هسته های نخبگانی برای برطرف احتیاج های کشور تشکیل می گردد

به گزارش مجله فضای وب، معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به تفاهم نامه همکاری وزارت ارتباطات و صداوسیما برای اجرای طرح احمدی روشن گفت: در این طرح هسته های نخبگانی برای برطرف احتیاج های کشور تشکیل می گردد.

هسته های نخبگانی برای برطرف احتیاج های کشور تشکیل می گردد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، حمیدرضا سالاریه معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان امروز در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک سازمانی مسئله محور که در محل بنیاد ملی نخبگان برگزار گردید، با بیان اینکه این تفاهم نامه میان بنیاد ملی نخبگان با سازمان صدا و سیما و وزارت ارتباطات منعقد می گردد، گفت: موضوع این تفاهم نامه همکاری در طرح شهید احمدی روشن است که این طرح به ابتکار بنیاد ملی نخبگان و با همکاری بعضی از دستگاه ها در حال انجام است.

سالاریه طرح احمدی روشن را طرحی در راستای توانمندسازی استعداد های برتر در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری دانست و یادآور شد: در این طرح استعداد های برتر در راستای حل مسئله و برطرف احتیاج ها و چالش های شرکت مشارکت می نمایند.

معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان اعلام کرد: بنیاد ملی نخبگان نیز از بدو تاسیس توانمندسازی استعداد های برتر را در دستور کار خود قرار داده است.

سالاریه با بیان اینکه توانمندسازی استعداد های برتر در راستای حل مسئله و احتیاج های کشور با همکاری اساتید خبره صورت می گیرد، اعلام کرد: این روش یکی از به روزترین روش های تعلیم و تربیت و توانمندسازی نخبگان است. چرا که علاوه بر آنکه استعداد های برتر توانمند می شوند، آن ها را با فرصت های شغلی و چالش های کشور آشنا می نماید. ضمن آنکه دستگاه های متقاضی نیز با استعداد های برتر آشنا خواهند شد.

وی با بیان اینکه طرح احمدی روشن از دو سال قبل اجرایی شده است، اظهار کرد: در این دوره ها آئین نامه ها و روال های اجرایی آن تدوین شد و از دستگاه ها درخواست شد که احتیاجمندی های خود را برای ما ارسال نمایند. در حال حاضر هسته های نخبگانی که در این طرح از دور اول تشکیل شده اند، آماده تشکیل شرکت های دانش بنیان هستند.

سالاریه یکی از اضلاع اجرای این طرح را دستگاه های وزارت ارتباطات و صدا و سیما دانست و گفت: بر این اساس در جلسه امروز تفاهم نامه های مشترکی با این دستگاه ها در راستای اجرای طرح احمدی روشن منعقد می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 583

به "هسته های نخبگانی برای برطرف احتیاج های کشور تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هسته های نخبگانی برای برطرف احتیاج های کشور تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید