اپل شاید از پسوند پلاس برای مدل 6.7 اینچی آیفون 14 استفاده کند

به گزارش مجله فضای وب، اینطور که به نظر می رسد، اپل می خواهد برای آیفون 6.7 اینچی مورد انتظار که از آن به عنوان آیفون 14 مکس یاد می گردد از پسوند پلاس استفاده کند.

اپل شاید از پسوند پلاس برای مدل 6.7 اینچی آیفون 14 استفاده کند

سال جاری، نخستین سالی است که می بینیم میانگین مقدار گوشی های اپل به شکل چشمگیری افزایش پیدا نموده است. در سری آیفون 14، به جای یک مدل بزرگ، دو مدل بزرگ با مقدار 6.7 اینچی را شاهد خواهیم بود که طبق اطلاعات منتشر شده اخیر، آیفون 14 مکس و پرو مکس نام خواهند داشت. دو مدل دیگر هم شامل استاندارد و پرو می شوند که هر دو، 6.1 اینچی خواهند بود.

اما به نظر می رسد در نام گذاری این محصولات قرار است تغییر هیجان انگیزی رخ دهد. البته منظورمان از محصولات، فقط یک مدل و آن هم آیفون 14 مکس است. به گفته یکی از افشاگرانی که معمولا در افشای اطلاعات مربوط به اپل و سامسونگ، اطلاعات درست و موثقی را هم منتشر می نماید و سابقه خوبی در این زمینه دارد، شرکت آمریکایی می خواهد برای این گوشی از نام پلاس استفاده کند.

بدین ترتیب، گوشی های مورد انتظار اپل، اینگونه نام گذاری خواهند شد؛ آیفون 14، آیفون 14 پلاس، آیفون 14 پرو و پرو مکس. اپل از 5 سال پیش تا به امروز، یعنی از زمان آیفون 8 پلاس، دیگر از این نام برای محصولاتش استفاده نکرد اما به نظر می رسد سال جاری برنامه دارد این کار را انجام دهد.

اما این کار چه مزیتی دارد؟ شاید با خود بگویید اگر نام مدل بزرگ تر، مکس بود، یک هماهنگی و هارمونی جالبی بین نام محصولات اپل وجود داشت. مثلا مدل استاندارد و یک مدل قدرتمندتر با مقدار مشابه که پرو نام دارد. این دو گوشی، اعضای کوچک از سری آیفون 14 هستند. از طرفی کسی که به مقدار بزرگ تر علاقه دارد، آیفون 14 مکس یا مدل پرو مکس آن را می تواند انتخاب کند. این هماهنگی به خودی خود جالب بود، اما از سویی دیگر، استفاده از نام پلاس هم علت خوبی دارد.

اپل تا به امروز از نام مکس برای اشاره به هیچ یک از محصولاتش استفاده نکرد (نه پرو مکس). آن هم محصولی در مدل استاندارد که فقط به واسطه مقدار اش چنین نام گذاری گردد. اما از پسوند پلاس چرا. در گذشته برای اینکه آیفون های کوچک را از بزرگ تشخیص دهیم، به یاری همین پسوند این کار را انجام می دادیم.

در نتیجه سال جاری اپل تصمیم گرفته پسوندهای مربوط به مدل پرو را فقط برای آن ها نگه دارد تا کاربر متوجه گردد اگر از هر لحاظ یک گوشی بهتر می خواهد باید به سراغ آن ها برود، در غیر این صورت، دو مدل استاندارد و پلاس وجود دارند که فقط از لحاظ مقدار با یکدیگر متفاوت هستند.

تا حدودی می توان گفت این کار، مشابه کاری است که یک سری از شرکت ها نظیر سامسونگ انجام می دهند. شما وقتی برای خرید گلکسی S22 اقدام می کنید، می دانید تفاوت آن با مدل پلاس فقط مقدار است. ظاهرا اپل هم متوجه شده که با این کار، بهتر می تواند فرق بین دو مدل استاندارد را که فقط از لحاظ مقدار با هم تفاوت دارند به کاربران نشان دهد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2084

به "اپل شاید از پسوند پلاس برای مدل 6.7 اینچی آیفون 14 استفاده کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل شاید از پسوند پلاس برای مدل 6.7 اینچی آیفون 14 استفاده کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید