رشته های پرطرفدار مشاغل خانگی

به گزارش مجله فضای وب، رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با اشاره به سقف پرداخت وام مشاغل خانگی، از الکترونیکی شدن صدور مجوز مشاغل خانگی به صورت کامل اطلاع داد و آن را موجب کاهش هزینه و افزایش رضایتمندی متقاضیان دانست.

رشته های پرطرفدار مشاغل خانگی

مهناز امامدادی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره رشته های مورد تقاضا درحوزه مشاغل خانگی گفت: در حال حاضر 330 رشته مشاغل خانگی وجود دارد که بیشتر آنها در زمینه قالیبافی، فرش، صنایع دستی، خیاطی، پوشاک، گیاهان دارویی و نگهداری از دام و طیور است. علاوه بر اینها رشته های پرطرفدار و مورد تقاضای دیگری هم وجود دارد که پرورش قارچ، تراش سنگهای قیمتی، جواهرسازی، فراوری زعفران، فراوری عسل، معرق صدف و گرافیک کامپیوتری از جمله این رشته ها به شمار می رود.

سقف تسهیلات فردی مشاغل خانگی 50 میلیون تومان

وی درباره میزان تسهیلات پرداختی به مشاغل خانگی گفت: در حال حاضر سقف وام مشاغل خانگی برای افراد حقیقی تا 50 میلیون تومان است، در صورتی که قبلا 20 میلیون تومان بود و میزان وام و تسهیلات برای فعالیت های شبکه ای، گروهی و پشتیبانی نیز تا 200 میلیون تومان پیش بینی شده است.

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با بیان اینکه دادن وام به تنهایی موجب ایجاد شغل نمی گردد، گفت: مطالعات ما نشان می دهد که بخش اعظمی از متقاضیان نیازمند توانمندسازی هستند و با دریافت مشاوره می توانند فراوری با کیفیتی عرضه نمایند.

امامدادی با اشاره به الگوی توسعه مشاغل خانگی اضافه کرد: این الگو بر سه پایه شناسایی مزیت ها و فرصت های هر منطقه، توانمندسازی متقاضیان و اتصال آنها به بازار قرار گرفته است.

کاهش زمان و هزینه با الکترونیکی شدن مجوز مشاغل خانگی

وی در عین حال از نهایی شدن صدور الکترونیکی مجوزهای مشاغل خانگی اطلاع داد و گفت: با همکاری دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت کار، از این پس مجوزهای مشاغل خانگی به شکل الکترونیکی صادر می گردد و این کار به منظور تسریع در انجام کار، کاهش زمان و هزینه، تامین رضایت و کرامت مردم انجام می پذیرد.

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، شفافیت و تسهیل گری در فرآیند صدور مجوزهای مشاغل خانگی را از مزایای مجوزهای الکترونیکی برشمرد و گفت: این طرح ابتدا در استانهای ایلام، کرمان، گیلان و خراسان جنوبی به شکل آزمایشی و پس از آن در کل کشور به اجرا در می آید.

به گزارش خبرنگاران، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از جمله طرح های اشتغال حمایتی ذیل برنامه اشتغال فراگیر است که اجرای آن تاثیر بسزایی در کاهش بیکاری استانها داشته است.بر اساس آمارها طی سالهای 1395 تا 1398 بیش از 240 هزار مجوز مشاغل خانگی صادر و برای 123 هزار نفر تسهیلات پرداخت شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 814

به "رشته های پرطرفدار مشاغل خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشته های پرطرفدار مشاغل خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید