شاسی بلندی مجذوب کننده با انبوهی از آپشن ها در راه ایران
به گزارش مجله فضای وب، خودروساز چینی وویا با شاسی بلند پر آپشن خود به نام فری (Free)، در بیست و چهارمین نمایشگاه خودروی مشهد به نمایش عایدی.
امیرمسعود عابدین- در حاشیه نمایشگاه خودروی مشهد، سروش موتور از شاسی بلند برقی وویا فری (Free) برای نخستین بار رونمایی کرد. این خودرو جزو برجسته ترین محصولات حاضر در این نمایشگاه محسوب می گردد. وویا یک برند تازه تحت برند دانگ فنگ موتور است که در سال 2018 تأسیس شد و اولین مدل آن همین شاسی بلند فری بود که در کارخانه ووهان مونتاژ شد. امروزه وویا خودروهای خود را در چین و خارج از آن می فروشد. سبد محصولات این شرکت شامل سه مدل است: کراس اوور فری، مینی ون Dream و سدان Passion. سروش دیزل قرار است هر سه مدل این شرکت را به بازار ایران بیاورد.
طراحی مجذوب نماینده و لوکس وویا فری، توجه هرکسی را به خود جلب می نماید. خطوط بدنه و عناصر به کار رفته در خودرو مخاطب را به یاد خودروهایی مانند ولوو و پورشه می اندازند. در نمای جلویی، ترکیب خوبی از خطوط افقی و عمودی ارائه شده و ظاهری تهاجمی را نشان می دهند. طراحی جلوپنجره و هماهنگی چراغ ها با این بخش در نوع خود جالب و زیبا هستند.
در نمای کناری با طراحی ملایم و روان بدنه روبرو هستیم. طراحی ستون معلق که به شکل جالبی با شیشه عقب ادغام شده و بعلاوه رینگ های 5 پره، در این بخش خودنمایی بسیاری می نمایند. نمای عقب وویا فری همان مجذوب نمایندهیت سایر بخش ها را ادامه می دهد؛ چراغ متصل با گرافیک زیبای Y شکل، ما را به یاد محصولات پورشه می اندازد. سایر قسمت ها در این بخش به شکل ساده و خوبی طراحی شده اند.
کابین وویا فری، انبوهی از امکانات و فناوری ها را به مخاطب نشان می دهند؛ طبیعتا قبل از ورود به کابین خودرو، باید انتظار استفاده از طراحی بی روح و حضور چندین نمایشگر را داشته باشیم، اما این خودروساز چینی تصمیم گرفته تا با طراحی یک داشبورد متحرک، چیز مجذوب نماینده تری را به این بخش تزریق کند. هنگامی که خودرو را روشن می کنید، بخش بالایی داشبورد که شامل سه نمایشگر بزرگ است، به طور کلی بالا می آید و بخش بیشتری از نمایشگرها را نشان می دهد. سبک طراحی فرمان و نورپردازی داخلی، در کنار استفاده از متریال با کیفیت و خوش ساخت، از جمله ویژگی های این بخش از وویا فری هستند.
امکانات شاخص این خودرو شامل سقف پانورامیک، صندوق برقی با حسگر حرکتی پا، دستگیره های مخفی شونده، صندلی های جلو مجهز به تنظیم برقی 12 حالته و گرم کن و سردکن و ماساژور، دوربین 360 درجه، دوربین ثبت وقایع و داخل کابین، کیسه هوای جلو و جانبی و پرده ای، کروز کنترل تطبیقی، رادار نقطه کور، رادار موج میلی متری، رادار اولتراسونیک، رادار حفظ حرکت میان خطوط، رادار خروج از خط، رادار تغییر لاین، سیستم هشدار برخورد از عقب، سیستم ترمز اضطراری، سیستم ترمز کمکی، سیستم کنترل کشش و پایداری، اتوپارک و سیستم بازیابی انرژی و غیره هستند.
قوای محرکه وویا فری، حرف های زیادی برای گفتن دارد؛ این خودرو دارای دو موتور برقی و بنزینی بوده که موتور بنزینی در واقع نقش ژنراتور را بازی می نماید. موتورهای برقی موجود در این خودرو به ترتیب 160 اسب بخار قدرت و 310 نیوتون متر گشتاور (جلو) و 200 اسب بخار قدرت و 410 نیوتون متر گشتاور (عقب) فراوری می نمایند. با در نظر گرفتن موتور بنزینی، خروجی این مجموعه به 483 اسب بخار قدرت و 720 نیوتون متر گشتاور می رسد. این اعداد و ارقام منجر به ثبت شتاب صفر تا صد 4.8 ثانیه ای می گردد که در نوع خود فوق العاده مجذوب نماینده است. تعلیق عقب این خودرو از نوع مولتی بوده و برای اولین بار در یک خودروی چینی، شاهد استفاده از سیستم تعلیق بادی هستیم.
322
منبع: خبرآنلاین