باغات، پایلوت مرکز آموزش گلیم بافی در هرمزگان

به گزارش مجله فضای وب، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با تأکید بر ظرفیت ها و قابلیت های متعدد روستای باغات در زمینه صنایع دستی و گردشگری در راستای برنامه های اجرایی اداره کل به تشریح فعالیت های مرکز صنایع دستی و گردشگری روستای باغات پرداخت.

باغات، پایلوت مرکز آموزش گلیم بافی در هرمزگان

جهت دریافت خدمات طراحی باغ 1000 متری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

رضا برومند روز 5 بهمن 98، در مورد راه اندازی مرکز آموزش صنایع دستی و گردشگری روستای باغات و فعالیت های اجرا شده در این مرکز طی یک سال گذشته گفت: مرکز صنایع دستی و گردشگری روستای باغات در شمال هرمزگان به عنوان پایلوت راه اندازی مراکز صنایع دستی و گردشگری و آموزش گلیم بافی انتخاب شد که اولین گام در راه اندازی مجدد این مرکز، معرفی سرپرست برای این مجموعه بود. به همین منظور سال گذشته میثم رفعتی، یکی از کارشناسان اداره کل به عنوان سرپرست مرکز آموزش صنایع دستی و گردشگری باغات معرفی گردید.

او در مورد رونق صنایع دستی و ایجاد اشتغال در روستای باغات گفت: به دلیل هم جواری باغات با سیرجان، بافته های داری همیشه از عمده فراوریات صنایع دستی این روستا است. قصد داریم، مرکزی در زمینه تخصصی توزیع نخ، نقشه، تجهیزات گلیم و فرش و گلیم بافی در این روستا راه اندازی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با اشاره به اینکه که برای 200 نفر از بانوان گلیم باف و قالی باف مناطق شمال هرمزگان، مواد اولیه فراوری فرش و گلیم تهیه نموده و در اختیار آنها قراردادیم، اضافه کرد: یکی از مسائل صنعتگران در قدیم نبود بازار برای فروش فراوریات آنها بود که اکنون با همکاری بخش خصوصی بیشتر محصولات فراوری شده این صنعتگران در نمایشگاه های داخلی و سایر استان های کشور به فروش می رسند.

او در مورد بیمه صنعتگران صنایع دستی روستای باغات گفت: با انعقاد تفاهم نامه با بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، تا به امروز 20 نفر از بانوان متقاضی از خدمات این بیمه برخوردار شده اند.

برومند همچنین به برگزاری دوره های آموزش کوتاه مدت صنایع دستی اشاره نمود و اضافه کرد: کارگاه آموزش روستای باغات در حال فعالیت و آموزش رایگان رشته های سفالگری و گلیم بافی به 30 نفر از هنرجویان است که در خاتمه دوره برای هنرجویان گواهی آموزش صادر می گردد و هنرجویان پس از دریافت کارت مهارت می توانند از تسهیلات مشاغل خانگی نیز بهره مند شوند.

او در مورد فعالیت های گردشگری روستای باغات گفت: به منظور ترغیب روستایان در زمینه طرح های روستایی، یک اقامتگاه بوم گردی در این منطقه راه اندازی شد که با استقبال گردشگران و مسافران روبه رو شده است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 709

به "باغات، پایلوت مرکز آموزش گلیم بافی در هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغات، پایلوت مرکز آموزش گلیم بافی در هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید