علی گلشن: جشنواره کتاب رشد نقطه امیدی برای مولفان است

به گزارش مجله فضای وب، تهران (پانا) - علی گلشن معتقد است، جشنواره کتاب رشد نقطه امید و دلگرمی خوبی برای مولفان است.

علی گلشن: جشنواره کتاب رشد نقطه امیدی برای مولفان است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، نویسنده کتاب خرس ها و دیگر گوشتخواران که در گروه علوم تجربی هجدهمین جشنواره کتاب رشد برگزیده شد تأکید کرد: جشنواره کتاب رشد نقش بسیار موثر و مهمی در حمایت از مولفان دارد در حالیکه کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان نیز اخیراً جایزه کتاب سال و کتاب فصل برگزار می نماید ولی این اثر در خود کانون که ناشر کتاب است دیده نشد؛ اینکه کتابم در جشنواره کتاب رشد برگزیده شد برایم نقطه امید و دلگرمی خوبی بود؛ اگر جای دیگری مورد بی مهری نهاده شد در این رویداد دیده شد.

وی با بیان اینکه کتاب خرس ها و دیگر گوشتخواران جلد سوم مجموعه هفت جلدی است، ادامه داد: این مجموعه کتاب های مرجع، علمی و تالیفی را دربرمی گیرد. عکس ها از گونه های جانوری ایرانی توسط عکاس ایرانی گرفته شده است. جلد نخست گربه سانان و جلد دوم سگ سانان و کفتارها نام دارند که هر دو اثر برنده جایزه کتاب سال و کتاب فصل شدند و بیش از 20 جایزه مختلف دیگر گرفته اند.

گلشن با بین این که علاوه بر اطلاعات علمی از گونه جانوری، آن گونه در فرهنگ، هنر، تاریخ و باور مردم ایران نیز نشان داده می گردد، گفت: برای کودک جالب است که مثلا اگر از شیر ایرانی اطلاعات علمی بدست می آورد ببیند در تاریخ ایران این شیر در زندگی و فرهنگ مردم چه نقشی داشته است. چه باورهای نسبت به او بوده و چه نقش های هنری با شیر شکل گرفتند. بچه ها به سمت کتاب های طبیعت کشش دارند از این علاقه استفاده می کنیم و آن ها را با تاریخ، فرهنگ و هنر ایران با موضوع جانوارن که خود اطلاعت خوبی ارائه می دهد و دید آن ها را وسیع تر می نماید آشنا می کنم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1435

به "علی گلشن: جشنواره کتاب رشد نقطه امیدی برای مولفان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی گلشن: جشنواره کتاب رشد نقطه امیدی برای مولفان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید