با 3 معجزه گر برای سم زدایی کبد آشنا شوید

به گزارش مجله فضای وب، مسائل کبدی می تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند ویروس ها، مصرف الکل و چاقی باشد.

با 3 معجزه گر برای سم زدایی کبد آشنا شوید

کبد یکی از اعضای اصلی بدن است که به دفع سموم یاری می نماید. کبد یک سیستم فیلتراسیون است که به بدن شما یاری می نماید تا مواد مغذی را از غذایی که می خورید گرفته و حفظ و در عین حال محصولات مضر را حذف کند. یک رژیم غذایی سالم و متعادل تمام اندام های بدن از جمله کبد را، سالم نگه می دارد. فعالیت بدنی منظم و مصرف مایعات کافی نیز بسیار مهم است. در این مطلب از خبرنگاران با علائم کبد چرب و 3 نوشیدنی مفید برای کبد آشنا شوید.

کبد چرب

مهم ترین حالتی که عملکرد کبد را مختل می نماید، چربی است. کبد چرب معمولا تا زمانی که آسیب بسیار نباشد علائم جدی نشان نمی دهد. با این حال، باید به بعضی از علائم توجه کرد. بعضی از مهم ترین نشانه های کبد چرب عبارت اند از:

درد معده

بیماران درد را در وسط شکم یا در سمت راست بالای شکم احساس می نمایند. معمولا این درد بعد از غذا خوردن رخ می دهد، زیرا معده منبسط می گردد و به کبد فشار می آورد و باعث درد می گردد.

خستگی بی امان

خستگی که از بین نمی رود یک علامت شایع است. مسائل تمرکز و سردرگمی نیز ممکن است همراه با آن باشد. کمبود انرژی به علت ناتوانی کبد در عملکرد صحیح ایجاد می گردد و باعث کندی متابولیسم و خستگی بی علت می گردد.

مسائل پوستی

یکی دیگر از علائمی که می تواند به شما در خصوص مسائل مرتبط با کبد هشدار دهد، تغییرات پوستی است. واضح ترین و قابل مشاهده ترین تغییر زرد شدن پوست، غشاهای مخاطی یا چشم ها (یرقان) است.

نوشیدنی های طبیعی برای سم زدایی کبد

شما می توانید کبد خود را با این 3 نوشیدنی طبیعی سم زدایی کنید که می تواند به بهبود عملکرد کبد یاری کند.

چای زردچوبه و زنجبیل

برای بهره مندی از فواید زردچوبه، چهار لیوان آب را بجوشانید و یک و نیم قاشق چای خوری پودر زردچوبه، یک پیمانه فلفل سیاه، یک عدد لیمو و یک پیمانه زنجبیل به آن اضافه کنید. سپس چند دقیقه صبر کنید و مصرف کنید.

زردچوبه نه تنها برای کبد مفید است، بلکه برای تسکین ناراحتی معده نیز ایده آل است، زیرا دارای خواص ضدالتهابی است. بعلاوه از سوزش سر دل و به طورکلی اختلالات گوارشی جلوگیری می نماید.

ترکیب سیب و گیاه قاصدک

آنتی اکسیدان های موجود در قاصدک به عملکرد صحیح کبد، حفظ جریان کافی صفرا و جلوگیری از خونریزی در کبد یاری می نماید. بعلاوه می توانید زنجبیل، سیر و پیاز را به این نوشیدنی اضافه کنید که می تواند سلامت کلی بدن را برای نتایج بهتر بهبود بخشد. گیاه قاصدک را با سایر مواد مخلوط نموده، بجوشانید و بگذارید چند روز بماند.

چای سبز

این نوشیدنی ادرارآور است و برای دفع سموم از بدن ایده آل است. بعلاوه یک آنتی اکسیدان است و می توان آن را به طور منظم مصرف کرد، اما نباید در مصرف آن زیاده روی کرد. بعلاوه به هضم غذا یاری می نماید، از علائم آنفولانزا جلوگیری می نماید و به کاهش تب و گلودرد یاری می نماید.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب چه کسانی نباید قهوه بنوشند؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 13 تیر 1401 بروزرسانی: 13 تیر 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2068

به "با 3 معجزه گر برای سم زدایی کبد آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 3 معجزه گر برای سم زدایی کبد آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید