جمهوری آذربایجان پهپاد ارمنستان را ساقط کرد

به گزارش مجله فضای وب، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از سرنگون کردن یک فروند پهپاد متعلق به ارمنستان در منطقه مرزی مورد مناقشه اطلاع داد.

جمهوری آذربایجان پهپاد ارمنستان را ساقط کرد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

براساس بیانیه ای که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان منتشر نموده، نیروهای مسلح ارمنستان با استفاده از این پهپاد، به دنبال شناسایی مراکز استقرار نیروهای ارتش آذربایجان در منطقه تووز بوده اند.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان از سال های پایانی دوران جماهیر شوروی تا سال 1994 همیشه درگیر مناقشه قره باغ به عنوان بحرانی قومی بوده اند، به طوری که موضوع فوق تبدیل به گره ای کور در قفقاز جنوبی شد و تا امروز نه تنها مهر پایانی بر آن نخورده بلکه با نقض آتش بس های متعدد روبرو بوده است.

آخرین مورد از نقض آتش بس به تحولات چند هفته اخیر بازمی گردد که تنش میان دو کشور در ابعادی گسترده و متفاوت از گذشته بروز و ظهور یافته است.

خاکستر زیر آتش ایروان و باکو از 12 جولای 2020 با حملات ارمنستان به سمت مرزهای جمهوری آذربایجان مجدداً شعله ور شد و ابعاد جدیدی از درگیری های مرزی میان دو کشور را شکل داد؛ چراکه این بار نقطه شروعین تنش در شهرستان تووز در مرزهای بین المللی ارمنستان-آذربایجان و کیلومترها دورتر از منطقه قره باغ است. علاوه بر بعد مسافت، میزان تلفات (5 سرباز، یک غیرنظامی و یک ژنرال آذری) و سطح ادوات نظامی (پهپادهای مسلح را شامل می گردد) بکار رفته در حملات دو کشور نیز بی سابقه بوده است.

ارمنستان طرف آذری را متهم به شروع تنش می نماید، زیرا دلیل حمله را مربوط به کوشش خودروی نظامی این کشور می داند که سعی در عبور از منطقه مرزی تووز داشته که با اخطار نیروهای ارمنی روبرو شده است. اما مقامات آذری چنین روایتی را مردود دانستند و بر این اساس طرف شروعکننده تنش به درستی تعیین نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1015

به "جمهوری آذربایجان پهپاد ارمنستان را ساقط کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمهوری آذربایجان پهپاد ارمنستان را ساقط کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید