تور ارزان ترکیه: امکانات ترکیه برای بازی های اسلامی بالاتر از المپیک است

به گزارش مجله فضای وب، به گزارش خبرنگاران، نشست مشترک سرپرستان کاروان اعزامی کشورهای مختلف به بازی های کشورهای اسلامی طی روزهای 27 اسفندماه تا 2 فروردین ماه با حضور مسئولان کمیته برگزارکننده بازی ها در قونیه برگزار گردید.

تور ارزان ترکیه: امکانات ترکیه برای بازی های اسلامی بالاتر از المپیک است

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

اصغر رحیمی سرپرست کاروان ایران در بازی های کشورهای اسلامی که در این نشست حضور داشت در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: نشست مورد نظر به صورت عمومی و بیشتر به منظور بازدید از ورزشگاه ها و سالن های محل برگزاری مسابقات، ارزیابی زیر ساخت ها و ... برگزار گردید.

وی با اشاره به اینکه نمایندگانی از 51 کشور در نشست موردنظر شرکت داشتند، اعلام کرد: البته نمایندگان بعضی کشورها به خاطر عدم دریافت ویزا پیروز به سفر به ترکیه نشده بودند. آنها همزمان با ما و به صورت آتلاین در جریان نشست قرار گرفتند.

سرپرست کاروان ایران در بازی های کشورهای اسلامی با یادآوری بازدیدهای که از محل های موردنظر برای میزبانی ترکیه در این دوره بازی ها انجام شد، اعلام کرد: دهکده بازی ها که محل استقرار ورزشکاران هم به شمار میرود در واقع یک دانشکده است، سالن مسابقات تکواندو و شمشیربازی چسبیده به این دانشکده هستند و سایر سالن ها هم در فاصله 15، 20 یا 25 دقیقه ای تا آن هستند. در کل فاصله میان سالن مسابقات مختلف و دانشکده ای که دهکده بازی ها به شمار میرود خیلی زیاد نیست. حداکثر فاصله 30 دقیقه است.

رحیمی توضیح داد: پیش بینی برگزارنمایندگان بازی های کشورهای اسلامی در ترکیه به گونه ای است که رقابت های هر دو رشته در یک فضا برگزار گردد. در کل سالن هایی که برای این بازی ها در نظر گرفته شده از کیفیت و استاندارد بالایی برخوردار هستند. آنچه من دیدم این بود که کیفیت سالن ها و شرایطی که برای بازی ها در نظر گرفته شده بالاتر از سطح استاندارهای المپیک هم بود.

وی با بیان اینکه ترکیه تا به امروز چندبار کاندیدای میزبانی بازی های المپیک شده است، گفت: واقعا کیفیت سالن هایی که قرار است محل برگزاری بازی های کشورهای اسلامی باشند در حد استانداردهای المپیک است. نورپردازی سالن ها بی نظیر است. به خصوص ورزشگاهی که برای مراسم افتتاحیه و اختتامیه در نظر گرفته شده است کاملا به روز و با کیفیت است. این ورزشگاه 50 هزار نفری است و تیم ملی ترکیه هم در آن بازی داشته است.

سرپرست کاروان ایران در بازی های کشورهای اسلامی با تاکید دوباره بر اینکه ترک ها نشان دادند که میزبانی با کیفیتی خواهند داشت، تاکید نمود: آنها در پیگیری کارها خیلی مشتاق نشان می دادند. برنامه های پیش بینی شده برای ترانسپورت و اسکان هم کاملا حرفه ای بود. تنها نکته قابل تامل فضای دهکده بازی ها یا همان دانشکده است که شاید کمی کوچک باشد اما در حد هتل چهار ستاره با کیفیت و استاندارد بود.

رحیمی که در ادوار مختلف بازی های کشورهای اسلامی حضور داشته است، گفت: فکر می کنم این دوره بازی ها یکی از برترین ادوار آن به شمار میرود به خصوص اراده ای قوی و کیفیت و استانداردی بالا در تمام کارها مشاهده می گردد.

وی در خصوص محدودیت اعزام اعضای کادر فنی به بازی های کشورهای اسلامی و اینکه در این زینه صحبتی مطرح شد یا نه؟، گفت: در کتابچه ارسالی تعداد همراهان برای هر تیم و رشته ای تا سقف 25 درصد مجاز اعلام شده است. توجیه برگزارنمایندگان بازی ها هم این است که می خواهند از المپیک و پروتکل های آن الگوبرداری نمایند در حالیکه درست نیست. شاید هم در کتابچه رقم موردنظر اشتباه درج شده چون اصلا محدودیت در این حد برای همراه داشتن کادر فنی قابل اجرا نیست. در هر صورت نیست شخصا در خصوص این موضوع صحبت هایی را مطرح کردم.

سرپرست کاروان ایران در بازی های کشورهای اسلامی بعلاوه در خصوص بعضی صحبت های مطرح مبنی بر لغو احتمالی این بازی ها گفت: تا به امروز مبنایی بر لغو بازی ها نیست و قرار است رقابت ها در زمان مقرر برگزار گردد. قبل از این صحبت هایی مطرح بود آنهم در رابطه با جابه جایی و تعویق بازی ها نه کلی، آنچه امروز مسلم است اینکه بازی ها در زمان پیش بینی شده برگزار خواهد شد.

رحیمی بعلاوه در رابطه با ترکیب کاروان ایران برای اعزام به بازی های کشورهای اسلامی گفت: در خصوص تعدادی از رشته ها برای اعزام به بازی ها به جمع بندی نهایی رسیده ایم. قرار است ستاد عالی نشست دوباره ای ویژه این بازی ها داشته باشد تا ترکیب اعزامی قطعی و نهایی گردد به خصوص که با توجه به فاصله زمانی به جای مانده باید هر چه زودتر برای تهیه بلیت و لباس و ... اقدام گردد.

به گزارش خبرنگاران، پنجمین دوره بازی های کشورهای اسلامی طی روزهای 18 تا 27 مرداد سال به میزبانی قونیه ترکیه برگزار خواهد شد. این دوره از بازی ها در 19 رشته برگزار می گردد اما با تصویب ستاد عالی، کاروان ایران در 16 رشته ورزشکار اعزامی خواهد داشت.

تنیس روی میز، تیروکمان، دوومیدانی، کیک بوکسینگ، جودو، بسکتبال، تکواندو، کاراته، والیبال، هندبال، وزنه برداری، دوچرخه سواری و شمشیربازی (مردان و بانوان) همراه با کشتی، شنا و ژیمناستیک (مردان) رشته های اعزامی به بازی های کشورهای اسلامی هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2031

به "تور ارزان ترکیه: امکانات ترکیه برای بازی های اسلامی بالاتر از المپیک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: امکانات ترکیه برای بازی های اسلامی بالاتر از المپیک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید