خبرنگاران دورهمی ها عامل انتقال ویروس کرونا و خبرهای کوتاه از شمال اصفهان

به گزارش مجله فضای وب، کاشان - خبرنگاران - افزایش کرونایی های اردستان به هزار نفر، کشف حدود یک کیلوگرم هرویین، هشدار رییس دانشگاه علوم پزشکی نسبت به دورهمی ها، تجهیز بیمارستان متینی به دستگاه پیشرفته آندوسکوپی بینی و سینوس عناوین خبرهای کوتاه روز شنبه شهرستان های شمال اصفهان است.

خبرنگاران دورهمی ها عامل انتقال ویروس کرونا و خبرهای کوتاه از شمال اصفهان

کرونایی های اردستان به افزون بر یک هزار نفر رسیدند

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: در 24 ساعت گذشته و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 14 بیمار شامل پنج نفر از اردستان، چهار نفر زواره و پنج نفر از بخش مهاباد شناسایی شده اند.

حسن ذبیحی اضافه کرد: با شناسایی این افراد مجموع بیماران کووید 19 شناسایی شده در شهرستان اردستان به یک هزار و 125 نفر رسید.

تا به امروز 963 نفر از بیماران بهبود یافته و یا از بیمارستان ترخیص شده اند و تا امروز سه هزار و 24 آزمایش تشخیص بیماری کووید 19 در شهرستان اجرا شده است.

شرایط اردستان از نظر شیوع بیماری کووید 19 همچنان قرمز است.

16 نفر در نطنز کرونایی شدند

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان نطنز گفت: بر پایه آزمایش های تشخیصی از 27 نمونه ارسالی در 24 ساعت گذشته، 16 نمونه کرونا مثبت گزارش شده است که از این تعداد 10 نفر از بخش امامزاده و 6 نفر از بخش مرکزی هستند.

بر این پایه، شمار بستری در بیمارستان خاتم الانبیاء، فاطمیه بادرود و دیگر مراکز درمانی 48 نفر است.

کشف نزدیک به یک کیلوگرم هرویین در کاشان

فرمانده انتظامی کاشان گفت: نزدیک به یک کیلوگرم هرویین با دقت عمل و هوشیاری ماموران پلیس راه آهن کاشان از 2 نفر قاچاقچی که اقدام به بلع و انباری کرده بودند، کشف شد.

سرهنگ حسین بساطی اضافه کرد: ماموران پلیس راه آهن شهرستان حین گشت زنی هدفمند در داخل سالن، به 2 نفر از مسافران به مقصد کاشان مظنون شدند که با رعایت حقوق شهفرایندی آنان را برای بررسی موضوع به گیت پلیس هدایت کردند.

وی اضافه کرد: با توجه به حالت های ظاهری و جسمانی این افراد، ماموران که به حمل مواد مخدر با استفاده از روش بلعیدن مظنون بودند، پس از مراقبت های ویژه، این مقدار هرویین آب بندی شده از معده آنان استخراج کردند.

در 6 ماه نخست امسال 800 کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان کاشان کشف شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

بیمارستان متینی کاشان به دستگاه پیشرفته آندوسکوپی مجهز شد

رییس بیمارستان متینی کاشان از تجهیز این بیمارستان به دستگاه پیشرفته آندوسکوپی بینی و سینوس خبرداد و گفت: برای خرید این دستگاه 24 میلیارد ریال از محل اعتبارهای دانشگاه علوم پزشکی کاشان هزینه شده است.

داود آقادوست اضافه کرد: این دستگاه که یکی از پیشرفته ترین و به روزترین دستگاه های آندوسکوپی سینوس است در درمان بیماری های بینی و سینوس استفاده می شود.

دورهمی های خانوادگی عامل مهم انتقال و شیوع بیماری کووید 19

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با هشدار نسبت به برگزاری دوررهمی های خانوادگی گفت: این اقدام یکی از علت های مهم انتقال ویروس کرونا و شیوع بیماری کووید 19 است.

سیدعلی رضا مروجی اضافه کرد: برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا باید دورهمی ها را به تعویق انداخت و از سلامت خود، خانواده و همشهریان محافظت کنیم.

وی با بیان اینکه این فرایند باعث تعطیلی 2 هفته ای و محدودیت های جدید شده است، شرح داد: همه در جامعه و در خانه ها با یک همت والا باید کرونا را ریشه کن کنیم.

نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در کاشان از حدود سال 1369 مسوولیت پوشش رویدادهای خبری و تصویری شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، اردستان و نطنز را برعهده دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 368 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از 103 هزار نفر جمعیت در حدود 215 کیلومتری اصفهان واقع شده است.

شهرستان اردستان نیز با بیش از 42 هزار نفر جمعیت در 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان و شهرستان نطنز با 47 هزار نفر جمعیت در فاصله نزدیک به 125 کیلومتری شمال اصفهان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1333

به "خبرنگاران دورهمی ها عامل انتقال ویروس کرونا و خبرهای کوتاه از شمال اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دورهمی ها عامل انتقال ویروس کرونا و خبرهای کوتاه از شمال اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید