آیا خریدن پرچم داران سری گلکسی S10 در سال 2021 منطقی است؟

به گزارش مجله فضای وب، گلکسی S10 و مدل های مختل آن یکی از بهترین سری پرچم دارهای سامسونگ به حساب می آیند که در سال 2019 راهی بازار شدند. این گوشی ها به نسبت نسل قبل پیشرفت بسیار محسوسی در همه زمینه ها داشتند و موفقیت بسیار خوبی را هم به دست آوردند. میزان محبوبیت گوشی های این سری آنقدری بالا هست که سامسونگ بعد از رونمایی از سری نوت 20 و در زمانی که تصمیم داشت پرچم داران خود را به مدت سه سال به روزرسانی کند، به این گوشی ها هم اشاره کرد. اما سؤال اینجاست که بعد از گذشت 2 سال، آیا هنوز هم خرید گلکسی S10 در سال 2021 منطقی است؟

آیا خریدن پرچم داران سری گلکسی S10 در سال 2021 منطقی است؟

پرچم دارها محصولاتی متفاوت از گوشی های میان رده هستند و حتی بعد از گذشت 2 سال هم خرید آن ها اصلا غیر منطقی نیست. این گوشی ها چه از لحاظ قدرت سخت افزاری و چه از لحاظ قابلیت های متنوع از میان رده ها عملکرد بهتری دارند و همین مسأله موجب می شود کاربر بتواند سال های بیشتری از آن ها استفاده کند. گلکسی S10 هم همین شرایط را دارد.

سامسونگ در سال 2019 گلکسی S10، گلکسی S10 پلاس، S10e و مدلی مجهز به 5G را به عنوان دهمین سری از پرچم داران خود راهی بازار کرد. سوا از قابلیت های جدیدی که در کنار افزایش قدرت سخت افزاری به این گوشی ها اضافه شد، S10 در بخش دوربین هم یک پیشرفت بسیار محسوس به نسبت قبل داشت و همین مسأله موجب شد این گوشی ها طرفداران زیادی پیدا کنند.

عملکرد بسیار خوب این گوشی ها بود که باعث شد وقتی سری S20 به بازار آمد، کاربران پیشرفت محسوسی را شاهد نباشند و از آنجایی هم که قیمت پرچم دارهای جدید به شدت افزایش یافت، کاربران خرید آن ها را منطقی ندانند. اما امسال داستان کمی فرق می کند. با ورود گوشی های سری گلکسی S21، سامسونگ قیمت پرچم داران خود را اندکی کاهش داد. از طرفی پردازنده به کار رفته در آن ها هم کاملا از معماری و لیتوگرافی جدیدی بهره می برد (5 نانومتری) و از لحاظ مصرف انرژی و توان پردازشی بسیار بهتر از قبل است.

  • نگاه نزدیک به گلکسی S21 و S21 اولترا در خبرنگاران مگ

از طرفی دیگر سامسونگ برای بهبود شرایط فروش محصولات خود، گلکسی S20 فن ادیشن را با مشخصات سخت افزاری مشابه پرچم داران سری S20 راهی بازار کرد که اتفاقا موفقیت بسیار خوبی هم کسب کرد و توانست تعداد زیادی از آن ها را به فروش برساند، چرا که این گوشی تنها 700 دلار در مدل پایه قیمت گذاری شد. البته این گوشی از یک سری لحاظ نظیر وضوح نمایشگر، زیبایی ظاهری، کیفیت دوربین و مواردی از این دست از پرچم داران سال 2019 ضعیف تر است اما در بخش هایی مثل رفرش ریت 120 هرتزی و قدرت سخت افزاری و قیمت، عملکرد بهتری دارد.

گلکسی S10 (و مدل های مختلف آن) در بازار آمریکا و چین با پردازنده اسنپدراگون 855 و در بازارهای بین المللی هم با پردازنده اگزینوس 9820 راهی بازار شد. سامسونگ در کنار این پردازنده، 8 گیگابایت حافظه رم هم در نظر گرفت تا قدرت سخت افزاری این محصول در سال 2021 هم فراتر از نیاز کاربران باشد. شاید تنها نقطه ضعف گلکسی S10 باتری 3400 میلی آمپر ساعتی آن باشد که نمی تواند کاربرانی با استفاده زیاد در طول روز را برای یک روز کامل دور از شارژر نگه دارد. حتی ظرفیت باتری در مدل پلاس 6.4 اینچی هم آن قدر زیاد نبود و به 4100 میلی آمپر ساعت افزایش یافت.

اگرچه دو سال از ورود این گوشی ها به بازار می گذرد اما در دست دریافت آن ها هنوز هم حس و حال یک پرچم دار فوق العاده باکیفیت را به کاربر القا می کند چرا که در ساخت این محصولات از فلز و شیشه استفاده شده. جالب اینجاست که برخلاف گوشی های پرچم دار کنونی، در این گوشی ها جک 3.5 میلی متری هدفون هم وجود دارد تا کاربران مجبور به خرید مدل های گران قیمت با خروجی USB-C یا هندزفری های بی سیم نباشند. از قابلیت های دیگر این پرچم دارها می توان به شارژ بی سیم، استاندارد ضد آب، شارژ سریع و پشتیبانی از کارت حافظه جانبی اشاره کرد.

اما نقطه عطف پرچم داران سری S10، دوربین آن هاست. در این بخش پیشرفت بسیار محسوس بود طوری که طی چند سال قبل چنین میزان از پیشرفتی در کیفیت عکاسی دیده نشد. البته بعد از آن سامسونگ توانست عملکرد بسیار بهتری از خود نشان دهد. مثلا گوشی های کنونی در بخش عکاسی در نور شب، دوربین تله فوتو، فوق عریض و دوربین سلفی، تصاویر باکیفیت تری ثبت می کنند. هرچند وقتی با دوربین اصلی در شرایط نوری مساعد به عکاسی بپردازید، اختلاف عملکرد خیلی احساس نمی شود.

اما حالا که دو سال از عمر S10 می گذرد، سامسونگ تولید این گوشی را به حداقل رسانده و آن را با قیمت کمی بیشتر از 700 دلار به فروش می رساند. البته می توان این گوشی را با قیمت کمتر هم یافت اما در فروشگاه های معتبر نظیر آمازون، چنین قیمتی را برای آن شاهد هستیم. بدین ترتیب می توان گفت مدل پلاس با قیمتی حدودا 800 دلار یا بیشتر به فروش می رسد. با در نظر دریافت عملکرد خوبی که این گوشی ها دارند، خصوصا در بخش سخت افزاری، چنین قیمتی بسیار عالی است اما در شرایطی که این موضوع را در خلا ببینیم، نه اینکه بخواهیم آن ها را با محصولات جدید مقایسه کنیم. چراکه در این صورت اصلا انتخاب خوبی به حساب نمی آیند.

مثلا گلکسی S20 فن ادیشن یکی از بهترین محصولاتی است که سامسونگ طی چند سال اخیر راهی بازار کرده. این گوشی به اگزینوس 990/اسنپدراگون 865 (بسته به بازار عرضه) مجهز شده و قابلیت های بسیار زیادی دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به نمایشگر 6.5 اینچی از نوع امولد با رفرش ریت 120 هرتزی اشاره کرد که بهترین قابلیت این گوشی به حساب می آید. علاوه بر این ها، باتری به کار رفته در S20 فن ادیشن 4500 میلی آمپر ساعتی است که با یک شارژر 15 واتی درون جعبه هم شارژ می شود.

  • آپدیت One UI 2.5 برای گوشی های سری گلکسی S10 منتشر شد

اگر این محصول را با S10 مقایسه کنیم، جز وضوح نمایشگر و کیفیت ساخت بدنه، هیچ بخش دیگری وجود ندارد که S10 به نسبت S20 فن ادیشن برتری داشته باشد. این موضوع حتی در رابطه با گوشی های دیگری نظیر گلکسی S10 پلاس هم صدق می کند که البته شاید رقیب بهتر آن، گلکسی S21 باشد.

گلکسی S21 فن ادیشن با پردازنده فوق العاده قدرتمند اگزینوس 2100 و با پشتیبانی کامل از اینترنت 5G راهی بازار شد. سامسونگ برای این گوشی 8 گیگابایت حافظه رم در نظر گرفت که در کنار پردازنده یاد شده می توانند در کمترین زمان ممکن سنگین ترین فعالیت ها را انجام دهند. از نکات مثبت این گوشی هم می توان به سیستم عامل اندروید 11 آن اشاره کرد که یعنی این محصول در نهایت با اندروید 14 به کار خود خاتمه می دهد. البته اگر سامسونگ سیاست خود را در قبال به روزرسانی پرچم دارها تغییر ندهد. در حالی که S10 پلاس یا به طور کلی تمام پرچم دارهای سری S10 در نهایت به اندروید 12 آپدیت می شوند و این یک برتری بسیار مهم برای سری S21 به حساب می آید.

اما آنچه که S21 را از تمام پرچم دارهای سری S10 باارزش تر می کند، قیمت 800 دلاری آن است. در واقع این گوشی از گلکسی S10 اندکی گران تر و با S10 پلاس تقریبا هم قیمت است. بنابراین می توان گفت بدون شک خرید گوشی های سری S10 در سال 2021 و در شرایطی که گوشی های خوبی نظیر S20 فن ادیشن و S21 وجود دارند اصلا منطقی نیست.

باز هم باید به این نکته اشاره کنیم که گلکسی S10 و به طور کلی تمام پرچم داران سری 10 سامسونگ، گوشی های بسیار خوبی هستند. چه از لحاظ قابلیت، سخت افزار و چه از لحاظ قیمت. اما وقتی آن ها را با گوشی های موجود مقایسه کنیم می بینیم واقعا گزینه های بهتری وجود دارند که کاربر می تواند برای خرید به سراغ آن ها برود و سال ها از خرید یک گوشی قدرتمند بی نیاز باشد.

لازم به ذکر است گلکسی S21 از اینترنت 5G هم پشتیبانی می کند در حالی که در پرچم داران سری S10 تنها یک مدل از این شبکه پرسرعت بهره مند بود که در بازار کشور ما به سختی می توان آن را یافت. بنابراین از لحاظ پشتیبانی از نسل جدید اینترنت هم برتری با محصولات جدید است. به همین خاطر پیشنهاد می شود در صورتی که قصد خرید یک محصول قدرتمند را در سال 2021 دارید، سراغ پرچم دارهای نسل 10 سامسونگ نروید چرا که شرکت کره ای کننده های جذابی در سبد محصولات خود دارد.

  • گلکسی S21 فن ادیشن چگونه می تواند به یکی از بهترین گوشی های 2021 تبدیل شود؟

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا هنوز هم خرید گلکسی S10 و مدل های مختلف آن را در سال 2021 منطقی می دانید؟

منبع: Android Central

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1469

به "آیا خریدن پرچم داران سری گلکسی S10 در سال 2021 منطقی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا خریدن پرچم داران سری گلکسی S10 در سال 2021 منطقی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید