قرنطینه، کرونا و وظایف کارفرمایان کانادایی در برابر نیروی کار خارجی

به گزارش مجله فضای وب، کارفرمایان کانادایی هم اکنون می توانند نیروی کار خارجی را وارد کانادا کنند اما باید نکات ایمنی را در مورد آنها و شهروندان کانادایی به کار ببندند. اکنون تمام مسافرانی که از خارج از کانادا وارد این کشور می شوند باید دو هفته خود را قرنطینه کنند؛ آنها حتی حق ندارند در جهت فرودگاه تا خانه در مقابل یک فروشگاه خواروبار فروشی توقف کنند. کارفرمایان هم ملزم هستند برای رفاه حال و سلامت نیروی کار خارجی مخصوصا اگر برای آنها مسکن هم تهیه می کنند تدابیر ویژه ای را اتخاذ کنند. دولت کانادا به تازگی 9 ضابطه و معیار را در رابطه با مقررات قرنطینه اعلام نموده که کارفرمایان باید رعایت کنند. همچنین برای کارفرمایانی که برای نیروی کار خود مسکن تهیه می کنند هم 5 معیار و ضابطه اعلام شده است که خبرنگاران در ادامه به آنها می پردازد.

قرنطینه، کرونا و وظایف کارفرمایان کانادایی در برابر نیروی کار خارجی
  1. کارفرمایان باید تمام قوانین و مقررات مرتبط با رابطه بین کارفرما-کارگر را در طی دوره قرنطینه رعایت کنند؛ با توجه به اینکه دوره استخدامی کارگر از بدو ورودش به کانادا آغاز می گردد.
  2. کارفرمایان باید حقوق و مزایای معمول کارگر را طی دوره قرنطینه هم به او بدهند. هیچ مبلغی نباید از حقوق و دستمزد کارگر طی دوره قرنطینه کسر گردد و فیش حقوقی او باید محفوظ بماند.
  3. کارفرمایان حق ندارند به نیروی کار اجازه کار کردن بدهند حتی اگر نیروی کار درخواست کرده باشد. البته استثناهایی هم وجود دارد؛ نیروی کاری که خدمات اساسی را به جامعه کانادا ارائه می کنند. علاوه بر این کارفرمایان نمی توانند از نیروی کار بخواهند طی دوره قرنطینه کارهای دیگر نظیر تعمیرات ساختمان یا امور دفتری انجام دهد.
  4. کارفرمایان باید به طور مرتب بر سلامت نیروی کاری که در خودقرنطینگی به سر می برد و هم هر نیروی کاری که در این دوره بیمار می گردد نظارت کند. این در عمل بدین معناست که کارفرما باید هر روز با نیروی کار خود از طریق تلفن، پیام، ایمیل و یا در آخرین مرحله در صورت نیاز رو در رو با رعایت فاصله دو متری در تماس باشد و جویای حال و سلامت وی باشد.
  5. کارفرمایان باید نیروی کاری را که دارای علائم کرونا هستند به طور کامل و سریع قرنطینه کنند و با مسئولین سلامت محلی تماس بگیرند.
  6. کارفرمایان باید حتما دسترسی به بهداشت مناسب را برای نیروی کار خود تامین کنند؛ آنها باید حتما امکان شستن دست ها با آب گرم و صابون را برای نیروی کار خود فراهم کنند. آنها باید ضدعفونی کننده الکلی دست را در صورت نبود آب و صابون برای آنها فراهم کنند.
  7. کارفرمایان باید روز قرنطینه یا یک روز قبل از آن اطلاعات لازم در مورد بیماری کووید 19 یا کرونا را در اختیار نیروی کار خود قرار دهند. توصیه شده که کارفرمایان این اطلاعات را در بهترین حالت از طریق تلفن یا به صورت کتبی و به زبانی ارائه کنند که نیروی کار خارجی آن را بهتر می فهمد. بنیاد سلامت عمومی کانادا این اطلاعات را به چندین زبان ترجمه کرده است که می توان آن را از طریق شماره 1-833-784-4397 یا نشانی [email protected] به دست آورد.
  8. کارفرمایان و تمام سکنه کانادا باید تخلفات از قوانین قرنطینه را به نیروی انتظامی محلی اطلاع دهند؛ این تخلفات شامل حضور نیروی کار در سر کار طی دوره قرنطبنه اجباری هم می گردد.
  9. تمام افراد داخل کانادا موظف هستند نوترین الزامات مرتبط با سلامت عمومی را رعایت کنند؛ این اطلاعات شامل نوترین رهکردهای اعلامی از طرف دولت های فدرال و استانی می گردد. کارفرمایان همچنین باید تمام قوانین مرتبط با سلامت و استخدام را که دولت های فدرال و استانی وضع کرده اند و قابل اجرا هستند رعایت کنند؛ این قوانین شامل مرخصی استعلاجی نیروی کار مبتلا به کرونا هم می گردد.

نکاتی که کارفرمایانی که برای نیروی کار خارجی مسکن فراهم می کنند باید رعایت کنند

  • کارفرمایان باید برای نیروی کاری که در خودقرنطینگی به سر می برند مسکن فراهم کنند.
  • کارفرمایان می توانند نیروی کاری که در خودقرنطینگی به سر می برد را در یک مسکن جا دهد اما اسکان باید طوری باشد که فاصله دو متری در همه حال رعایت گردد. تخت ها باید حد اقل دو متر از هم فاصله داشته باشند. تاسیسات مشترک و مشاع مجاز نیستند مگر اینکه فضای کافی در اختیار هر نفر قرار بگیرد. توصیه شده که از مسکن، عکس های تاریخدار گرفته گردد تا از رعایت مقررات اطمینان حاصل گردد. اگر نیروی کار خارجی وارد مسکنی شد که دیگران 14 روز در آن قرنطینه بوده اند مقررات در بدو ورود آنها به نقطه اول بر می گردد و از نو لازم الاجرا می گردد. این به این خاطر است که نیروی کاز نو الورود ممکن است قبل ورود به مسکن و خوابگاه در معرض ویروس کرونا قرار گرفته باشد.
  • کارفرمایان باید حتما از تمیز و ضدعفونی شده بودن کف خوابگاه نیروی کار اطمینان حاصل کنند. حمام/توالت، آشپزخانه و فضاهای مشترک باید هر روز تمیز شوند و این در دفتری از طریق نیروی کار یا کارفرما ثبت گردد. کارفرمایان باید حتما مواد شوینده را در اختیار نیروی کار قرار دهند. در صورت لزوم می توانند نظافت چی حرفه ای استخدام کنند.
  • کارفرمایان باید در مورد جلوگیری از شیوع کرونا در خوابگاه ها اطلاع رسانی کنند؛ آنها باید نکات بهداشتی را به نیروی کار تذکر دهند و بهترین شیوه تمیز کردن حمام/توالت ها و سایر تاسیسات بهداشتی را به آنها بیاموزند. دولت کانادا توصیه کرده که در این فضاها به زبانی که نیروی کار می فهمد این اطلاعات درج گردد.
  • کارفرمایان باید از تماس نیروی کار مستقر در خوابگاه با افراد بالای 65 سال و دارای بیماری های پیش زمینه ای جلوگیری کنند؛ به نام نمونه یک پرستار سالمندان یا caregiver باید طی دوره قرنطینه در خوابگاهی جدا از فرد سالمند بماند.

در همین رابطه مطالب زیر را هم از دست ندهید:

ویزای کار کانادا آن هم در شیوع کرونا؟!

کانادا علیرغم کرونا به مهاجران نیاز دارد

اقدامات مهاجرتی کانادا در گیرودار پندمی کرونا

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1781

به "قرنطینه، کرونا و وظایف کارفرمایان کانادایی در برابر نیروی کار خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرنطینه، کرونا و وظایف کارفرمایان کانادایی در برابر نیروی کار خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید