زمینه سرمایه گذاری مشترک بازرگانان ایتالیا و ایران در منطقه آزاد ماکو فراهم می گردد

به گزارش مجله فضای وب، استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به وجود معادن سنگ در منطقه آزاد ماکو، زمینه سرمایه گذاری مشترک بازرگانان ایتالیا و ایران فراهم می گردد.

زمینه سرمایه گذاری مشترک بازرگانان ایتالیا و ایران در منطقه آزاد ماکو فراهم می گردد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران از ارومیه، شامگاه یکشنبه قربانعلی سعادت در جمع رایزنان بازرگانی کشورمان در 11 کشور جهان، با اشاره به ظرفیت مناسب معادن سنگ در منطقه آزاد ماکو گفت: باید امکان سرمایه گذاری مشترک با فناوری های روز جهان و با یاری بازرگانان ایتالیایی فراهم گردد.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر انتقال دانش و فناوری های نوین کشاورزی از ایتالیا به کشورمان گفت: هم اکنون محصول سیب که میزان آب بری بسیاری دارد به صورت کاملا سنتی در استان فراوری می گردد در حالی که می توان از دانش ایتالیایی ها در بسته بندی محصولات کشاورزی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته در کشور لیبی یک هزار و 200 واحد ساختمان سازی صورت گرفت اما به سبب نبود ثبات حکومتی توفیقی حاصل نشد توضیح داد: با توجه به اینکه کشور آفریقایی کنیا دارای ثبات حکومتی است در این زمینه می توان همکاری کرد.

استاندار آذربایجان غربی اعلام کرد: علاوه بر آن با توجه به اینکه هم اینک هشت هزار نفر فارغ التحصیل رشته کشاورزی در استان وجود دارند که شش هزار نفر از آنها بیکار هستند بنابراین می توان با ساماندهی لازم، آنان را به کشور کنیا که یک کشور کشاورزی است اعزام کرد.

سعادت با بیان ساختار سنتی کشاورزی استان اضافه کرد: با توجه به اینکه تراکتورهای بلاروس شخم های عمیقی ایجاد می نمایند می توان با استفاده از آنها، فراوری چغندر در هر هکتار را از 50 تا 60 تن به 90 تن رساند.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه باید با فراورینمایندگان پوشاک ترکیه نیز مکاتبه هایی انجام گردد اعلام کرد: شرایط منطقه آزاد تجاری ماکو برای همکاری با این کشور در زمینه فراوری برندهای مختلف پوشاک کاملا مهیا است.

سعادت گفت: متاسفانه با وجود اینکه آذربایجان غربی نزدیک کشور ترکیه واقع شده است اما در این کشور شهرهای تبریز و مشهد بیشتر از ارومیه شناخته شده هستند بنابراین باید برای معرفی استان و امکانات آن در ترکیه کوشش های لازم را انجام داد.

وی با بیان اینکه مسائل حوزه صادرات به روسیه باید جمع بندی و احصاء گردد توضیح داد: با توجه به اینکه روسیه هم اکنون با کشورهای اروپایی دچار اختلافاتی شده است باید در زمینه بسته بندی مواد غذایی از این کشور آموزش های لازم انجام و در این رابطه با روسیه همکاری کرد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به همکاری های مالی با کشور ارمنستان گفت: باید زمینه فراوری گوشت قرمز و رمه گردانی در این کشور فراهم گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 553

به "زمینه سرمایه گذاری مشترک بازرگانان ایتالیا و ایران در منطقه آزاد ماکو فراهم می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمینه سرمایه گذاری مشترک بازرگانان ایتالیا و ایران در منطقه آزاد ماکو فراهم می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید