تاخروج نیروهای خارجی از افغانستان در گفتگویی شرکت نمی کنیم

به گزارش مجله فضای وب، به گزارش خبرنگاران، سخنگوی دفتر طالبان در قطر از عدم مشارکت در هیچ مذاکرات دیپلماتیک پیش از خروج نیروهای خارجی از افغانستان اطلاع داد.

تاخروج نیروهای خارجی از افغانستان در گفتگویی شرکت نمی کنیم

سخنگوی طالبان گفت تا زمانی که نیروهای خارجی افغانستان را ترک نکنند، این گروه در هیچ مذاکرات دیپلمات بیشتری شرکت نخواهد نمود.

این در حالی است که منابع رسانه ای غربی روز سه شنبه اعلام کردند که رییس جمهور آمریکا تا 11 سپتامبر همه نظامیان تروریست این کشور را از افغانستان خارج خواهد نمود.

به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، جو بایدن رییس جمهور آمریکا قرار است تا 11 سپتامبر تمامی نظامیان تروریست کشورش را از افغانستان خارج کند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پُست و خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر به نقل از منابع مطلع اعلام کردند که بایدن با نقض توافق دوحه میان طالبان با دولت ترامپ در سال گذشته در مورد خروج نظامیان تروریست آمریکایی از افغانستان در روز اول ماه می امسال میلادی، در صدد است تا 11 سپتامبر همه نیروهایش را از این کشور خارج کند.

این در حالیست که جو بایدن رییس جمهور آمریکا پیشتر و در جریان نخستین کنفرانس خبری خود گفته بود که نمی تواند به وعده کشورش در مورد توافق دوحه در تاریخ اول ماه می عمل کند.

همچنین وزارت خارجه ترکیه روز سه شنبه از برگزاری گفتگوهای صلح افغانستان در روز 24 آوریل (4 اردیبهشت) اطلاع داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه ترکیه در این خصوص آمده است: این نشست در استانبول برگزار خواهد شد. نمایندگان دولت افغانستان و طالبان در گفتگوهای صلح افغانستان شرکت خواهند کرد.

بیانیه مذکور می افزاید: سازمان دهندگان این نشست بر لزوم حمایت از حاکمیت مستقل و متحد افغانستان تاکید دارند. هدف اصلی کنفرانس صلح افغانستان در استانبول تسریع و تکمیل مذاکرات بین الافغانی در دوحه برای دستیابی به راهکار سیاسی عادلانه و پایدار است.

لازم به ذکر است که پیشتر قرار بود آدینه این هفته نشست مذکور برگزار گردد؛ اما طالبان از عدم آمادگی خود برای شرکت در آن اطلاع داده و خواهان به تعویق افتادن آن شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1587

به "تاخروج نیروهای خارجی از افغانستان در گفتگویی شرکت نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاخروج نیروهای خارجی از افغانستان در گفتگویی شرکت نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید