دو اپلیکیشن برای گردشگران ایرانی ، راستا سفر را راحت پیدا کنید

به گزارش مجله فضای وب، اپلیکیشن های موقعیت یابی امروزه به یکی از عناصر اصلی سفرها تبدیل شده اند. این برنامک ها کمک می کنند در نزدیک ترین مسیرها قرار گیرید و هرگز راه را گم نکنید.

دو اپلیکیشن برای گردشگران ایرانی ، راستا سفر را راحت پیدا کنید

خبرنگاران: در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات، تمام حوزه ها تحت تاثیر این فناوری قرار گرفته است و حوزه گردشگری هم از این قاعده مستثنی نیست. امروزه، برنامک ها یا اپلیکیشن های بسکمک وجود دارند که می توانند سفرکردن را راحت تر کنند. در ادامه با دو برنامکی که برای موقعیت یابی ازطریق تلفن همراه هوشمند و تبلت بسیار مناسب اند آشنا می شوید:

مجیک ارث

سیستم مکان یابی و نقشه های این اپلیکیشن رایگان بر داده های OpenStreetMap مبتنی است و قابلیت نصب روی دستگاه های سیستم عامل های اندرویید و iOS (آی پد و آی فون) را دارد.

تمام خدمات این اپلیکیشن از جمله به روزرسانی لحظه به لحظه موقعیت، نقشه های قابل بارگذاری، اطلاعات ترافیک، حمل ونقل عمومی و سیستم سخنگو با قابلیت انتخاب صدای زن و مرد به صورت رایگان ارائه می شود.

مجیک ارث را شرکت جنرال مجیک توسعه داده است. نقشه های این برنامک به دو صورت سه بعدی و ماهواره ای نمایش داده می شوند و جهتبابی برای خودروها، عابران پیاده و دوچرخه به صورت مجزا انجام می شود.

این اپلیکیشن براساس اطلاعات ترافیکی، جهتیابی را به روزرسانی و بهترین جهت را ارائه می دهد.

همچنین در صورتی که کاربر به اینترنت دسترسی نداشته می باشد با بارگذاری رایگان نقشه های آفلاین می تواند از خدمات موقعیت یابی صرفاً از طریق جی پی اس استفاده کند.

یکی از ویژگی های بسیار خوب مجیک ارث به ویژه برای کاربران ایرانی این است که این اپلیکیشن سخنگوی فارسی هم دارد و کاربر می تواند با بارگذاری صدای مرد (محمد) یا صدای زن (فاطمه) بدون نیاز به مشاهده جهت حرکت، موقعیت یابی کند.

  • لینک بارگذاری برای اندوییدی ها: بارگذاری مجیک ارث برای اندرویید
  • لینک بارگذاری برای آیفونی ها: بارگذاری مجیک ارث برای iOS

مکان یاب سپهر

یکی دیگر برنامک های مناسب برای کاربران ایرانی، اپلیکیشن مکان یاب سپهر است. سپهر هم مثل مجیک ارث قادر است با به روزرسانی لحظه به لحظه ازطریق اطلاعات ترافیک، بهترین جهت را ارائه کند.

بارگذاری نقشه های آفلاین به کاربر اجازه می دهد که درصورت نبودن اینترنت جهتیابی را انجام دهد.

همچنین کاربر می تواند از طریق سپهر مقصد مورد نظرش را با دوستان و آشنایان به اشتراک بگذارد.

مزیت این اپلیکیشن نسبت به مجیک ارث این است که موقعیت یاب سپهر کاملاً ایرانی است و بنابراین علاوه بر سیستم سخنگو، کل برنامک به زبان فارسی است.

از سوی دیگر، سپهر دارای سیستم ردیاب حرفه ای است و کاربر درصورت گم شدن تلفن همراه هوشمند یا تبلت می تواند آن را پیدا کند.

قفل حرفه ای و زنگ هشدار از دیگر امکانات این اپلیکیشن برای مواقع سرقت دستگاه است.

سیستم ردیابی افراد هم امکان دیگری است که به کاربر کمک می کند موقعیت بچه ها یا سالمندانی را که جهت خودشان را گم کرده اند بیابد. بخش هایی از این اپلیکیشن پولی است و تاکنون فقط برای سیستم عامل اندرویید عرضه شده است.

  • لینک بارگذاری برای اندوییدی ها: بارگذاری موقعیت یاب سپهر برای اندرویید
منبع: چمدان
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 298

به "دو اپلیکیشن برای گردشگران ایرانی ، راستا سفر را راحت پیدا کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو اپلیکیشن برای گردشگران ایرانی ، راستا سفر را راحت پیدا کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید