خبری هیجان انگیز برای مبتلایان به دیابت ، ساخت لوزالمعده مصنوعی

به گزارش مجله فضای وب، ایرنا نوشت: دانشمندان در دانشگاه کمبریج (انگلستان) یک لوزالمعده مصنوعی را برای استفاده از طریق بیماران مبتلا به دیابت نوع2 با موفقیت آزمایش کردند.

خبری هیجان انگیز برای مبتلایان به دیابت ، ساخت لوزالمعده مصنوعی

محققان موسسه علوم متابولیک ولکام ام آر سی (Wellcome-MRC) در دانشگاه کمبریج، یک لوزالمعده مصنوعی ابداع کرده اند که می تواند به حفظ سطح عادی قند خون کمک کند. این لوزالمعده مصنوعی از یک وسیله برای نظارت بر قند خون و یک پمپ انسولین با یک اپلیکیشن (app) ابداعی این تیم تحقیقاتی، با نام CamAPS HX تشکیل شده است. این اپ از طریق الگوریتمی مدیریت می شود که پیش بینی می کند چه میزان انسولین برای حفظ گلوکز خون در محدوده مورد نظر مورد نیاز است.

محققان در گذشته نشان داده اند که یک لوزالمعده مصنوعی با الگوریتمی مشابه برای بیماران مبتلا به دیابت نوع1 موثر است. آنها همچنین این وسیله را با موفقیت در بیماران مبتلا به دیابت2 که نیازمند دیالیز کلیه هستند هم آزمایش کرده اند. اکنون این تیم، نخستین آزمایش این وسیله را در جمعیت بزرگتری از بیماران مبتلا به دیابت نوع2 (بیماران بدون نیاز به دیالیز) گزارش کرده است.

مطابق برآوردها در حدود 415 میلیون نفر در سرتاسر جهان با ابتلا به دیابت نوع2 زندگی می کنند که این مساله در حدود 760 میلیارد دلار در سال بودجه سلامت را در جهان به خود اختصاص می دهد.

در کشور انگلستان بیش از 4.9 میلیون نفر به دیابت مبتلا هستند که 90 درصد آنها دیابت نوع2 است و این مساله سالانه 10 میلیارد پوند برای سرویس سلامت عمومی این کشور (NHS) هزینه دارد.

دیابت نوع2 موجب می شود که سطح گلوکز (قند خون) بسیار بالا برود. در حالت عادی سطح گلوکز از طریق آزاد شدن انسولین کنترل می شود اما در دیابت نوع2 کار تولید انسولین در بدن دچار اختلال می شود. در طول زمان، این مساله می تواند منجر به مسائل جدی از جمله آسیب به چشم، کلیه و صدمه به اعصاب و بیماری قلبی شود.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 دی 1401 بروزرسانی: 28 دی 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2181

به "خبری هیجان انگیز برای مبتلایان به دیابت ، ساخت لوزالمعده مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبری هیجان انگیز برای مبتلایان به دیابت ، ساخت لوزالمعده مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید