حضور یک ورزشکار تراجنسی در المپیک توکیو

به گزارش مجله فضای وب، هوبارد 35 سال به عنوان مرد زندگی کرد و هیچگاه در رقابت های وزنه برداری شرکت نکرد و در ادامه بعد از تغییر جنسیت وارد دنیای وزنه برداری شد.

حضور یک ورزشکار تراجنسی در المپیک توکیو

انتظار می رود برای اولین بار یک ورزشکار تراجنسی در بازیهای المپیک شرکت کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تایمز، لورل هوبارد، وزنه بردار تراجنسی قرار است در المپیک توکیو رقابت کند. این وزنه بردار 43 ساله هنوز از طرف نیوزیلند به عنوان یکی از اعضای کاروان این تیم برای حضور در المپیک معرفی نشده است با این حال یکی از افراد فدراسیون بین المللی وزنه برداری به گاردین بیان کرد که به دلیل قوانین اصلاح شده مصوب کمیته بین المللی المپیک، این ورزشکار به طور اتوماتیک سهمیه خود را برای حضور در المپیک کسب می نماید.

این بدان معناست که هوبارد، که در مسابقات جهانی 2017 نقره گرفت و پس از مصدومیت شدید در سال 2019 در رده ششم نهاده شد، اولین ورزشکار تراجنسیتی است که در یک دوره بازیهای المپیک شرکت می نماید.

گرچه او مسن ترین وزنه بردار بازی ها خواهد بود، اما با توجه به اینکه از نظر رده بندی در وزن به اضافه 87 کیلوگرم زنان در بین 14 نفر در رده چهارم واقع شده است، شانس مدال در بازیهای المپیک 2020 توکیو را دارد.

هوبارد 35 سال به عنوان مرد زندگی کرد و هیچگاه در رقابت های وزنه برداری شرکت نکرد و در ادامه بعد از تغییر جنسیت وارد دنیای وزنه برداری شد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1617

به "حضور یک ورزشکار تراجنسی در المپیک توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور یک ورزشکار تراجنسی در المپیک توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید