خبرنگاران ماندن در خانه، کلید مهار فرایند رو به افزایش کرونا در فسا است

به گزارش مجله فضای وب، شیراز-خبرنگاران- رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا با اظهار تاسف از بی توجهی بعضی از مردم به هشدارها برای پرهیز از حضور غیرضروری در خیابان ها گفت: شمار موارد مثبت کرونا در این شهرستان به 40 نفر رسیده و کلید مهار این فرایند رو به افزایش، ماندن در خانه است.

خبرنگاران ماندن در خانه، کلید مهار فرایند رو به افزایش کرونا در فسا است

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

علی اصغر خالقی، چهارشنبه به خبرنگاران گفت: اگر همه مردم این شهرستان شکیبایی نموده بودند و فقط 2 هفته در خانه هایشان مانده بودند، با این فرایند رو به افزایش بیماران روبرو نبودیم.وی ادامه داد: بر اساس رصدهای بهداشتی، هم اینک شمار موارد مثبت کرونا در شهرستان فسا به 40 نفر رسیده و با توجه به اینکه موارد مشکوک به کرونا ویروس در این شهرستان در حال افزایش است از مردم می خواهیم، هشدارها و توصیه ها را جدی بگیرند و در منزل بمانند.

خالقی اضافه نمود: تعدادی از بیماران مشکوک را که دارای نشانه های بالینی قوی ابتلا به بیماری کرونا بودند در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حضرت ولیعصر (عج) این شهرستان بستری کردیم که باید جواب قطعی آزمایش های آنها از تهران به ما اعلام گردد اما برای اینکه چیزی را از دست ندهیم، فرض را بر مثبت بودن نتایج آزمایش گذاشتیم و درمان آنها را آغاز کردیم.

به گفته وی، نخستین بیمار مبتلا به کرونا ویروس در این شهرستان یک بانوی 65 ساله است که تحت درمان است و تا به امروز هیچ مورد فوتی در اثر ابتلا به این بیماری در این شهرستان ثبت نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا همچنین اعلام کرد: در طرح غربالگری تلفنی تشخیص این بیماری، با اغلب خانوارهای فسایی تماس گرفته شده و اگر کسی از قلم افتاده می تواند با مرکز مشاوره کرونا با شماره تلفن 07153314200 تماس بگیرد.

خالقی گفت: پایگاه بهداشتی شماره پنج رو به روی هلال احمر به عنوان کلینیک تب و بیماری های تنفسی بزرگسالان و پایگاه بهداشتی ضمیمه مرکز شماره سه واقع در بولوار امامزاده حسن (ع) به عنوان کلینیک تب و بیماری های تنفسی بچه ها زیر 12 سال برای مراجعه سرپایی به شهفرایندان فسا معرفی شدند.

او اضافه نمود: افرادی که علایم جدی همچون، تب، گلودرد، سرفه، خستگی، بدن درد، آبریزش بینی و سردرد دارند می توانند به مراکز یاد شده مراجعه نمایند.

وی همچنین از مردم خواست به سبب جلوگیری از شیوع این بیماری در تعطیلات نوروز و تا زمان عادی شدن شرایط راهی سفر نشوند.

شهرستان فسا در فاصله 130 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار گرفته است.

بر اساس آخرین آماری که عصر امروز (بیست و هشتم اسفند 98) اعلام شده، ظرف 24 ساعت گذشته آزمایش تشخیص کرونا برای 60 نفر در استان فارس مثبت شده است و شمار مبتلایان در این استان به 386 نفر و تعداد متوفیان به 13 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 775

به "خبرنگاران ماندن در خانه، کلید مهار فرایند رو به افزایش کرونا در فسا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ماندن در خانه، کلید مهار فرایند رو به افزایش کرونا در فسا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید