احتمال کاهش 80درصدی گردشگران بین المللی

به گزارش مجله فضای وب، بر اساس جدیدترین گزارش سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، بحران ویروس کرونا می تواند آمار سالانه گردشگران بین المللی را در مقایسه با سال 2019 با 60 تا 80 درصد کاهش روبه رو کند که به این ترتیب، میلیون ها شغل در خطر نابودی قرار خواهند گرفت.

احتمال کاهش 80درصدی گردشگران بین المللی

به گزارش ایسنا به نقل از صفحه رسمی سازمان دنیای توریستی، اطلاعات به دست آمده نشان می دهد شمار توریستان بین المللی در سه ماهه اول سال 2020 با 22 درصد کاهش همراه بوده است. همچنین آمار ورود توریستان بین المللی در ماه مارس همراه با آغاز قرنطینه در بسیاری از کشورها، اعمال محدویت های مسافرتی و بسته شدن فرودگاه ها و مرز ها با کاهش شدید 57 درصدی روبه رو شده است که در این بین آسیا و اروپا بیشترین خسارت را متحمل شده اند.

زوراب پولولیکشویلی، دبیرکل سازمان دنیای توریستی می گوید: دنیا با بحران سلامت و مالی بی سابقه ای روبرو است. با در خطر نابودی قرار دریافت میلیون ها شغل، حوزه توریستی خسارت شدیدی را متحمل شده است.

شرکت های هواپیمایی از زمان آغاز گسترش ویروس کرونا با بیشترین خسارت روبرو شده اند، اما هتل ها، کشتی های سیاحتی و گردانندگان تور های مسافرتی نیز از این خسارت در امان نمانده اند.

بر اساس این گزارش، میزان خسارت توریستی دنیای به زمان بازگشایی دوباره مرز ها بستگی دارد.

پیش بینی می گردد در بهترین حالت ممکن، اگر محدودیت های مسافرتی در ماه جولای کاهش پیدا کند، آمار توریستان بین المللی فقط با 58درصد کاهش همراه خواهد بود.

اگر محدودیت های مسافرتی در اوایل ماه سپتامبر کاهش پیدا کند این آمار با 70درصد کاهش روبرو خواهد بود و درصورت بازگشایی تدریجی مرز ها و کاهش محدودیت ها در اوایل ماه دسامبر، این آمار به 78درصد خواهد رسید.

با درنظر دریافت این فرضیه ها، کاهش سفر های بین المللی می تواند به خسارت 910 تا 1200 میلیارد دلاری، از بین رفتن 100 تا 120 میلیون شغل مرتبط با توریستی و کاهش 850 میلیون تا 1.1 میلیارد توریست بین المللی منجر گردد.

با این تفاسیر، این بزرگترین بحران توریستی از سال 1950 میلادی تا به امروز محسوب می گردد.

اما چه زمانی شاهد بهبود این شرایط در حوزه توریستی خواهیم بود؟ کارشناسان معتقدند در سه ماهه پایانی سال 2020 و به احتمال بیشتر در سال 2021 شاهد نشانه هایی از بهبود شرایط توریستی خواهیم بود. همچنین انتظار می رود توریستی داخلی نسبت به توریستی بین المللی با سرعت بیشتری رونق پیدا کند.

صنعت توریستی 10 درصد تولیدات ناخالص داخلی و شغل دنیا را دربر می گیرد.

منبع: فرارو
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 980

به "احتمال کاهش 80درصدی گردشگران بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال کاهش 80درصدی گردشگران بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید