لامپ های گازی قرن نوزدهمی که هنوز لندن را روشن می نمایند

به گزارش مجله فضای وب، لامپ های گازی قرن نوزدهمی که هنوز لندن را روشن می نمایند

لامپ های گازی قرن نوزدهمی که هنوز لندن را روشن می نمایند

لندن بیش از 1000 لامپ خیابانی گازی دارد که در ابتدای قرن نوزدهم نصب شدند و هنوز هم روشن می شوند. در آن موقع، آن ها یک نوآوری بزرگ در شهری با خیابان های تاریک، کثیف و اغلب خطرناک به حساب می آمدند.

به گزارش خبرنگاران، در مرکز لندن، لامپ های گازی هنوز بخش هایی از خیابان د. مال (The Mall) را که به کاخ باکینگهام، خیابان های پشتی کاونت گاردن، و اطراف کلیسای وست مینستر منتهی می گردد، روشن می نمایند.

نور جوی که آن ها ساطع می نمایند تداعی نماینده رمان های چارلز دیکنز، مری پاپینز و شرلوک هلمز است. اما از آنجایی که تعمیر و نگهداری آن ها به طور فزاینده ای سخت می گردد، شورا های محلی در حال آنالیز جایگزینی آن ها با ال ای دی های سازگار با محیط زیست هستند.

بعضی از شهروندان لندن کمپین هایی برای توقف طرح های جایگزینی لامپ های تاریخی با لامپ های ال ای دی در خیابان های لندن تشکیل داده اند و می گویند که چراغ های تاریخی بخشی از هویت تاریخی شهرند.

در پی فشار این کمپین ها شورای شهر وست مینستر اکنون اقدامات خود برای جایگزینی 174 لامپ قدیمی را لغو نموده است، اما همچنان میخواهد 94 لامپ گازی غیرمجاز را برقی کند، که به گفته فعالان، هنوز زیاد است.

معین نیست این تقابل هویت تاریخی و محیط زیست تا به کجا به درازا بکشد.

منبع: فرارو
انتشار: 12 بهمن 1401 بروزرسانی: 12 بهمن 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2188

به "لامپ های گازی قرن نوزدهمی که هنوز لندن را روشن می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لامپ های گازی قرن نوزدهمی که هنوز لندن را روشن می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید