فرم ویزای توریستی کانادا

به گزارش مجله فضای وب، فرم ویزای گردشگری کانادا

راه های مختلفی برای دریافت ویزای گردشگری کانادا وجود دارد و آن ها را می توان مطابق با سلیقه و احتیاج انتخاب کرد. ویزای گردشگری نوع مهم و پرطرفداری از ویزا است که به مردم اجازه می دهد به عنوان یک گردشگر در کشوری گشت و گذار نموده و از امکانات موجود در آن بهره ببرند. این ویزا برای کشور کانادا عموما شش ماه اعتبار دارد و حضور فرد بعد از آن در این کشور غیر قانونی است.

فرم ویزای توریستی کانادا

هدف از اخذ این ویزا را می توان در تماشا عزیزان، سرگرمی، گذراندن دوره های آموزشی و دریافت خدمات درمانی مهم خلاصه کرد. افرادی که این ویزا را اخذ می نمایند، باید از بعضی قوانین پیروی نمایند. مثلا این که تحصیل، کار و اخذ اقامت دائم در این شرایط غیرقانونی خواهد بود. برای آنالیز فرم ویزای توریستی کانادا و شرایط آن، این مطلب را از دست ندهید.

شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا

هدف موجه از سفر به کانادا برای چند روز تا چند ماه، نخستین گامی است که باید کاملا تعیین کنید. از میان موارد گفته شده در ابتدای مطلب یا سایر اهداف باید یکی را برگزینید. همان طور که گفته شد، این اعتبار برای کشور کانادا شش ماهه بوده و هزینه انگشت نگاری و ثبت درخواست برای هر نفر اکنون به میزان 185 دلار است. بعلاوه فرد باید تمکن مالی لازم برای سفر را داشته باشد که میانگین آن به چیزی در حدود 12 هزار دلار می رسد. البته در این باره در ادامه بیشتر صحبت می کنیم.

این تصمیم را به صورت جدی بگیرید که آیا اصلا ویزای توریستی کانادا برایتان مناسب هست یا خیر. خیلی از افراد قصد تبدیل ویزای توریستی را به ویزای کاری در ادامه دارند که باید گفت این نوع از اخذ می تواند برایشان مناسب باشد. البته این به شرطی است که در خصوص پیدا کردن قطعی کار در کشور مقصد و صحبت کردن با آن نهاد یا سازمان اطمینان حاصل نموده باشید.

نتوانید تا آن موقع کار مد نظر خود را در کانادا پیدا کنید، چاره ای جز بازگشت به ایران را نخواهید داشت. این گونه است که هزینه ها و زمان خود را از دست می دهید. به همین دلیل است که کارشناسان، برنامه ریزی اصولی و درست را به شما توصیه می نمایند.

مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا

دریافت ویزای توریستی کانادا از مراحلی تشکیل شده است که در ادامه به آن ها می پردازیم:

آماده کردن شرایط و مدارک

در قدم اول باید شرایط لازم برای مراجعه به منظور دریافت ویزا را داشته باشید. هدف خود را از سفر به کانادا تعیین کنید و مدارک اولیه لازم را آماده سازید. ثبت درخواست ویزای توریستی کانادا را نباید فراموش کنید. جزئیات پرونده شما باید به طور کامل تعیین گردد. به یاد داشته باشید هر چه این پرونده کامل تر باشد، احتمال اخذ نیز افزایش پیدا می نماید.

مدارک لازم برای دریافت این ویزا شامل پاسپورتی با حداقل 6 ماه اعتبار است. شناسنامه، سند ازدواج، مدارک تحصیلی آزاد شده و کارت سرانجام خدمت نیز بخش دیگری از این مدارک هستند که باید در دسترس قرار دهید. البته این مدارک باید به صورت کامل نیز ترجمه شوند و اگر خودتان در این زمینه آشنایی ندارید، باید آن را به دارالترجمه بدهید. بعضی مراکز نیز مدارکی از جمله گواهی سو پیشینه از شما می خواهند تا به آنالیز گذشته شما پرداخته باشند.

در ضمن مسئولین از شما تمکن مالی می خواهند و باید شواهدی مبنی بر این موضوع را رو کنید. برای نمونه پرینت حساب بانکی می تواند مدرک مناسبی باشد. معمولا حضور در کانادا در هر ماه به 2 هزار دلار سرمایه احتیاج دارد. حال در صورتی که کل 6 ماه را در آن اقامت داشته باشید، باید چیزی در حدود 12 هزار دلار پس انداز داشته باشید.

ارسال مدرک

مرحله دوم به ارسال تمامی این مدارک به سفارت کانادا و پرداخت هزینه های صدور ویزا است. صدور ویزا برای کانادا هر ساله تعرفه هایی دارد که باید میزان دقیق آن را بدانید. سپس سفارت از شما می خواهد جلسه ای را برای اقداماتی مانند انگشت نگاری دیجیتالی را برگزار کنید تا آن را به باقی مدارک اضافه کند. آنالیز صحت و شفافیت تمام مدارک شما میزانی زمان می برد و بعد از آن باید وارد مرحله بعدی شوید.

صدور و پیکاپ ویزا

در قدم نهایی بعد از آنالیز به وسیله اعضای سفارت باید به آن جا رفته و ویزای خود را دریافت کنید. بعد از آن می توانید شرایط لازم برای مسافرت خود را آنالیز نموده و برنامه ریزی کنید. به منظور پیکاپ این ویزا، مدارکی مانند پرینت ایمیل سفارت، رسید انگشت نگاری و فرم وکالت امضا شده را از شما می خواهند.

سخن سرانجامی

هدف از نوشتن این مقاله، آشنایی با ویزای توریستی کانادا و شرایط لازم برای نوشتن آن بود. به طور کلی نوشتن فرم مربوطه آن قدرها هم سخت نیست و با کسب بعضی اطلاعات می توانید نسبت به انجامش اقدام کنید. مقالات آموزشی دیگری در این راستا در سایت علی بابا به چشم می خورد که می توانید از آن ها استفاده کنید. ضمن این که تیم ما از دانش کارشناسانی در این حوزه استفاده می نماید که بد نیست جهت کسب اطلاعات بیشتر با آن ها در تماس باشید.

منبع: همگردی
انتشار: 18 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1403 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2291

به "فرم ویزای توریستی کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرم ویزای توریستی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید