طرح جهش مسکن در کدام شهرها اجرا می گردد؟

به گزارش مجله فضای وب، به گزارش خبرنگاران، آنگونه که معاون مسکن و ساختمان وزارت راه گفته طرح جهش مسکن در بعضی از شهرها اجرا می گردد و در بعضی از شهرها نه. بر این اساس آن شهرهایی که طرح جهش مسکن در آنها اجرا نمی گردد، می توانند درخواست خرید خانه در شهر مجاور را بدهند.

طرح جهش مسکن در کدام شهرها اجرا می گردد؟

در جدول زیر، اسامی و فهرست کامل شهرهایی که طرح جهش مسکن در آنها اجرا می گردد و یا نمی گردد و فهرست شهرهایی که متقاضیان می توانند در آنها خانه دار شوند، آمده است.

طرح جهش مسکن طرحی است که در آن قرار است سالانه یک میلیون مسکن مقرون به صرفه ساخته گردد. اولویت این طرح با مستاجران و افراد فاقد مسکن دهک های اول تا سوم است. اما بقیه متقاضیان هم می توانند در این طرح ثبت نام نمایند. اما مشروط بر اینکه خانه نداشته باشند و از سال 84 تا به امروز از تسهیلات خرید مسکن استفاده نکرده باشند.

متقاضیان ثبت نام در طرح جهش مسکن می توانند برای ثبت نام وارد سامانه ثمن به نشانی saman.mrud.ir شوند و ثبت نام نمایند.

جدول زیر، شامل اسامی شهرهایی است که در آنها می توان برای طرح جهش مسکن ثبت نام کرد. در این جدول معین شده که کدام متقاضیان طرح جهش مسکن می توانند در شهر خود برای طرح مسکن رئیسی ثبت نام نمایند و کدام متقاضیان باید شهرهای مجاور را انتخاب نمایند.

البته یکی از شروط ثبت نام در طرح جهش مسکن این است که افراد به مدت پنج سال ساکن شهری باشند که تقاضای خرید خانه را در آن می دهند. اما این بند احتمالا برای متقاضیانی که ساکن شهرهای فاقد زمین هستند، حذف می گردد و افراد باید ساکن شهر مجاور باشند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1853

به "طرح جهش مسکن در کدام شهرها اجرا می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح جهش مسکن در کدام شهرها اجرا می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید