خانه ای تاریخی در ابرندآباد یزد تخریب شد ، باز هم تخریب به بهانه ساخت پارکینگ ، واکنش میراث فرهنگی یزد

به گزارش مجله فضای وب، یک خانه تاریخی در بافت روستای ابرندآباد یزد تخریب شد.

خانه ای تاریخی در ابرندآباد یزد تخریب شد ، باز هم تخریب به بهانه ساخت پارکینگ ، واکنش میراث فرهنگی یزد

خبرنگاران: خانه ای تاریخی در بافت روستای تاریخی ابرندآباد یزد به بهانه تعریض معبر و ساخت پارکینگ تخریب شده است. این تخریب در روزهای اخیر انجام شده و اقدامات تخریبی بافت تاریخی این روستای اطراف شهر یزد را تهدید می نماید.

مصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد در واکنش به این خبر به خبرنگاران گفت: در روستای ابرندآباد شاهدیه که در نزدیکی شهر یزد است، بقایای یک بنای تاریخی تخریب شده است که پیگیر برخورد با عاملان این تخریب هستیم.

او درباره عوامل و علت این تخریب گفت: این تخریب برای گسترش معبر و ساخت پارکینگ انجام شده و بعضی می گویند کار شهرداری بوده و شهرداری می گوید که کار مردم بوده است. اداره کل میراث فرهنگی استان یزد پیگیر شکایت از عوامل این تخریب است.

فاطمی اضافه نمود: بافت تاریخی این روستا هنوز ثبت ملی نشده است. در هفته آینده دیوار این بنای تخریب شده را دوباره احداث و معبر را به شکل اولیه برخواهیم گرداند.

به گزارش خبرنگاران، تخریب و برهم زدن بافت تاریخی ابرندآباد شاهدیه پیش از این نیز خبر ساز شده بود. نرگس آبیار کارگردان فیلم نفس که از این روستا به عنوان لوکیشن استفاده نموده پیش از این به تخریب های بافت این روستا اعتراض نموده و گفته است: متاسفانه در بافت قدیم ابرندآباد، سوله های بزرگ جای حسینیه های قدیم را گرفته است و بافت تاریخی را به هم زده اند. در ساختمان سازی بافت قدیم شاهدیه نیز بویی از باستانی بودن نمی آید و هر دفعه که از تهران به یزد می آیم، قلبم می شکند که چرا بخشی از این بافت تخریب شده است. آبیار همچنین از این که به تازگی خاک تپه های باستانی شاهدیه را می برند و هیچ کس جلوی آنها را نمی گیرد، ابراز نگرانی کرد.

منبع: چمدان
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 343

به "خانه ای تاریخی در ابرندآباد یزد تخریب شد ، باز هم تخریب به بهانه ساخت پارکینگ ، واکنش میراث فرهنگی یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه ای تاریخی در ابرندآباد یزد تخریب شد ، باز هم تخریب به بهانه ساخت پارکینگ ، واکنش میراث فرهنگی یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید