خشکسالی فراوری گندم کشاورزان پلدختری را به زیر 12 هزار تن کاهش داد

به گزارش مجله فضای وب، به گزارش خبرنگاران، نعمت الله دستیاری عصر سه شنبه در جلسه آنالیز مسائل و مسائل شهرستان پلدختر گفت: در خصوص خشکسالی در سال 95 بالغ بر 30 هزار تن فراوری گندم در شهرستان داشتیم و این میزان در سال96 به 24 هزار تن رسید و سال جاری فراوری گندم پلدختر زیر 12هزار تن بوده است.

خشکسالی فراوری گندم کشاورزان پلدختری را به زیر 12 هزار تن کاهش داد

وی با بیان اینکه 90 درصد مردم شهرستان در حوزه کشاورزی مشغول به کار هستند و با مشکل خشکسالی دست به گریبان هستند، توضیح داد: ایستگاه پمپاژ آب رنگین بان ظرفیت آبی کردن 750 هکتار اراضی کشاورزی را دارد و در سال گذشته افتتاح گردیده ام یک روز هم مردم از آن استفاده نکردند.

فرماندار پلدختر یادآور شد: تاکیدی که استاندار داشتند پیگیری اجرای ایستگاه های پمپاژ آب پلدختر بود؛ این موضوع یکی از اولویت های شهرستان است و جزو پروژه های اولویت دار استان است؛ انتظار داریم ویژه به این موضوع نگاه گردد.

دستیاری با اشاره به اینکه ایستگاه پمپاژ آب ملیون که بالای 70 درصد پیشرفت داشته به لحاظ زمانی بنا است سال جاری افتتاح گردد، ادامه داد: ایستگاه جلگه خلج بالای 90درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ایستگاه آمیران کوشکی نیز بالای 70 درصد پیشرفت دارد.

وی گفت: ایستگاه سرنجه زیودار که افتتاح گردیده ولی خط 3 و 4 این ایستگاه که باغات را آبرسانی می نماید و بنا شد به بهره برداری برسد ولی هنوز محقق نگردیده است.

فرماندار پلدختر با بیان اینکه پروژه آبرسانی به دشت بن بازه نیمه تمام مانده و بعد از 17 سال بخش عمده ای از امکانات آن فرسوده گردیده است، توضیح داد: اجرای این پروژه یکی از مطالبات جدی روستای چم مهر به عنوان یکی از روستاهای کلیدی شهرستان است.

دستیاری یادآور شد: آبرسانی به دشت واشیان نیز 5 سال تعطیل بود که با پیگیری استاندار و نماینده مردم پلدختر، دستگاه هایی که در گمرک معطل مانده بود وارد شهرستان شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 47

به "خشکسالی فراوری گندم کشاورزان پلدختری را به زیر 12 هزار تن کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشکسالی فراوری گندم کشاورزان پلدختری را به زیر 12 هزار تن کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید