جزییاتی از چگونگی فعالیت اولین شهرک سلامت در کشور

به گزارش مجله فضای وب، مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به بهره برداری از شهرک سلامت اصفهان به عنوان اولین شهرک سلامت در کشور گفت: در حوزه گردشگری سلامت در شروع راه قرار داریم و باید کوشش کنیم تا این بخش از صنعت گردشگری را توسعه دهیم.

جزییاتی از چگونگی فعالیت اولین شهرک سلامت در کشور

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، فریدون الهیاری امروز (یکشنبه) در نشست خبری نمایشگاه و کنفرانس گردشگری سلامت اصفهان در شهرک سلامت به اهمیت صنعت گردشگری در اقتصاد اشاره و اظهار کرد: امروزه گردشگری یکی از محورهای اصلی گسترش و توسعه در کشور به حساب می آید و با بازنگری در شرایط اقتصادی فعلی که صنایع و کشاورزی در تنگنا هستند گردشگری می تواند یکی از حوزه های اصلی اقتصاد کشور باشد.

وی، گردشگری سلامت را خدماتی دانست که در جهت بهبود سلامتی بیمار، چه از لحاظ روحی و چه جسمی در مدت زمانی کوتاه به آن ها ارئه می گردد دانست و اضافه نمود: یکی از طرح های ارائه گردیده بحث جامع مطالعاتی در خصوص گردشگری سلامت در اصفهان بود که با توجه به اقلیم های متنوع موجود در استان می توان از طبیعت این مناطق استفاده بهینه برد.

الهیاری از 25 حوزه گردشگری طبیعی استان نام برد و به پیشینه تاریخی گردشگری سلامت در تاریخ اصفهان اشاره نمود و گفت: در مطالعات تاریخی تعیین گردیده که در قرن چهار و یا پنج هجری گیاهان دارویی و به ویژه زعفران اصفهان شهرت جهانی داشته و این استان مقصدی برای دستیابی به داروهای گیاهی و درمان بیماران و طبیبان بوده است.

همچنین معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان به عقب ماندگی کشور و استان در این زمینه پرداخت و گفت: در استان اصفهان همچون تمامی کشور دیر به مقوله گردشگری سلامت ورود کردیم و هم چنان سهم ما از گردشگری سلامت در جهان همان نیم درصد سالیان قبل است که یکی از دلایل این امر را می توان نارسایی ها و مسائل قانونی دانست که رفته رفته حل گردیده است.

محسن یارمحمدیان با برشمردن مسائل موجود در راه گردشگری سلامت، اضافه نمود: در ابتدا کمیته گردشگری سلامت را راه اندازی کردیم و در پی آن با هماهنگی میان وزارت بهداشت و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، این سازمان متولی امر شد تا در قدم های بعدی آژانس های مسافرتی بتوانند با طی مراحلی به تسهیل گردشگری در حوزه سلامت یاری نمایند.

او با اشاره به همراهی وزارت امور خارجه گفت: در ابتدا این وزارتخانه آمادگی صدور ویزای سلامت را نداشت، اما با پیگیری های به عمل آمده امروز برای این دسته از گردشگران ویزا صادر می گردد و به این ترتیب با کوشش های انجام شده هم اکنون هتلینگ بیمارستانی، ویزای سلامت و... آماده گردیده اند تا در این حوزه گردشگری پیشرفت داشته باشیم.

در این جلسه مرتضی صفوی- رییس شهرک سلامت اصفهان نیز اضافه نمود: در بعضی رشته ها از جمله عمل های زیبایی، باروری و ناباروری، قلب، مغز و... در میان کشورهای منطقه سرآمد هستیم و بسیاری از ایرانی های ساکن خارج از کشور و یا اتباع دیگر کشورها برای طی مراحل درمانی خود به ایران سفر می نمایند اما در گذشته این مراجعات سازمان یافته نبود و بعضا حتی به منافع ملی ما ضربه وارد می کرد. ولی امروزه با راه ندازی شهرک سلامت در صدد هستیم تا هم به هم میهنان خود خدمات عرضه کنیم و هم بتوانیم میزبانی برای گردشگران سلامت باشیم.

به گزارش خبرنگاران، نمایشگاه و کنفرانس گردشگری سلامت اصفهان 11 تا 13 مهرماه در شهرک سلامت اصفهان برگزار می گردد که در آن نمایندگانی از 12 استان کشور حضور دارند و طی آن کارگاه هایی در زمینه های تغذیه، طب سنتی-ایرانی، اسپا و ماساژ، یوگا و ناباروری دایر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 58

به "جزییاتی از چگونگی فعالیت اولین شهرک سلامت در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییاتی از چگونگی فعالیت اولین شهرک سلامت در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید