جاذبه گردشگری یخچال لانگ یوکول در ایسلند، تصاویر

به گزارش مجله فضای وب، شهر زیبا و دیدنی ریکیاویک مرکز و بزرگترین شهر کشور ایسلند است. این شهر شمالی ترین مرکز کره زمین به تعداد می رود که به قطب شمال بسیار نزدیک است. این شهر بیش از دویست هزار نفر جمعیت دارد.ریکیاویک چهل در صد از جمعیت کشور ایسلند را در بر گرفته است.این شهر دویست و هفتاد و چهار کیلومتر مربع مساحت دارد.و مردم ایسلند به آن لقب بزرگترین شهر کوچک جهان را داده اند.

جاذبه گردشگری یخچال لانگ یوکول در ایسلند، تصاویر

شاید باور کردنی نباشد اما از جالب ترین نکات دباره ایسلند این است که این کشور بیش از 1800 دریاچه دارد.شما در این کشور به هر سو که رو کنید دریاچه ای خواهید یافت. عظیمترین این دریاچه ها پینگوالاواتن نام دارد. عمق این دریاچه نزدیک به صدو چهارده متر است و هشتاد و چار کیلومتر مربع مساحت دارد.

بعلاوه ایسلند را می گردد کشور آبشارها نامید. این کشور دارای چندین آبشار عظیم و زیبا در نقاط مختلف و شهرهای مختلف خود است.

منطقه آتشفشانی هنگیل هم از عجایب ایسلند است این منطقه آتشفشانی در شهر ذینوگلیر واقع شده است. و دارای آتشفشان های فعال و نیمه فعال است. وجود این آتشفشان ها موجب گرم بودن آب های زیر زمینی منطقه شده است تا جایی که در برخی از نقاط ایسلند در خانه ها نیازی به آبگرمکن نیست.در این کشور بیست و پنج قله آتشفشانی وجود دارد.

شهر زیبا و دیدنی ریکیاویک مرکز و عظیمترین شهر کشور ایسلند است

شفق قطبی هم از زیباترین مناظزی است که در شمال اروپا مخصوصا در ایسلند که شمالی ترین کشور جهان است می توان دید این پدیده هر ساله گردشگران زیادی را علیرغم سختی جهت به منطقه ها شمالی ایسلند می کشاند.

جاذبه نو سفر به قلب یخچال

گردشگرانی که به ایسلند می فرایند اکنون منظره تازه ای به یخچال لانگ یوکول، یکی از عظیمترین یخچال های طبیعی اروپا در اختیار دارند.

یک تونل به طول 550 متر بازدید کنندگان را به قلب این غار یخی راهنمایی می نماید.

وسعت یخچال لانگ یوکول، 953 کیلومتر مربع است

راهروها و دهلیزهای متعددی برای عبور از شکاف های طبیعی و رسیدن به عمق آن ساخته شده است. برخی از دهلیزها در عمق سی متری یخچال قرار دارند.

وسعت این یخچال 953 کیلومتر مربع است. یک راهنما و از مسئولان پروژه ساختن تونل می گوید احداث آن با حداقل دستکاری صورت گرفته است و هدف آن بالا بردن دانش مردم را از یخچال ها است.

نور ال ای دی با روشن کردن تونل، لایه های یخ دیواره و بعلاوه تبدیل برف متراکم به لایه های یخ را به بازدیدکنندگان نشان می دهند.

یخچال لانگ یوکول در فاصله دو ساعتی ریکیاویک، مرکز واقع شده است

در میان دانشمندانی که به اینجا آمده اند یک زمین شناس هشدار می دهد که یخچال های جهان در موقعیت حساسی هستند و ممکن است بطور کامل ناپدید شوند. از حجم یخچال های جهان سالانه بین دو دهم تا سه دهم درصد کم می گردد اگر این فرایند به همین شتاب ادامه پیدا کند یخچال لانگ یوکول 150 تا سال دیگر کاملا ناپدید می گردد.

یخچال لانگ یوکول در فاصله دو ساعتی ریکیاویک، مرکز واقع شده و گردشگران زیادی را به خود جلب نموده است. اما روی آوردن این گردشگران به منظره های طبیعی ایسلند برای محیط زیست این کشور بدون هزینه نبوده است.

یخچال لانگ یوکول تمام سال باز و هزینه بازدید از این سردترین و تازه ترین جاذبه گردشگری ایسلند معادل 140 یورو است.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1750

به "جاذبه گردشگری یخچال لانگ یوکول در ایسلند، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه گردشگری یخچال لانگ یوکول در ایسلند، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید