افتتاح موزه جالب عکس های سلفی

به گزارش مجله فضای وب، موزه عکس های سلفی به زودی در لس آنجلس افتتاح خواهد شد. ببینید در این موزه چه خبر است.

افتتاح موزه جالب عکس های سلفی

در عصر مدرن امروز که مونوپاد برای سلفی گرفتن پرفروش است، تب اشتراک گذاری فوری تصاویر داغ شده و اعتیاد به رسانه اجتماعی سر به فلک کشیده، موزه ای تأسیس شده که پدیده سلفی را با تمام خوبی ها و بدی هایش در دل خود جای می دهد!

موزه سلفی موزه جدیدی است که به خودنمایی علوم، هنر و فرهنگ از زاویه سلفی می پردازد. این موزه ماه آینده در کالیفرنیا افتتاح خواهد شد و درب هایش برای بازدید عموم گشوده می شود.

موز سلفی لس آنجلس که در گلندِیل، یکی از شهرهای لس آنجلس واقع شده، قرار است تاریخ چهل هزار ساله عکس پرتره از خود را که این روزها در رسانه های اجتماعی سلفی نام گرفته است به نمایش عموم مردم بگذارد. جالب است بدانید گفته های این موزه حاکی از آن است که روزانه بیش از 2.4 میلیون سلفی در رسانه های اجتماعی منتشر می شود.

وسعت موزه سلفی حدود 7 هزار مترمربع است و مردم می توانند مجموعه وسیعی از این رویکرد آموزشی و البته سرگرم کننده را با توجه خاص به سلفی های خوشمزه ای مشاهده کنند که با غذا گرفته می شود یا در آینه دستشویی و حمام ثبت و منتشر می شود.

در موزه سلفی، یک آسمانخراش مصنوعی وجود دارد که بازدیدکنندگان می توانند از آن بالا فرایند و عکس های سلفی مجازی بگیرند. یک سری آثار هنری اصل از هنرمندان سراسر دنیا نیز به نمایش گذاشته شده است که با دید خلاقانه پدیده سلفی را نشان می دهند.

سلفی از نگاه ارقام

  • 2428571 : تعداد سلفی هایی که هر روز در رسانه های اجتماعی آپلود می شوند.
  • 2013 : در این سال سلفی به عنوان کلمه سال از طریق لغت نامه آکسفورد انتخاب شد.
  • 2002 : در سال 2002 کلمه سلفی برای اولین بار استفاده شد.
  • 1839 : سالی که اولین عکس پرتره یا سلفی گرفته شد.
  • 358 : تعداد افرادی که از اکتبر 2011 تا سپتامبر 2017 بر اثر سوانح ناشی از سلفی گرفتن جان خود را از دست دادند.
  • 93: درصد تقریبی سلفی های دنیا که با دوربین های تلفن همراه گرفته می شوند.
  • 11: (میلیارد) تعداد تقریبی تلفن های همراه دوربین داری که در حال حاضر وجود دارند.

* منبع: موزه سلفی / لغت نامه آکسفورد

در این موزه قرار است موضوعات جدی دیگری مانند نمایش خودشیفتگی نیز برجسته شده و تأثیرات منفی سلفی گرفتن بر زندگی افراد، مرگ های مربوط به سلفی و دیگر رخدادها را به چالش کشیده شود.

بلیت بازدید از موزه سلفی 25 دلار و برای بچه ها زیر 3 سال رایگان است. البته، این اولین موزه هنری سلفی در دنیا نیست. گالری ساعتچی در لندن نیز سال گذشته نمایشگاهی از سلفی ها و پرتره های مشهور را در معرض بازدید عموم گذاشت؛ از سلفی ون گوک گرفته تا رامبراند و باراک اوباما و دیوید کامرون.

منبع: فوت و فن / The Daily Telegraph
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2103

به "افتتاح موزه جالب عکس های سلفی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح موزه جالب عکس های سلفی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید