مونترال هنر و گردشگری را به خیابان های متروکه می برد

به گزارش مجله فضای وب، در یک کوچه در مرکز شهر مونترال، در کنار خیابان های Peel و Ste-Catherine، یک نقاشی دیواری نو روی نمای آجری ساختمانی نقش بسته است و مکان های رنگارنگی برای نشستن وجود دارد.

مونترال هنر و گردشگری را به خیابان های متروکه می برد

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی تی وی، رئیس Montreal-Centreville، که یک سازمان توسعه تجاری برای منطقه مرکز شهر است، می گوید، این فضا یک pocket park است.

جدیدترین مطالب

سفرهای آخر هفته رایگان با متروی مونترال

او گفت: همه ما می دانیم که مونترال به خاطر کوچه هایش معروف است، کوچه های سرسبز در محله های مختلف. در واقع بیش از 400 کوچه تغییر شکل یافته در شهر وجود دارد، اما هیچ کدام از آنها در مرکز شهر مونترال نیست.

این pocket park یکی از دو کوچه ای است که اخیراً به وسیله Tourism Montreal تغییر شکل داده شده است.

نقاشی دیواری، اثر هنرمند Rafael Sottolichio است.

مثل بیشتر کوچه ها، این مکان معمولاً برای تحویل و جمع آوری زباله استفاده می شد و هنوز هم تا حدی همینطور است، اما افرادی که در پی راه اندازی این پروژه هستند امیدوارند ساکنان، گردشگران و نیروهای کار از این به بعد بخواهند توقفی داشته باشند و از فضای این کوچه استفاده نمایند.

در خیابان Stanley ، هنرهای خیابانی از قبل هم وجود داشته، اما حالا Diane Roe یک نقاشی دیواری را روی زمین کشیده و با چاپ آثارش، یک گالری در فضای باز به نمایش گذاشته است.

به گفته مسئول این پروژه، وقتی اثر زیبایی خلق می کنیم، مردم کوشش می نمایند تا حفظش نمایند. از آن مراقبت می نمایند و تمیز نگهش می دارند.

منظره این طرح، تغییر و زیباسازی 20 کوچه در مرکز شهر مونترال طی پنج سال آینده است.

در حالی که گردشگری در تابستان سال جاری به سطح قبل از همه گیری نزدیک تر شده است، تخمین زده شده که فقط 60 درصد از نیروهای کار به محل کارشان برگشته اند، بیشتر آنها فقط بخشی از هفته را به صورت حضوری سر کار می فرایند.

تبعاتی که این موضوع در پی دارد، شامل متضرر شدن یا کاهش عایدی کسب و کارهای محلی است و یکی از اهداف این پروژه جذب مجدد افراد به حضور در محل کارشان و در نتیجه رونق یافتن اقتصاد محلی است.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2105

به "مونترال هنر و گردشگری را به خیابان های متروکه می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونترال هنر و گردشگری را به خیابان های متروکه می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید