استقبال گرم پیونگ یانگ از بابابزرگ شی

به گزارش مجله فضای وب، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، اعلام نموده اند که با تقویت روابط دو جانبه، به تقویت صلح در منطقه یاری می نمایند.

استقبال گرم پیونگ یانگ از بابابزرگ شی

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش رویترز، رئیس جمهور چین پنجشنبه برای یک سفر دو روزه وارد کره شمالی شد و با استقبال بی نظیر کشور میزبان روبرو شد. این نخستین بار در 14سال گذشته است که یک رئیس جمهور چین به این کشور همسایه سفر می نماید. به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، دو رهبر درباره روابط دوجانبه و یاری به تقویت صلح در منطقه مذاکره نموده اند.

پیونگ یانگ که بعد از شکست نشست های دوجانبه رهبر این کشور و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، رویکرد تقویت روابط بین المللی با دیگر قدرت های دنیا را در پیش گرفته، برنامه های بسیار مفصلی را برای استقبال از شی جین پینگ تدارک دیده بود. در یکی از این برنامه ها، سرود دوستت دارم، چین اجرا شد و هزاران نفر با در دست داشتن پلاکاردهایی، تصویری موزاییکی از چهره شی جین پینگ و پرچم چین را خلق کردند.

رهبران 2 کشور، با کاروان خودرویی خود در حالی از خیابان های پیونگ یانگ عبور کردند که تعداد بسیار زیادی از مردم برای آنها دست تکان می دادند. 2 رهبر بعدا در یک برنامه تبلیغاتی که به افتخار شی جین پینگ برگزار شده بود شرکت کردند.

در تصاویری که از مراسم استقبال از رئیس جمهور چین منتشر شده، یک پلاکارد به زبان چینی جلب توجه نموده است که روی آن نوشته شده بود: خوشحالیم که تو را می بینیم بابا بزرگ شی.

رودونگ سینمون روزنامه رسمی حکومت کره شمالی هم روز آدینه ویژه نامه ای را به افتخار حضور شی جین پینگ در کره شمالی منتشر کرد که 8 صفحه از 10صفحه آن، به عکس ها و متن هایی درباره رئیس جمهور چین اختصاص داده شده بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 639

به "استقبال گرم پیونگ یانگ از بابابزرگ شی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال گرم پیونگ یانگ از بابابزرگ شی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید