها باعث بروز کرونا و موج جدیدی شده است و در کشور ما نیز در 12 استان این ویروس باعث شده تا شیب بسیار تندی را ببینیم.

رئیسی ادامه داد: استان های اردبیل، بوشهر، خراسان شمالی و جنوبی، زنجان، آذربایجان شرقی، فارس، کرمان، لرستان، همدان، مرکزی و قم ویروس جهش یافته انگلیسی شیب بسیار تندی دارد و باید به شدت مراقبت کرد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا تأکید کرد: در 11 استان دیگر نیز شیب تند است اما هنوز به تندی 12 استان قبلی نرسیده اما وارد موج چهارم شده و هفته های سختی را پیش رو خواهند داشت.

به گفته وی، این استان ها شامل ایلام، البرز، آذربایجان غربی، سمنان، تهران، خراسان رضوی، اصفهان، کردستان، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه می گردد.

رئیسی ادامه داد: بعضی از استان ها نیز مانند گیلان، مازندران و خوزستان موج جدیدی از ویروس انگلیسی را تجربه می نمایند. باید با رعایت شدید پروتکل ها در چهار استان یزد، گلستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان که در ابتدای موج هستند، از شیوع ویروس در آنها جلوگیری کرد.

رئیسی گفت: در مجموع در حال حاضر 257 شهر قرمز، 129 شهر نارنجی، 51 شهر زرد و 11 شهر آبی است و رعایت پروتکل ها به 56 درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از امروز به مدت 10 روز طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها در کشور اجرایی می گردد، گفت: در شهرهای قرمز، همه مشاغل به جز مشاغل 1 تعطیل هستند، در شهرهای نارنجی، فقط مشاغل 1 و 2 فعال هستند و در شهرهای زرد، مشاغل 1، 2 و 3 فعالیت می نمایند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با تاکید بر پرهیز از دورهمی ها و جمع های خانوادگی، توضیح داد: امیدواریم با رعایت پروتکل ها بتوانیم به شرایط قبل از بحران کرونا باز گردیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1581

به "آخرین شرایط شیوع کرونا در کشور، شیوع ویروس جهش یافته شیب بسیار تندی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط شیوع کرونا در کشور، شیوع ویروس جهش یافته شیب بسیار تندی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید