پایان آزادراه تهران به شمال چه شد؟
به گزارش مجله فضای وب، جزئیاتی از مراحل ساخت و پیشرفت آزادراه تهران به شمال
مدت هاست که بحث و حرف و حدیث آزادراه تهران به شمال بر سر زبان هاست، اما با وجود حیاتی بودن این پروژه بزرگ ملی، هنوز به اتمام نرسیده است و در همین خصوص سیروس شفقی، فرماندار شهرستان کرج با اشاره به اینکه این آزادراه 65 کیلومتر از مسیر مسافران در این جاده را کوتاه تر می نماید اظهار داشت: تکمیل هر چه زودتر و در نهایت اتمام این پروژه بزرگ به صورت جدی در دستور کار دولت دوازدهم قرار گرفته است. علاوه بر این، وجود سد کرج و منطقه واریان در آزادراه تهران به شمال موجب خواهد شد، جاذبه های گردشگری این منطقه دو چندان شود. مجله خبرنگاران در این مطلب میخواهد به جزییای از آخرین شرایط این آزادراه بپردازد، پس در ادامه با ما همراه باشید.
وی در ادامه در مورد برنامه ریزی این پروژه اضافه کرد: پروژه آزادراه تهران به شمال از چهار بخش تشکیل شده است که قسمت چهارم آن از سال 94 که از مرزن آباد تا کمربندی چالوس است و زیر بار ترافیک رفته است و در حال حاظر نیز کارگران زیادی جهت تکمیل این طرح به کار مشغولند. یکی از مهم ترین قسمت ها در بخش اول این طرح، اتصال دهکده المپیک به شهرستانک در شمال استان البرز است که این قسمت تا حال حاظر 89 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
شفقی نیز در مورد سایر جزییات این طرح ملی ابراز داشت:
وجود جاذبه های گردشگری در طول این مسیر به گفته فرماندار کرج یکی از خصوصیات ویژه این پروژه بزرگ ملی است و وجود رودخانه کرج در مسیر محور کرج به چالوس و بعلاوه سد کرج و روستای کوچک اما دیدنی واریان که به صورت جزیره ای در آن طرف سد کرج قرار گرفته است، علاوه بر اینکه ظرفیت های گردشگری در این منطقه را افزایش خواهد داد، به رشد و رونق اشتغالزایی نیز یاری شایانی خواهد نمود.
فرماندار کرج در نهایت گفت که:
منبع: الی گشت