تاثیر ویروس کرونا بر بازار مسکن

به گزارش مجله فضای وب، خبرنگاران: متاثر از شیوع ویروس کرونا، بازار مسکن در نخستین روز هفته کار خود را با کسادی بیشتر شروع کرد.

تاثیر ویروس کرونا بر بازار مسکن

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان اداری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، فعالان بازار ملک می گویند که روز شنبه 10 اسفند ماه با افزایش نگرانی ها از اپیدمی کرونا ویروس، تعداد مراجعات و تعداد قراردادهای خرید و فروش و اجاره مسکن در تهران نسبت به هفته قبل کاهش پیدا نموده و تقریباً به نصف معاملات هفته های اخیر رسیده است.

بازار مسکن شب عید که در دو سه ماه اخیر از رونق نسبتاً مناسبی برخوردار بود تحت تاثیر شیوع کرونا ویروس با افت معاملات روبرو شد. به طوری که متعاملین سعی می نمایند حتی المقدور از روبروه با یکدیگر خودداری نمایند و حتی برخی مشتریان و فروشندگان که تصمیم قطعی خود را برای معامله یک واحد تعیین در هفته گذشته گرفته اند از امضا امتناع می نمایند.

بهمن ماه که هنوز سایه بیماری کرونا بر بازارهای اقتصادی کشور سنگینی نمی کرد معاملات مسکن در تهران به 13 هزار و 264 فقره رسید که نسبت به دی ماه سال جاری 24 درصد و نسبت به بهمن ماه پارسال 42 درصد افزایش نشان داد.

مطابق اعلام بانک مرکزی، میانگین قیمت مسکن در شهر تهران نیز با افزایش 4.3 درصد نسبت به ماه قبل و رشد 44 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل به رقم بی سابقه 14 میلیون و 400 هزار تومان در هر متر مربع رسید.

بر این اساس، پیش بینی می شد مطابق رفتار معمول بازار مسکن تا اردیبهشت ماه این فرایند ادامه پیدا کند اما تعیین نیست در شرایط فعلی که نگرانی ها از گسترش کرونا بر اقتصاد کشور سایه افکنده تا چه زمان کسادی بر بازار مسکن حاکم خواهد بود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 752

به "تاثیر ویروس کرونا بر بازار مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر ویروس کرونا بر بازار مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید