طراحی سایت: این 5 سایت را برای سفرهای بعدیتان بوکمارک کنید

به گزارش مجله فضای وب، آیا در سال پیش رو قصد سفر کردن دارید؟ آیا برای سفرهایتان برنامه ریزی نموده اید؟ امروز دیگر با پیشرفت علم و وجود انبوه اطلاعات نمی توان بدون استفاده از اینترنت به سفر رفت. در این مقاله قصد داریم تعدادی از وب سایت های مفید را معرفی کنیم که در برنامه ریزی و انجام سفرهایتان به شما یاری می نمایند. با خبرنگاران همراه باشید.

طراحی سایت: این 5 سایت را برای سفرهای بعدیتان بوکمارک کنید

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

مسافرت فقط برای سرگرمی نیست، بلکه می تواند تبدیل به سبک زندگی گردد. تفاوتی نمی نماید اگر تنها قصد سفر به جای خوبی برای یک هفته را دارید یا اینکه می خواهید برای 6 ماه در یک قاره گردش کنید، در هر صورت برای هر سفری احتیاجمند کسب اطلاعات درست هستید. امروز قصد داریم پنج ابزار به شما معرفی کنیم که باعث بهتر شدن کیفیت سفرها می شوند و سایت کول و بسایتز اند اپز (Cool Websites and Apps) توصیه نموده است. از پایگاه داده های سفر گرفته تا دستیاران شخصی هوشمند و ابزارهایی برای پیدا کردن نزدیک ترین رخدادها، بالاخره چیزی در این لیست پیدا می گردد که برای شما مفید باشد.

ویکی سفر (Wikivoyage): راهنمای سفر قابل ویرایش ویکی مدیا

این سایت سفری را مؤسسه ویکی مدیا اداره می نماید که شما بی شک با دایره المعارف معروف آن یعنی ویکی پدیا آشنایی دارید.

همان طور که حدس می زنید، اینترفیس این سایت مشابه ویکی پدیاست و کاربران به شیوه مشابه می توانند مدخل ها را ویرایش نمایند. اما ویکی سفر به جای ارائه مروری کلی بر شهرها و مکان ها، سعی دارد لیستی از منابع را در اختیار مسافران قرار دهد. البته برای هر مدخل اطلاعات اصلی و زمینه ای وجود دارد، اما اغلب لیستی از راه های جابه جایی، محل های اقامت، غذا خوردن و گزینه های سرگرمیی ارائه می گردد.

این سایت منبعی قطعی و جامع در بسیاری از موارد نیست، اما آغاز خوبی برای برنامه ریزی یک سفر است. برای مثال شهرهای توریستی بزرگ مثل سان فرانسیسکو و نیویوریک به خوبی توضیح داده شده اند، اما درباره جاهایی که چندان پربازدید نیستند، نمی گردد با اطمینان صحبت کرد.

متأسفانه هیچ ایپلیکیشن رسمی برای این سایت وجود ندارد، اما امکان استفاده آفلاین از آن هست. در خاتمه باید گفت سایت های راهنمای سفر بین المللی بسیاری وجود دارند، اما هیچ لیستی بدون ویکی سفر کامل نیست.

تریپوتو (Tripoto): با یک روبات در خصوص سفرتان حرف بزنید.

گاهی اوقات دلتان می خواهد با یکی از دوستانتان درباره مسافرت صحبت کنید، اما اگر هیچ کدام از دوستانتان در دسترس نبودند، صحبت کردن با یک روبات را امتحان کنید. دستیار سفری شخصی تریپوتو قرار است روباتی باشد که شما می توانید درباره سفرتان با او تبادل نظر کنید. اما در واقعیت کوشش برای برقراری یک تبادل نظری واقعی با وی نومیدنماینده است، اما اگر تنها نام یک مقصد را تایپ کنید، می توانید به تعدادی از منابع دسترسی داشته باشید.

شما می توانید در خصوص آب و هوا، هتل ها و کارهایی که می گردد در هر شهری انجام داد، سؤال بپرسید. بهتر بود که این روبات اطلاعات و جزئیات بیشتری ارائه می داد، اما ایده اش آن قدر خوب هست که ارزش آنالیز داشته باشد. فکر می کنید وقتی می رسد که این روبات ها واقعا همانی شوند که ما می خواهیم: یعنی یک سؤال انتزاعی بپرسیم و جواب درست و دقیق دریافت کنیم؟ بی صبرانه منتظر آن موقع هستیم.

ایتریگ (Etrigg): از رخدادهای اطرافتان آگاه شوید

ایتریگ یکی از سایت هایی است که یاری می نماید تا فعالیت هایی را پیدا کرد که می توان در یک شهر انجام داد. این سایت ساده موقعیت فعلی شما را می پرسد، سپس در فیسبوک و سایر سایت های مربوط به مناسبت ها و رخدادها جستجو می نماید تا لیستی از رخداد ها و برنامه های نزدیک به شما را معرفی کند.

این وب سایت در طول سفر بسیار مفید است و به وسیله آن می توانید گردهمایی ها یا جشن های نزدیک محل اقامتتان را شناسایی کنید، بعلاوه می تواند راهی جالب برای دانستن رخدادهای اطراف خودتان باشد. حتما نگاهی به آن بیندازید.

ترنسلیتر (translatr): یک عبارت را هم زمان به زبان های مختلف ترجمه کنید

اگر شما قصد عزیمت به سفری طولانی و گذر از فرهنگ ها و زبان های مختلف را دارید، ممکن است اصطلاحات خاصی وجود داشته باشد که بخواهید معادل آن ها را در زبان های مختلف بدانید. ترنسلیتر به شما اجازه می دهد یک عبارت را به زبان های مختلف ترجمه کنید و نتایج را در یک لیست به شما ارائه می دهد، مانند شکل زیر:

مطمئنا شما می توانید به سادگی از گوگل ترنسلیت یا یکی از ابزارهای ترجمه دقیق تر از آن بهره ببرید، اما تنها در ترنسلیتر است که برای ترجمه یک عبارت به زبان های مختلف، احتیاج به تکرار چند بار عملیات نیست. ترنسلیتر ابزار فوق العاده ای برای ترجمه انبوه است، چیزی که مطمئنا افراد زیادی به آن احتیاج دارند. این وب سایت را بوکمارک کنید، در آینده از ما تشکر خواهید کرد.

این د کرود (In The Crowd): از چراغ قوه گوشی برای پیدا کردن دوستانتان بهره ببرید

گاهی اوقات در مسافرت، شلوغی اجتناب ناپذیر است. اگر می خواهید در شلوغی از دوستانتان جدا شوید، این سایت به شما یاری می نماید تا دوستانتان را پیدا کنید.

این وب سایت ساده به شما اجازه می دهد نور چراغ قوه گوشی تان را به رنگ دلخواه دربیاورید. از قبل با دوستتان سر یک رنگ به توافق برسید، سپس هنگامی که می خواهید همدیگر را پیدا کنید، فلش را روشن کنید. صفحه گوشی شما مانند چراغ قوه روشن می گردد و دوستتان شما را پیدا خواهند کرد. کار ساده ای به نظر می رسد، اما جواب می دهد.

شما کدام وب سایت ها را برای سفر مفید می دانید و بدون چک کردن آن ها خانه را ترک نمی کنید؟

منبع: کجارو / makeuseof.com
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2046

به "طراحی سایت: این 5 سایت را برای سفرهای بعدیتان بوکمارک کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: این 5 سایت را برای سفرهای بعدیتان بوکمارک کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید